Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapetit eteisessä?

Vierailija
21.11.2016 |

Asun vuoka-asunnossa, ja meidän eteisessä ei ole tapetteja. Ok, se ei olisi ongelma muuten, mutta eteisen seinät ovat rumaa kipsilevyä tai jotain, joiden väleissä on isot raot! Pistin isännöitsijälle viestiä, että saisiko tänne tapetit, mutta hän kirjoitti, ettei eteisessä kuulu olla tapetteja.
Mitä teen ja miten voin piilottaa kammottavat raot..!?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä tapetoitu eteinen. Onko siis yksityinen vuokra-asunto vai kunnan? Ainakin yksityisellä luulisi onnistuvan, jos vuokralainen itse ostaa kohtuullisen hintaista tapettia ja tekee työn.

Vierailija
2/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lastulevyseinät. Niissä ruukaa olla raot levyjen välissä. Voisko seinälle ripustaa jotain hienoa kangasta koristeeksi? Jos tykkäät vaikka jostain marimekon kankaasta niin se kiinni kattolistaan. Paino alareunaan että pysyy suorana. Vois vielä vaihdella kun kyllästyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijä on oikeassa, eteiseen ei kuulu tapetit.

Vierailija
4/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eteisessä tapetti. Miksi ihmeessä ei voisi olla. Minusta se on nätti ja kuviot vielä häivyttää mahdollisia likalänttejä.

Vierailija
5/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis nää seinät on erittäin kammottavat. Mulla on suunnitelmissa kiinnittää iso 130cm peili ja en uskalla kun toi seinä näyttää siltä et se ei kestäis (?) ja se varmaan näyttäis vielä hirveemmältä ☹️️ Osaisko joku ehdottaa miten saan ne saumat piiloon muuten kun kankaalla? Kangas ei onnistu koska haluan kiinnittää tauluja ja peilin jne..

Ja kämppä on siis kunnan vuokra-asunto..

Vierailija
6/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peilissä on kehykset, laita se vaan lattialle nojalleen seinään. Mahtuisko eteiseen joku ei niin syvä kaappi tai hylly. Lipasto, koristevaloja, viherkasveja, tauluja. Kaikkea millä saa huomion pois seinästä. Ei seinää välttämättä sitten niin ajattele. Valaistus tunnelmalliseksi, hämäräksi.

Vierailija
7/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se suosittu DC-fix? Saako sen tarvittaessa siististi pois?

Vierailija
8/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peili on kehyksetön ja tarkoituksena on laittaa sen alle konsolipöytä.. olen haaveillut siitä todella pitkään!

Koitin dc-fixiä, ei toimi ☹️️

Vierailija
9/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on lastulevy seinät, ei se tapetilla parane, koska niiden rakojen kittaaminen on usein aika toivotonta (ei mahdotonta) ja levyt voivat olla hieman eri tasossa syvyyssuunnassa, joten niiden erot näkyisivät kuitenkin. Usein joutuu panemaan uudet levyt vallan tilalle tai kittailemaan useamman kerran. (kuten sanottu, ei mahdotonta, mutta ei helppoa)

Ja sitten vasta tapetin.

Vierailija
10/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten iso seinä on? Ostakaa mahdollisesti sen kokoinen levy rautakaupasta ja laittakaa nojalleen seinää vasten ja siihen sitten tauluja. Levyn voi maalata tai tapetoida. Isoa peiliä se ei sitten kyllä varmaan kestä. Ehkä sen voisi kiinnittääkin nurkista ruuveilla niin että ei jää isot jäljet.

Vierailija
11/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*lastulevyseinät, (typo) siis.

Miksei DC Fix toimi..? Onko pinta siis röpöistä, ts. varmaan maalattavaa lasikuitutapettia pinnassa, sellaiseen ei nuo muovikalvot tartu. :/

Vierailija
12/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dc-fix ei toimi koska se ei yksinkertaisesti näytä hyvältä.. siis se painautuu sinne rakoihin.

Kyllä se muuten tarttuu!

