Onko sinusta ok, jos mies vetää pari kertaa vuodessa kaksi päivää alkoa
ilman että sitä on sovittu?
Tarkoitan siis, että ryyppääminen jäisi päälle toiseksikin päiväksi vaikka lähti vain yhden illan viettoon?
Itse tällaisessa tilanteessa, liitto on muuten hyvä ja mies osallistuu perheen yhteiselämään kuten itsekin, rakkautta on. Mutta nuo harvaseltaan tapahtuvat "putket" ahdistavat kuitenkin, vaikka eivät saakaan pois raiteiltaan. Toisaalta huonomminkin voisi varmasti olla.
Ja kun joku kuitenkin sanoo, pettämisestä ei ole kyse. Sen tiedän, ja muutoinkin suhteessa luottamus pelaa niissä asioissa.
Kommentit (6)
Ekalle vastaajalle:
Hyvä kysymys.. mikä ärsyttää? No, täytyy sanoa että aiemmin olen ollut liitossa, jossa alko oli ongelma. Samoin tämä nykyinen mieheni yhteen mentäessä käytti aika paljon alkoa (siitä jo 12v aikaa), mutta on rauhoittunut sen jälkeen. Jokin pelko varmasti siinä, että meneekö tämä tulevaisuudessa pahemmaksi vai miksi. Ja en pidä siitä, että mies ei ole tullut kotiin yöllä ja soittelen aamulla perään ja koomassa siellä vastailee ja sopertelee, että just tulee kotiin ja lopulta ei kuitenkaan tule ennen kuin yöllä tuhannen tuiskeessa.. Ei se kivaa ole.
Mietin kyllä, olenko kohtuuton vai en, kun tämä tuntuu pahalta. Itsehän sen tietenkin päätän, mutta haluaisin kuulla, miten muut asiaan suhtautuvat.
Eihän tuossa ole muuta ihmeellistä kuin että jatkossa sovitte suoraan että miehellä menee pari päivää reissullaan ja palaa sitten. Sinun ei tarvitse soitella perään sitten ja jää turha epävarmuus pois.
Itse olen samanlainen, nuorena käytin paljon alkoa. Nyt riittää pari pikku putkea vuodessa, mutta sanon niistä läheisille etukäteen että eivät tule yllätyksenä.
Ap tarkentaa:
Mies siis ei itsekään ajattele lähtevänsä kahdeksi päiväksi alunperin, vaan viina vie miestä sen toisen päivän. Eli jos on jossain kaverilla yötä illan päätteeksi, niin seuraavana aamuna on melkein varma että alkaa juoda toisenkin päivän. Jos kotona on, niin ei tätä houkutusta ole.
Vierailija kirjoitti:
Ap tarkentaa:
Mies siis ei itsekään ajattele lähtevänsä kahdeksi päiväksi alunperin, vaan viina vie miestä sen toisen päivän. Eli jos on jossain kaverilla yötä illan päätteeksi, niin seuraavana aamuna on melkein varma että alkaa juoda toisenkin päivän. Jos kotona on, niin ei tätä houkutusta ole.
No, sitten vaan sovitte suoraan että kun mies nyt on menossa kaverille yöksi, niin siinäpä saattaa sitten mennä toinenkin päivä ja sillä selvä.
Itsekin kaipaan ryyppyvuosistani juuri tuota seuraavan päivän jatkamista. Siksi muutama pikku putki täytyy vieläkin ottaa silloin tällöin. :)
Mikä siinä niin ärsyttää jos kaikki muu on kunnossa? Kai ihminen tarvitsee irroittelua ja omaa aikaa kavereiden kanssa hurvitellen silloin tällöin.