Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytän aina vilkkua kääntyessäni, pysähtyessäni tien varteen ja poistuessani kiertoliittymästä/liikenneympyrästä, vaikka muita tien käyttäjiä ei näy mailla halmeilla

Vierailija
19.11.2016 |

Haluatko kommentoida jotakin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tässä tule nyt mitään mieleen.

Vierailija
2/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, niin minäkin. Ihan vain tottumuksesta. Ainakaan ei tarvitse pohtia tai miettiä missään vastaavassa tilanteessa, että unohtuiko vilkun käyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu, niin minäkin. Ihan vain tottumuksesta. Ainakaan ei tarvitse pohtia tai miettiä missään vastaavassa tilanteessa, että unohtuiko vilkun käyttö.

Näinpä. Teen sen siksi, että se tulee automaattisesti sitten selkärangasta aina, sekä ei laki anna erivapauksia olla sitä käyttämättä, vaikkei muita näykään.

Vierailija
4/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, tottumuksesta käytän vilkkua aina kuten pitää.

Vierailija
5/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti myös vilkku tulee ennen jarruvaloa...

Vierailija
6/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkun käyttökin on lisäys polttoainelaskuun. Sähköntuotanto ajoneuvoissa on hyvin huono hyötysuhteeltaan, generaattori ja sen hihnakäyttö aiheuttaa omat häviönsä ja kaikki voima otetaan polttomoottorista jossa suuri osa polttoaineen sisältämästä energiasta palaa lämmöksi.

Vierailija
7/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta mooses, mutta älä silti aja liian lähellä. En käytä vilkkua tilanteessa, jossa edellä ajava kääntyy ja itse en. Silloin, jos ei ole tilaa ohittaa, on vain hidastettava, joskus jopa pysähdyttävä. Joten älä aja liian lähellä.

Vierailija
8/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin, paitsi kun olen kaistalla, josta voi ainoastaan kääntyä kyseiseen suuntaan.

Vierailija
9/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvä ihminen, pääset taivaaseen.

Vierailija
10/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin, paitsi kun olen kaistalla, josta voi ainoastaan kääntyä kyseiseen suuntaan.

Minä käytän myös tässä tilanteessa. Ei ne muut tien käyttäjät välttämättä aina tiedä, että kaistalta saa kääntyä vain yhteen suuntaan.

Vierailija
11/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta mooses, mutta älä silti aja liian lähellä. En käytä vilkkua tilanteessa, jossa edellä ajava kääntyy ja itse en. Silloin, jos ei ole tilaa ohittaa, on vain hidastettava, joskus jopa pysähdyttävä. Joten älä aja liian lähellä.

Kannatetaan.

Ja jos ei ole varaa tuohon 6:n kirjoittamaan, vilkunkäytön vuoksi mahdollisesti nousevaan polttoaineenkulutukseen, niin kannattaa jättää koko auto hankkimatta. Kyllä päätä huimaa, niin.

t. 2.

Vierailija
12/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä silloinkin pitäisi käyttää vilkkua. Muu liikenne ei välttämättä näe ajamasi kaistan merkintöjä ja muutenkin on hyvä osoittaa omat kääntymisaikeensa vaikkei kaistalta muualle "pääsisikään". Ei nimittäin ole ihan yksi kerta, kuin kääntyvien kaistalta onkin tullut auto suoraan.

Vierailija
13/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein näkee autoilijoita, jotka eivät vilkuta siirtyessään erkanemiskaistalle (eikä ennen sitä), mutta vilkuttavat sitten, kun erkanemiskaista alkaa kääntyä. Mitähän nekin ajattelevat?

Vierailija
14/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä silloinkin pitäisi käyttää vilkkua. Muu liikenne ei välttämättä näe ajamasi kaistan merkintöjä ja muutenkin on hyvä osoittaa omat kääntymisaikeensa vaikkei kaistalta muualle "pääsisikään". Ei nimittäin ole ihan yksi kerta, kuin kääntyvien kaistalta onkin tullut auto suoraan.

Kyllä, tai tehdään viime tipassa päätös vaihtaa suoraan ajavien kaistalle, eikä vilkkua käytetä silloinkaan.

Vierailija
15/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein näkee autoilijoita, jotka eivät vilkuta siirtyessään erkanemiskaistalle (eikä ennen sitä), mutta vilkuttavat sitten, kun erkanemiskaista alkaa kääntyä. Mitähän nekin ajattelevat?

Ap näkee tätä usein, erityisesti tuolla maantieajossa, kun enimmäkseen pitkiä matkoja ajan työn vuoksi. Se vilkku pannaan päälle vielä vasta sitten siinä erkanemiskaistan ihan loppupäässä. Jarrutettu on kyllä jo hyvissä ajoin ennen kaistaa, mutta vilkkua ei löydy. Itse toki pidän turvavälin, joten en aja päälle, mutta huvittaa nämä tyypit.

Vierailija
16/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vilkutan, vaikka ajan audilla:)

Vierailija
17/17 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vilkutan, vaikka ajan audilla:)

Hienoa. Välillä kyllä näkyy sellaisiakin Audeja, joihin on otettu vilkku lisävarusteena, useinhan niissä ei sitä ole. Kerran näin jopa bemarin, jossa oli toimiva vilkku. Se on paljon harvinaisempi kuin vilkullinen Audi.