Au pair USA verojen maksaminen (2012)
Apua kaivaisin...
Olin jenkeissä au pairina 7 kk 2011-2012 (meni sukset ristiin perheen kanssa, halusin kotiin). En muista ikinä täyttäneeni mitääm verolappuja siellä joten luultavasti en oo ilmoittanut jenkeihin siellä saaduista tuloista. Nyt olen lähdössä lomalle ensi kesänä ja tuli mieleen, tuleeko tämä olemaan esteenä lomalle pääsyä. 2011 vuonna tienasin sen rajan alle mitä sai tienata verottomana, 2012 meni ehkä 200$ rajan yli..
Ootteko maksanut veronne siellä tai ootteko jättäneet jostain syystä maksamatta ja päässeet maahan uudelleen? Mietin että pitääkö mun nyt oikeasti alkaa soittelee IRS:lle ja selvittelee. En ees muista mun SSN enkä tiiä mistä tiedon saisin.
Kommentit (5)
Siellä on aupareille omat säädökset ja rajat. Jos tienaat kalenterivuonna yli x määrää (2012 oli esim muistaakseni 3800) pitää siitä ylimenevöstä määrästä maksaa 10%. Mun tapauksessa se olisi ollut ihan naurettavat max 20$ mutta mulle ei oikein tullut mieleen ikinä täyttää mitään. Niin kuin ei varmaan suurimmalle osalle au paireista.
Vanha keskustelu, mutta selviskö asia ikinä? Itsellä ois sama tilanne edessä.
Tuskinpa oot au pairina edes tienannut niin paljon että siellä pitäis maksaa veroja.