Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistähän johtuu että uudella asuinalueella on paljon vuonna 2014 rakennettuja taloja nyt myynnissä?

Vierailija
23.11.2016 |

En puhu siis uudiskohteista joita myydään koko ajan, vaan sellaisia joissa on asuttu jo just sen pari vuotta. Kyseinen alue alkoi täyttyä 2014 ja sinne rakennetaan koko ajan lisää. Nyt noita 14 rakennettuja on myyty ja on myynnissä.. muutama tuttukin on myymässä mutta en ole oikein viitsinyt kysyä että miksi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kun siinä pitää asua kaksi vuotta, että voi myydä ilman myyntivoittoveroa

Vierailija
2/14 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat asuneet sen just ja justa yli kaksi vuotta jotta välttävät myyntivoittoveron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kaksi vuotta pidä asua ja sit saa verottomasti myydä pois...eli jos rakennettu itse ja saatu pidettyä kulut alhaalla, niin nyt myydään ja tavoitellaan voittoa.

Vierailija
4/14 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnossa on asuttava vähintään 2 vuotta, jotta myyntivoitosta ei tarvitse maksaa veroa. Onko alue lentokentän läheisyydessä? 

Vierailija
5/14 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnossa on asuttava vähintään 2 vuotta, jotta myyntivoitosta ei tarvitse maksaa veroa. Onko alue lentokentän läheisyydessä? 

Ei ole lentokentän läheisyydessä,miksi?:D

Mutta siis joo enpäs muistanutkaan tuota 2 vuoden juttua.

Vierailija
6/14 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuhan tuo tosin hassulta, miksi joku haluaa myydä kauniin kotinsa, viedä lapsilta kodin, jos se ei siis ole mitään taloudellista hätää että pakko myydä.

Vierailija
7/14 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuhan tuo tosin hassulta, miksi joku haluaa myydä kauniin kotinsa, viedä lapsilta kodin, jos se ei siis ole mitään taloudellista hätää että pakko myydä.

Tunnen perheitä, jotka rakentaneet samalle alueelle 2-3 taloa, sanotaan ett 3. on velaton. Toinen toistaan komiampia ja viimeinen pidetään itsellä. Ensimmäi/nen/set myydään 2v jälkeen veroedun takia. Niillä tönöillä tienataan :)

Vierailija
8/14 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lohduttaakseni sinua voin sanoa etteivät he kodittomiksi jää. :)

Vierailija
9/14 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaava rakentaa itse itselleen talon ja tekee sillä kahden vuoden kuluttua hyvän tilin. Pääkaupunkiseudulla kahden vuoden ikäinen omakotitalo maksaa puolesta puoleentoista miljoonaan ja itse rakentaen kustannukset ovat jääneet johonkin 200.000 euroon, pienellä tontilla reilusti tuon allekin. Esimerkiksi Vantaan Kivistö oli hyvä sijoitus, kaksi vuotta sitten halpaa metsämaata, nyt Vantaan seksikkäin asuinalue ja 5 minuutin välein kulkeva nopea junayhteys Helsingin keskustaan.

Vierailija
10/14 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä joukossa taloudellista hätääkin. Ylimitoitettu laina jolla on maksettu myös peltolähiössä välttämätön Volvo V70 on käynyt liian raskaaksi hoitaa.

Asia on huomattu jo pian rakentamisen jälkeen, mutta lyhennysvapaalla on sinnitelty tuo kaksi vuotta täyteen. Nyt sitten toivotaan mahdollisimman paljon voittoa, jotta päästään kiinni kerrostalokolmioon.

Vierailija
11/14 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus on tämäkin ongelma ollut, että kyykäärmeitä alueen läheisyydessä on paljon, itse asuin kerran alueella jossa oli metsää, peltoja ja sieltä tuli usein pihoillemme kyitä, ei uskaltanut lasta nukuttaa ulkona ja sitten kun lapset kasvoi niin huoli oli aina.

Vierailija
12/14 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miettisin kaksi kertaa ennen kuin ostaisin tuollaisen just kaksi vuotta asutun talon, varsinkin jos pari itse on sen rakentanut. Heillä ei ole ollut tarkoitustakaan asua tuon pitempään, joten uskon, että sieltä on menty, missä aita on matalin.

Vierailija
13/14 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaava rakentaa itse itselleen talon ja tekee sillä kahden vuoden kuluttua hyvän tilin. Pääkaupunkiseudulla kahden vuoden ikäinen omakotitalo maksaa puolesta puoleentoista miljoonaan ja itse rakentaen kustannukset ovat jääneet johonkin 200.000 euroon, pienellä tontilla reilusti tuon allekin. Esimerkiksi Vantaan Kivistö oli hyvä sijoitus, kaksi vuotta sitten halpaa metsämaata, nyt Vantaan seksikkäin asuinalue ja 5 minuutin välein kulkeva nopea junayhteys Helsingin keskustaan.

Hienoa, n.200 000 sijoituksella jopa puolitoista miljoonaa. Erittäin uskottavaa, not.

Vierailija
14/14 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Vantaan Kivistö oli hyvä sijoitus, kaksi vuotta sitten halpaa metsämaata, nyt Vantaan seksikkäin asuinalue.

Punaisten lyhtyjen aluetta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän