Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityöntekijän mielestä emme voisi ostaa kotiin apua (kodinhoitajaa) koska ne työt kuuluvat äidille

Vierailija
19.11.2016 |

Mitä ajatuksia herättää? Lisäksi sanoi, että mehän saimme apua sosiaalitoimen perhetyöntekijältä, en tiennyt että juttelu auttaisi toisen vanhemman poissaoloon. Mieheni ei voi auttaa minua muuten kuin palkkaamalla kotiin apua, koska on töissä jatkuvasti.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole mitään mahdollisuutta, että olet ymmärtänyt jotain väärin?

Vierailija
2/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, että et ole tainnut ymmärtää sanottua aivan oikein. Kotipalveluun ohjataan todella usein ja syinä nimenomaan äitien jaksamattomuus.

T. VTM, Sosiaalityöntekijä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia aion elää koko elämäni yksin.

Vierailija
4/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua itse hoitaa lapsiasi ja kotiasi?

Sossunko pitäisi maksaa sinulle piika?

Vierailija
5/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se edes tietää että teillä käy siivooja ja mitä väliä jonkun mielipiteellä on asiaan?

Vierailija
6/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon, että et ole tainnut ymmärtää sanottua aivan oikein. Kotipalveluun ohjataan todella usein ja syinä nimenomaan äitien jaksamattomuus.

Minulla on keskustelu nauhalla, ja kuuntelin sen uudelleen ja uudelleen. Todellakin näin sanoi. Lisäksi ihmetteli etteikö perhetyöstä ollutkaan apua, mutta olen nyt hämilläni. Mitä sosiaalitoimen perhetyöhön kuuluu? Muutakuin juttelu siis? ap

Vierailija
7/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Eihän sossuntantta sitä päätä, ostatteko kotiinne esim. siivouspalvelua. :O Saat ihan ite päättää, palkkaatko siivoojan, kokin, puutarhurin, sisäkön, au-pairin tai vaikka kaikki.

Vierailija
8/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi maksaa minulle apua kotiin, raha ei ole ongelma. Tarvitsisin joskus apua kahden pienen lapsen kanssa, ei muuta. ap

Vierailija
9/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatenkin tässä on perheessä ns vuorovaikutuksessa ongelmia ja sossu katsoo, ettei äiti voi ulkoistaa niitä.

Vierailija
10/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on keskustelu nauhalla, ja kuuntelin sen uudelleen ja uudelleen. Todellakin näin sanoi. Lisäksi ihmetteli etteikö perhetyöstä ollutkaan apua, mutta olen nyt hämilläni. Mitä sosiaalitoimen perhetyöhön kuuluu? Muutakuin juttelu siis? ap

Mitä luulit sinne kuuluvan?

Vierailija
11/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi maksaa minulle apua kotiin, raha ei ole ongelma. Tarvitsisin joskus apua kahden pienen lapsen kanssa, ei muuta. ap

Älä nyt jaksa satuilla. Jos sinulla on lastensuojelun kontakti ja perheellenne käynnistetty perhetyö sitä kautta, on teillä varmaan hieman isompia ongelmia kuin valtiotieteiden maisterin asiayhteydestä irrotettu lause.

Vierailija
12/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin oliko kyse voitteko ostaa tuon palvelun itse omalla rahalla ?

Tottakai voitte, monta yritystä tarjoaa siivous ja lastenhoito palveluita. Mutta sosiaaliyöntekijä varmaankin tarkitti sitä , ettei kodinhoito ja lastenhoitopalvelua tarjota soaiaalitoimen puolesta.

Vierailija
13/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin oliko kyse voitteko ostaa tuon palvelun itse omalla rahalla ?

Tottakai voitte, monta yritystä tarjoaa siivous ja lastenhoito palveluita. Mutta sosiaaliyöntekijä varmaankin tarkitti sitä , ettei kodinhoito ja lastenhoitopalvelua tarjota soaiaalitoimen puolesta.

NImenomaan sanoin, että olemme päättäneet hankkia itse apua kotiin. Sosiaalityöntekijä myös sanoi, että mehän saimme jo apua perhetyöntekijältä, mitä en oikein ymmärtänyt. Olihan se perhetyöntekjiä ihan kiva, oli mukava jutella mutta en sitä avuksi kutsuisi. ap

Vierailija
14/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä sosiaalityöntekijällä sen kanssa, jos palkkaatte apua omilla rahoillanne? Miksi teillä ylipäänsä on kontakti sossuun? Kuulostaa vähän siltä, että teillä on jokin suurempi ongelma ja sossu näkee haluttomuutesi kotitöihin yhtenä oireena tästä suuremmasta ongelmasta.

Vierailija
15/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulit sinne kuuluvan?

Konkreettista apua. ap

Vierailija
16/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä sosiaalityöntekijällä sen kanssa, jos palkkaatte apua omilla rahoillanne? Miksi teillä ylipäänsä on kontakti sossuun? Kuulostaa vähän siltä, että teillä on jokin suurempi ongelma ja sossu näkee haluttomuutesi kotitöihin yhtenä oireena tästä suuremmasta ongelmasta.

En jaksa kahden lapsen kanssa yksin, se on ongelma. ap

Vierailija
17/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli se syy että perhetyöntekijä tuli? Mikset vaan palkannut MLL hoitajaa? Tai vaikka au pairia.

Vierailija
18/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet.

Vierailija
19/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetyöntekijä "kartoittaa" tilannetta. Lasulla ei ole herran aikoihin ollut mitään kotipalveluita. Minullekin sanottiin että "me nyt täällä katsomme että äidin työhön kuuluu siivoaminen ja jos et jaksa siivota niin jaksatkohan hoitaa lastakaan..." No, se oli joskus se.

Ottakaa kuntanne kotipalvelutoimistoon yhteyttä, myöskin ns. kolmas sektori voi olla avuksi. 

Sosiaalitäti ei nyt ollut ihan tehtäviensä tasalla. Olisi hän voinut teidät ohjata saamaan siivouspalvelua. Voithan tehdä asiasta ilmoituksen, jos viitsit.

Omat on rahanne, ostatte vaikka hevosen.

Ihmettelen kyllä että miehesi ei millään tavalla osallistu. Tai oikeastaan, exäni oli samanlainen. Siksipä koti olikin sotkuinen. Ja nyt uusi perhe jossa hyvä vaimo siivoaa, kokkaa ja hoitaa lapset:) 

Exä hoitaa työn ja lisää lapsia:)

Noh, äläpä anna perix.

Vierailija
20/42 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa kahden lapsen kanssa yksin, se on ongelma. ap

En edellenkään ymmärrä, mihin tässä tarvitaan sosiaalityöntekijää, jos teillä on kerran varaa palkata itse apua kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan