Rakastuminen/ihastuminen - miten niin "perhosia vatsassa"?
En joko ymmärrä, mitä tuolla sanonnalla tarkoitetaan tai sitten en ole koskaan kokenut sitä. Kun minä ihastun johonkuhun, niin hänen näkemisensä, hänen lähellä olonsa ja hänen pelkkä ajattelu kyllä saa aikaan minussa reaktion mutta en sanoisi sen muistuttavan mitään perhosten lepatusta. Se on pikemminkin hyvin voimakas, nipistävä kouraisu koko vatsan alueella. Semmoinen, että hengitys melkeinpä salpautuu, kuin iso koura hellän voimakkaasti puristaisi vatsaa. Yleensä myös kiihotun voimakkaasti, kun tämä kouraisu tapahtuu.
Miltä ihastuksesi näkeminen sinusta tuntuu?
Kommentit (12)
Mulla on sitä lepatusta kyllä, mutta tunnistan myös tuon kouraisun. Lepatus tulee siinä vaiheessa kun ei vielä tunneta juuri ollenkaan eikä ehkä olla edes tavattukaan. Itsellä lepattaa juuri nyt erään Tinder-miehen vuoksi. Kouraisut tulevat sitten tosiaan myöhemmin, jos tulevat. :)
En muista enää, kun ei ole vuosiin tapahtunut ihastumisia. :)
Vierailija kirjoitti:
Väärä hymiö, piti laittaa :(
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo on mahdollista? Itse ihastun monta kertaa vuodessa, ja kohde voi olla vaikka joku kahvilan työntekijä tai näyttelijä josta haaveilen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo on mahdollista? Itse ihastun monta kertaa vuodessa, ja kohde voi olla vaikka joku kahvilan työntekijä tai näyttelijä josta haaveilen :D
Kun on tarpeeksi monta kertaa ihastunut ja pettynyt joka kerta, niin kyllä ihastuminen siitä vähitellen laantuu.
En ole koskaan analysoinut niin tarkkaan, että kouraiseeko vai lepattaako, riittää että "vatsanpohjassa" tuntuu.
Sanontoja ei yleensä kannata ottaa kirjaimellisesti.
Kyllä se on aina ollut semmoinen voimakas kouraisu ja/tai vihlaus.
Olen ajatellut että kun sanotaan nätisti että on perhosia vatsassa, oikeasti tarkoitetaan, että vatsa on kuralla ja kohta ripuli roiskuu. Mutta koska semmoinen ei kuulosta romanttiselta, sievistellään perhosista.
Kunnon ihastuminen teettää ainakin mulla vessareissuja.
Ei mulla mitään perhosten lepatusta ole, kun ihastun. Se on juuri tuollainen iskun tai kouraisun kaltainen tunne, mikä yleensä saa alapään hetkessä ihan märäksi. Ja tuntuu vatsassa ihan taivaallisen ihanalta se kouraisu, sellainen todella voimakas vihlaisu/isku. Johtuu ilmeisesti adrenaliinista.
Voin muuten aikaansaada tuon tunteen koska tahdon. Se tuntuu niin ihanalta, että pyrin kokemaan sitä usein.