A2: Yksinäisyys-ilta
Keskustelua ohjelmasta ja aiheesta tähän ketjuun. :) Jos on jo vastaava ketju olemassa, niin linkatkaa ja unohtakaa tämä.
Kommentit (143)
10 min päästä alkaa. Itsekin ajoittain aika yksinäinen, vaikken täysin yksin olekaan. Saa nähdä käsitelläänkö asiaa asiallisesti vai näille A2-illoille tyypilliseen vastakkainasettelevaan ja raflaavaan tapaan.
Minäkin oikeasti yksinäinen, ollut koko aikuisikäni.. saa nähdä tuleeko rehellistä puhetta vai tavallista "aloita joku harrastus" ohjeistusta. Minulla ainakin harrastusta yms piisaa, mutta sinkkuus ja lapsettomuus tekee aika iso aukon arkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jenni Rotonen!
Suomen ihanin nainen.
M35
Miten noin nätti nainen muka voinut olla yksinäinen opiskeluaikoina? Siis tuo Jenni.
Siis katsooko joku näitä oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Antti Rinne?!
Syö lohturuokana sitä pekonispagettia pari kiloa illassa.
Vierailija kirjoitti:
Antti Rinne?!
Antti on ääniä keräämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vatsakaan ei toiminut...
Sterssivatsa ei tosiaan toimi yksinäisyyden stressatessa/masentaessa. Paljon muitakin psykosomaattisia oireita ilmenee.
Vierailija kirjoitti:
Vatsakaan ei toiminut...
Jossain päin, muistaakseni kauko-idässä, kysytään "miten vatsasi voi" kun meeillä kysytään vointia. Sanotaan että suolisto on toiset aivot, sen toiminta voi kertoa enemmän yleisestä terveydentilasta kuin heti arvaakaan.
Mitä tuo Matti Vanhanen tuolla irvisteli tuon partapojan puheenvuorolla?
Yksinäinen voi olla, vaikka on puoliso ja lapsia. Minulla ei ole yhtään ystävää, jonka kanssa tekisin jotain tai kävisin jossain. Tämä yksinäisyyden tunne on syvällä. Kaiholla kuuntelen työkavereiden selostuksia tyttöporukalla tekemisistä. Hyvä ystävä kuoli 2 vuotta sitten..
Studiossa ei ainakaan oikeasti yksinäisiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vatsakaan ei toiminut...
Sterssivatsa ei tosiaan toimi yksinäisyyden stressatessa/masentaessa. Paljon muitakin psykosomaattisia oireita ilmenee.
Mulla ainakin stressivatsa ripuloi :D Ummetus voi johtua myös kuitujen/liikunnan puutteesta. Ulos vaan, tulee ystäviäkin!
Voi tuo Raija! :,( Kyyneleet tuli silmiin.
Mistä voisi saada yksinäisten vanhempien ihmisten yhteystietoja? Oma mummo on kuollut ja on jotenkin kova "mummon" kaipuu. Olisi ihanaa kyläillä, kahvitella ja vaikka neuloa yhdessä. Kuunnella iäkkäämpien ihmisten viisaita sanoja.
Olisi win-win-tilanne, seuraa ja piristystä molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Studiossa ei ainakaan oikeasti yksinäisiä ole.
No sehän on mahdottomuus, kun eivät televisioon uskalla. Mennään nyt näillä siis.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen voi olla, vaikka on puoliso ja lapsia. Minulla ei ole yhtään ystävää, jonka kanssa tekisin jotain tai kävisin jossain. Tämä yksinäisyyden tunne on syvällä. Kaiholla kuuntelen työkavereiden selostuksia tyttöporukalla tekemisistä. Hyvä ystävä kuoli 2 vuotta sitten..
Miksi miehesi ei ole ystäväsi? Etkö voi tehdä hänen kanssaan jotain?
Saattaa olla mielenkiintoinen ilta luvassa. Ainakin meikäläistä aihe kiinnostaa.
Terveisin Naispelko23