Mitä asuinaluetta Turussa suosittelet?
Minne ei kannata muuttaa? Mikä olisi kivaa aluetta?
Melko lähellä keskustaa tai hyvät julkiset yhteydet myös yöllä.
Aloitan opinnot Ruiskadulla eli sen läheltä käy kans.
Kommentit (18)
Varissuon parempi puoli missä rivareita.
Katariina.
On siinä Ruiskadun lähettyvillä Luolavuoressa ihan normia kerrostaloaluettakin.
En tunne Turkua ollenkaan.
Kerran olen käynyt pääsykokeissa
kaikki asuinalueet ruiskadun ja keskustan välissä. Itäinen pitkäkatu ja sen ympärys kivaa seutua. Mut eikö koko ruiskatu muuta jossain vaiheessa kupittaalle?
Vierailija kirjoitti:
kaikki asuinalueet ruiskadun ja keskustan välissä. Itäinen pitkäkatu ja sen ympärys kivaa seutua. Mut eikö koko ruiskatu muuta jossain vaiheessa kupittaalle?
Eipä siitä silti kovin pitkää matkaa tule vaikka jossain Ruiskadun lähistöllä asuisikin.
No ostatko vai vuokraatko?
Tysillä on vra asuntoja esim Koivulassa n. Pari kilsaa ruiskadulle.
Jos ostat niin ruiskatu on Petreliuksessa, joka nykyään melkolailla eläkeläisten rauhallista kerrostalo aluetta. Vällilä yksiöitä myynnissä.
Suosittelen Varissuota ja Halista.
Kaarina jos sulla on auto käytössä.
Yo-kylä on kiva. Asun täällä. Itäpuolella. Tosi rauhallinen paikka.
Petrelius, Luolavuori, Vasaramäki, ehkä Ilpoinen eli tietyt osat.
Yöbussit kulkevat myös, hyvät yhteydet keskustaan.
Itse asun Vasaramäessä, ei valittamista. :)
Luolavuori, Ispoinen,Ilpoinen ja Vasaramäki ovat lähimmät alueet. Ispoisissa on opiskelija-asuntoja.
Katso itse kartasta. Jos haluat asua lähellä ja esim. kävelymatkan päässä niin ihan se Ilpoinenkin/Luolavuori käy hyvin. Ei se ole mikään huonomaineinen alue. Siinä on melko suuri ulkoilualue myös ihan vieressä.
Jos kuljet bussilla kouluun niin kannattaa katsoa että saisit kuljettua suoralla yhteydellä. Jos esim. Yo-kylään muutat niin sitten pitää vaihtaa bussia.
Itäisen pitkäkadun seutu taas olisi hyvä, koska Uudenmaankadun varrelta menee bussit koulusi suuntaan.
petrelius sieltä saa kivoja vuookra-asuntojakin :)
Suositten Kupittaata. Oikeastaan kaikki tosta Ruiskadulta keskustaan päin on hyvää aluetta, aika paljon just nuoria opiskelijoita.
Puolalanpuisto