Vierailija
13/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka tykkää paneeleista, niin puupaneelit päälle, ja niitähän löytyy vaikka minkälaisina nykyään. Itse laitoin mökin eteiseen, oioin, koolasin ja eristin, ja hyvä tuli! Kosteusjutut täytyy aina muistaa isommissa seinähommissa - pintajutuissa harvoin edes tarttee sellaisia miettiä.

Vierailija
14/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D:D mutta älkää hengittäkö, ettei koko kapistus kaadu :D:D

Vierailija
15/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tapetti käy niin sitten vaadit uutta siistiä maalipintaa. Ei seinissä kuulu olla rakoja. Tietysti vaikee sanookun ei oo nähny millainen seinä on, mutta itse kyllä vaatisin pintaremonttia tai ainakin materiaalien korvausta jos itse levyttää seinän uudestaan.

Vierailija
16/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka tykkää paneeleista, niin puupaneelit päälle, ja niitähän löytyy vaikka minkälaisina nykyään. Itse laitoin mökin eteiseen, oioin, koolasin ja eristin, ja hyvä tuli! Kosteusjutut täytyy aina muistaa isommissa seinähommissa - pintajutuissa harvoin edes tarttee sellaisia miettiä.

Ei kai kukaan vuokrakämppää ala paneloida?

Meillä on eteisessä maalattavaksi tarkoitettua paperitapettia (ei siis lasikuitutapettia) lastulevyn päällä. Ne raot erottuvat mutta eivät enää häiritse.

Ap:n saama vastaus tarkoittaa ettei vuokranantaja niitä tapetteja maksa. Seuraavaksi voit kysyä jos saat tapetoida omalla kustannuksella. Varaudu sitten siihen että poismuuttaessasi poistat tapetit ja maalaat seinät uudelleen. 

Vierailija
17/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on eteisessä maalattavaksi tarkoitettua paperitapettia (ei siis lasikuitutapettia) lastulevyn päällä. Ne raot erottuvat mutta eivät enää häiritse.

Ap:n saama vastaus tarkoittaa ettei vuokranantaja niitä tapetteja maksa. Seuraavaksi voit kysyä jos saat tapetoida omalla kustannuksella. Varaudu sitten siihen että poismuuttaessasi poistat tapetit ja maalaat seinät uudelleen. 

Joo, mietittiin miehen kanssa ennen viestin laittamista, että voidaan me kustantaa tapetit. Mutta ei meiltä löydy tietotaitoa asentaa niitä ☹️️

Ap

Vierailija
18/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jotkut listat rautakaupasta? Jos ne olisivat puiset rimat, voisitte maalata ne vaikka mustiksi, punaisiksi tms. Naulaatte kolmella ohuella naulalla listat niihin rakoihin. Mitä ei voi peittää, niin sitten korostaa.

Vierailija
19/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tapetti käy niin sitten vaadit uutta siistiä maalipintaa. Ei seinissä kuulu olla rakoja. Tietysti vaikee sanookun ei oo nähny millainen seinä on, mutta itse kyllä vaatisin pintaremonttia tai ainakin materiaalien korvausta jos itse levyttää seinän uudestaan.

Jos on lastulevyseinät niin niissä on hyvin yleisesti ne raot levyjen välissä. Oli tyylinä joskus 60-70-luvulla tehdä niin.

Vierailija
20/21 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mietittiin miehen kanssa ennen viestin laittamista, että voidaan me kustantaa tapetit. Mutta ei meiltä löydy tietotaitoa asentaa niitä ☹️️

Ap

Tapetointi on kyllä todella helppoa, varsinkin jos ottaa kuviottoman. Tarkkana pitää olla vaan sen kanssa että eka menee pystysuoraan.

Lastulevyseinässä on raot sitävarten, että se levy elää ilman kosteuden mukaan -> tapetti saattaa revetä tai mennä ryppyyn vuodenaikojen mukaan. Googlaa ohjeita lastulevyseinän tapetoinnista...sieltä löytyy vinkit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä