Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheat vaihdevuosioireet

Vierailija
24.11.2016 |

Eikä rahaa lääkäriin.Gynekologia ei täälläpäim julkisella puolella ole.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tavallinenkin lääkäri voi määrätä lääkkeitä.

Mitä oireita sulla on ja kuinka vanha olet?

Vierailija
2/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaistuotteet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä lääkäriä tarttet?

Vierailija
4/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hikoilupuuskia ja äreyttä. Kuukautiskierto vain 3 viikkoa. 43 v.

Vierailija
5/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä lääkäriä tarvitse.

Vierailija
6/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 43 v alkaneet ennenaikaiset vaiharit. Itse sain lapsen 44 v.  Eikä ollut moneen vuoteen edes oireita.

Vierailija
7/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vaihdevuosia ennen hikoiluta monta vuotta, ennenkuin ne varsinaiset vaihdevuodet tulevat?

Kysyn, koska minä olen alkanut viimeisen vuoden aikana hikoilemaan, yhtäkkiä tulee niin hiki, että iho on kostea. Koko elämäni olen ollut kylmäverinen.

Kävin gynellä vuosi sitten ja ultrassa hän sanoi munasarjojen toimivan normaalisti. Minulla on kolmas mirena menossa.

Eli voiko munasarjat lopettaa toiminnan ihan yhtäkkiä, vuodessa, vai onko tämä hikoilu vasta jotain ennakoivaa oiretta?

N48

Vierailija
8/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 43 v alkaneet ennenaikaiset vaiharit. Itse sain lapsen 44 v.  Eikä ollut moneen vuoteen edes oireita.

Ihmiset on erilaisia.

Joillakin voi alkaa alle nelikymppisenä ja jollakin vasta kuusikymppisenä. Keskimäärin alkavat 51-vuotiaana.

43 v on ihan normaali ikä vaihtareille.

Vierailija
9/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne. Joudun nyt kokeilemaan estrogeeniä :( Menkkoja ei enää ole. Onpa tosi nuorekas olo, not.

N31

Vierailija
10/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole muita vaihtareiden oireita kuin yhtäkkiä temppuilemaan alkanut kuukautiskierto. Oletan että vaihdevuosioire tai joku häiriö eikä vakavampaa. Viimeisimmät kierrot 21 31 17.

Vierailija
11/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole muita vaihtareiden oireita kuin yhtäkkiä temppuilemaan alkanut kuukautiskierto. Oletan että vaihdevuosioire tai joku häiriö eikä vakavampaa. Viimeisimmät kierrot 21 31 17.

Ikä unohtui, 46 vee.

Vierailija
12/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mulla alkoi siten että menkkojen väli koko ajan piteni ja vuoto väheni. Lopulta enää kahtena päivänä tiputti pienen tipan verta, sitten enää pyyhittäessä. Hain tosiaan itse estrogeenit apteekista. Mielialan parantumista odotellessa :/ Koko ajan kylmä tai kuuma.

N31

Vierailija
13/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mulla alkoi siten että menkkojen väli koko ajan piteni ja vuoto väheni. Lopulta enää kahtena päivänä tiputti pienen tipan verta, sitten enää pyyhittäessä. Hain tosiaan itse estrogeenit apteekista. Mielialan parantumista odotellessa :/ Koko ajan kylmä tai kuuma.

N31

Mulla ei ole menkat loppuneet vaan kierto muuttunut lyhyeksi. Ennen kuukautiset tuli neljän viikon välein nyt hyvä jos on 3 viikkoa väliä.

Vierailija
14/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä lääkäriä tarvitse.

Kyllä lääkärissä käynti on aiheellinen, kun oireet ovat häiritseviä. Mitään luontaistuotteita ei kannata ostaa, jos samaan aikaan käyttää lääkitystä. Niiden yhteisvaikutus voi olla mitä tahansa.

Vierailija
15/15 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vaihdevuosia ennen hikoiluta monta vuotta, ennenkuin ne varsinaiset vaihdevuodet tulevat?

Kysyn, koska minä olen alkanut viimeisen vuoden aikana hikoilemaan, yhtäkkiä tulee niin hiki, että iho on kostea. Koko elämäni olen ollut kylmäverinen.

Kävin gynellä vuosi sitten ja ultrassa hän sanoi munasarjojen toimivan normaalisti. Minulla on kolmas mirena menossa.

Eli voiko munasarjat lopettaa toiminnan ihan yhtäkkiä, vuodessa, vai onko tämä hikoilu vasta jotain ennakoivaa oiretta?

N48

Aloin oireilla n 46-vuotiaana, ensin tuskaisuutta, yöllistä heräilyä, outoja kipuja.  Hikoilu vasta myöhemmin.  Nyt vasta 58-v hikoilu hiukan hellittänyt, myös mielialan vaihtelut tasoittuneet.  Ehkä on muutakin kuin vv-oireita, mitään ei ole löytynyt, väsynyttä asennetta "eihän sinulla nyt mitään voi olla" on vaikea ylittää, no ehkä joskus apua saa.

Hikoilua selitettiin joskus 70-luvulla näin, että jos ei hikoilisi joutuisi hullujenhuoneelle, hormonihäiriön on tultava esiin jollain tavoin.

Kai nämä olivat vaikeampia kuin tavallisesti, kesti kauan kumminkin että itsekään tajusin normaalit vv- oireet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi