Normaalipainosta muutaman kilon pudotus/rasvaprosentin pienentäminen
Oon treenannut säännöllisesti ja ruokailut ovat ok, mutta haluaisin vähän rasvaprosenttia pienemmäksi, jotta lihaserottuvuus olisi suurempaa. Mutta kuinka hankalaa ja hidasta painonudotus onkaan! Oon saanut nyt noin 300g viikossa pois... En halua mihinkään ketodieetille, jotta jaksan kuitenkin treenata koko ajan. Vinkkejä? Pitää vaan jaksaa jatkaa hitaasta tahdista huolimatta?
Kommentit (9)
Normaalipainoselle 300 gramman pudotus viikossa on hyvä tahti! Jatka vaan sinnikkäästi :)
Itse ole kans yrittänyt laihduttaa tavoitteena 3 kiloa. 3 viikossa homma ei ole edennyt mitenkään. Kun luulen, että paino on tippunut, niin pam seuraavana aamuna on tullut vain lisää. Kaikki herkut olen jättänyt, koska ne oli mun heikkous. Sillä määrällä karkkeja ja pullaposssuja mitä olen syönyt, niin luulin että paino tipahtaa helposti, kun lopetan niihin katsomisenkin kaupasa. Mutta Ei :(
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan hyvin hankalaa, eikä "täydellinen kroppa" loppujen lopuksi ole kaiken sen nälän ja kitumisen arvoista. Joku toinen voi ehkä onnistua helpommalla, mutta itse koen, että keho laittaa kaikin tavoin vastaan. Harjoittelua pitää keventää ja vähentää, koska ravinnon vähentyessä en ainakaan itse jaksa treenata kovaa ja palautuminen hidastuu.
Samaa mieltä. Onnistuu hetkellisesti mutta ankeaa se on, ja tuppaa palaamaan takaisin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Oon treenannut säännöllisesti ja ruokailut ovat ok, mutta haluaisin vähän rasvaprosenttia pienemmäksi, jotta lihaserottuvuus olisi suurempaa. Mutta kuinka hankalaa ja hidasta painonudotus onkaan! Oon saanut nyt noin 300g viikossa pois... En halua mihinkään ketodieetille, jotta jaksan kuitenkin treenata koko ajan. Vinkkejä? Pitää vaan jaksaa jatkaa hitaasta tahdista huolimatta?
Pituus ja paino tällä hetkellä? Ja ikä?
Oon 26, 177cm ja 65kg. En osaa sanoa tarkkaan paljonko haluan pudottaa, mutta rasvaa pois lihasten päältä :)
Mä oon 18v, 174cm ja lokakuun 1.pvä painoin 71,3kg ja marraskuun 20.päivä painoin 66,8kg. Mulla on käytössä FatSecret appi johon kirjaan vain kalorit. Sovellus sallii mulle 1900kcal/pvä jolla pitäis päästä tavotepainoon 60kg. Jos laitan aktiivisuustasoni minimaaliseksi saisin syödä 1600kcal/pvä. Mutta koska oon kärsimätön idiootti ja haluan päästä 60kiloiseksi mahdollisimman pian, aloin syömään 500-900kcal päivässä. Sitä kitumista jaksoin aluksi 5-6 päivää ja kun sallin itelleni herkuttelupäivän, alko ahmiminen ja kalorit 2200 tienoille. Välillä en oo saanut ahmimista kuriin ajoissa ja sitä saattoi jatkua kolmekin päivää. Paino nousi ahmimisten jälkeen 2-3,5kg --> paniikki = takasin ruotuun 500-800kcal/päivässä --> takaisin tulleet kilot putosi viikossa ja paino saattoi olla 200-500g vähemmän kuin aiemmin. En ole joka päivä ees merkannut sovellukseen syömisiäni. Ei mitään hajua miten söin 2 viikon ajan että pääsin 66,8kiloon.. Maanantaista tähän päivään oon syönyt 1000-1200kcal ja tanssinut 1-2h kämpässäni joka päivä. Tänä aamulla oli pakko käydä vaa'alla: olen lihonut 600g. Vaikka tarkotus oli että painan sunnuntaina 66,5kg. V*tuttaa ihan hirveesti, en tiedä mitä tehdä. Oon stressaantunutkin tän painon miettimisen ja kalorien vahtaamisen takia. Tänään en oo uskaltanut syödä mitään. Enkä tiedä syönkö myöhemminkään. Ottaa niin paljon päähän toi +600g. Se 60kg on joku pakkomielle mulle, ollut jo monta vuotta ja ens kesäks haluan sen saavuttaa. Pelkään vaan etten yksin osaa/pysty vaan tarviin jonkun personal trainerin.. Varmaan sekava teksti, oon huomannut et ajatus takkuilee välillä aika pahasti kun on nälkä..
Toi sun tahti on ihan hyvä! Mulla on sama projekti menossa, eli 5 kg pyrin saamaan pois,. Käytän apuna Sulamo.fi sivustoa, jonne punnitsen päivittäin ruuat ja oman aamupainon. Sinne olen merkannut viikottaiseksi pudotustavoitteeksi 500 grammaa. Tällä hetkellä paino pudonnut jo huimat 2,4 kg (nesteitä tosin) ja olen käyttänyt tuota sivustoa 16 päivää. Vyötäröltä lähtenyt 2,5 cm. Liikuntaa tulee harrastettua 4-5 päivänä viikossa, 3 salitreeniä ja 1-2 pidempää lenkkiä. Sitten joinain päivinä kävelen töistä kotiin (2km matkaa).
Jatkat samaan malliin vaan.
Laihdutus on semmoinen asia, missä hyvää jälkeä tulee vain ja ainoastaan hitaasti.
Ja tuo 300g/vko tahti ei todellakaan ole huono tahti, vaan aika lähelle sitä optimia painonpudotustahtia.
Oman kokemukseni mukaan hyvin hankalaa, eikä "täydellinen kroppa" loppujen lopuksi ole kaiken sen nälän ja kitumisen arvoista. Joku toinen voi ehkä onnistua helpommalla, mutta itse koen, että keho laittaa kaikin tavoin vastaan. Harjoittelua pitää keventää ja vähentää, koska ravinnon vähentyessä en ainakaan itse jaksa treenata kovaa ja palautuminen hidastuu.