Mitä mielestäsi tarkoittaa laulun sanat "mä sydämeeni joulun teen"
Mulle eittämättä tulee mieleen kolesterolikerros joka pakkautuu kinkusta sydän verisuoniin.
Kommentit (12)
Minulle tulee mieleen, ettei koristele kotiaan jouluvaloilla vaan osaa kunnioittaa joulunaikaa ilman krääsää.
Ap: uusavutonta ymmärtämättömyyttä tuo. Kukaan ei ole tarkoittanut eikä ymmärtänyt,että sanoissa muka tarkoitettaisiin ihmisen fyysistä,biologista sydäntä ,vaan kyseessä on vain ihmisen mielen ja tunteiden,niiden ajatellun keskuksen vertauskuva.
Tiesithän:laulujen sanoissa puhutaan usein vertauskuvin?
Se kertoo joulun aidosta sanomasta, eli siitä, että laulaja muistaa joulun olevan Jeesuksen, vapahtajamme syntymäjuhla. Ja hänelle tulee hyvä ja rauhallinen olo siitä eikä hän tarvitse joulukrääsää ympärilleen. (ja olen itse muuten ateisti)
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo joulun aidosta sanomasta, eli siitä, että laulaja muistaa joulun olevan Jeesuksen, vapahtajamme syntymäjuhla. Ja hänelle tulee hyvä ja rauhallinen olo siitä eikä hän tarvitse joulukrääsää ympärilleen. (ja olen itse muuten ateisti)
No onko ateisti nyt tullut ...'synnintuntoon'?
Muistaakseni silloin, kun Halonen ja Salmi tämän laulun tekivät, olivat jotkut vanhoilliset piirit sitä mieltä että laulu on jotenkin "vääräoppinen" eikä sitä saisi kirkossa laulaa.
Joulu ei ole lahjoja ja ulkoista kimallusta, vaan se tunne mikä ihmisen sisällä on.
Ihan joulumieltä se tarkoittaa, oli krääsää tai ei.
Mistä niitä hiljaisia Mielejä muuten saa ostettua? Aina pölynimurit huutaa kuin syötävät.
Vierailija kirjoitti:
Ap: uusavutonta ymmärtämättömyyttä tuo. Kukaan ei ole tarkoittanut eikä ymmärtänyt,että sanoissa muka tarkoitettaisiin ihmisen fyysistä,biologista sydäntä ,vaan kyseessä on vain ihmisen mielen ja tunteiden,niiden ajatellun keskuksen vertauskuva.
Tiesithän:laulujen sanoissa puhutaan usein vertauskuvin?
Taisit nousta tänään tosikkojalalla.
Joulun tunnelma, rauhaa, rakkautta ja joulun kristillinen sanoma
Missä laulussa lauletaan noin? Vesa-Matti Loiri lauloi: "näin sydämeeni joulun teen..." sitä paitsi tyhmää irrottaa yksi lause kokonaisuudesta..