Analysoikaa ystävyytemme tai onko tämä edes ystävyyttä?
Vuosia jatkunut ystävyys on tullut hankalaan vaiheeseen. Ystäväni ja minä olemme tilanteessa, jossa pienten lasten takia ei ole hirveästi aikaa puhella puhelimessa, siksi viestittelemme useimmiten.
Viestittely menee näin (viimeisten n. 8 -10 kk ajan): Kaverini lähettää viestiä, johon vastaan ja sitten viestittelemme asiasta jonkin aikaa.
Minä lähetän viestiä, hän ei vastaa.
Hän lähettää muutaman päivän kuluttua viestin, johon vastaan ja sitten vaihdamme muutamia viestejä aiheesta.
Hän soittaa minulle, juttelemme pääasiassa hänen asioistaan. Jos kerron jotain itsestän,. hän vastaa lyhyesti ja sitten palaa nopeasti omaan aiheeseensa.
Jos soitan hänelle, hänellä ei ole aikaa puhua. Hän saattaa sanoa, että on paha hetki, mutta soittaa heti kun voi takaisin.
Hän ei koskaan soita.
Muutaman päivän kuluttua tulee viesti jostain hänen asiastaan. Puhumme siitä. Jos sanon jotain itsestäni, viestittely loppuu kuin leikaten siihen.
Mitä meiltä? Olemmeko oikeasti YSTÄVIÄ? Jos en yrittäisi sanoa jotain omaakin asiaani väliin, hän ei tietäisi minusta enää yhtään mitään, ei koskaan kysy kuulumisiani :p
Kommentit (7)
Egoistin kanssa on tuollaista. Hän näyttämöllä, sinä yleisönä, eikä muutosta luvassa koskaan.
Ei ole ystävyyttä,minulla samankaltainen ystävä ja päätin etten enää pidä yhteyt tä häneen :)
Ei ole ystävyyttä. Ota välimatkaa, ja hän etsii uden kuuntelijan ja vastakaiun elämäänsä. Hän haluaa vain avautua, ei muuta. Muiden kanssa hän tekee varmaan kaikkea mukavaa. Sorry.
Kuulostaapa tutulta... Oltiin ystäviä (vai "ystäviä"?) yli 10 vuotta. Päätös lopettaa yhteydenpito sattui, mutta se on silti yksi elämäni parhaimpia. Ei enää huonoa omaatuntoa eikä turhautumista. Eikä ikuisena turvasatamana ja tukihenkilönå toimimista ilman mitään vastakaikua. Ystäviäkin kannattaa jättää, jos ystävyys on loppu.
Mua hämää sekin, kun hän kertoo muista kavereistaan aika usein jotain, esim. "Tiinan matkalaukku jäi jumiin Pariisiin ja sitä harmittaa, kun siellä oli jotain juustoja, jotka menee nyt sitten roskikseen, kun laukku joskus saapuu", tai "mun pitäisi ostaa uudet talvisaappaat, oltiin Sirun kanssa just kaupoilla ja Siru osti siis niin ihanat, mutten mä nyt samanlaisia sentäs viittinyt ostaa" ja jos siihen yritän sanoa, että mä ostin sieltä ja sieltä ja siellä oli hyvä valikoima kyllä, niin heti keskeytetään, että hei, pakko lopettaa - eli muiden asiat kiinnostavat, pelkästään minun eivät :( ap
Narsitilta tms. energiasyöpöltä vaikuttaa
No huh, en sanoisi ystävyydeksi!