Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teen esim uuniruokaa ja pitää laittaa se jääkaapiin....

Vierailija
19.11.2016 |

Niin onko ok että esim annan sen jäähtyä esim 30-40 min huoneenlämmössä vai jäähtykö se siinä ajassa niin, että sen voisi laittaa sitten jääkaapiin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin parvekkeelle jäähtymään ja nostaisin sitten sieltä, kun ehdin. Liian kuumaa ruokaa ei saa laittaa jääkaappiin. Jääkaappi lämpenee.

Vierailija
2/5 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan kuumat kattilat tai vuoat joko parvekkeelle pihalle, tai lavuaariin kylmään vesihauteeseen ennen jääkaappiin laittoa. Joskus annan vaan jäähtyä huoneenlämmössäkin kylmällä hellalla. En osaa sanoa kuinka pitkä aika riittää, kädellä sen tuntee. Kovin kuumaa ei kannata jääkaappiin laittaa, koska se lämmittää koko jääkaapin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita esim. tiskialtaaseen kylmää vettä ja vuoka siihen (älä upota). Vesihauteeseen voi lisätä myös kylmäpatruunoita tai jääpaloja ja vaihtaa välillä lämmennyttä vettä uuteen.

Vuoan voi myös nostaa (peitettynä) terassille tai parvekkeelle jäähtymään.

30-40min huoneenlämmössä ei yleensä riitä ainakaan isomman määrän jäähdyttämiseen.

Vierailija
4/5 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa se säilyy paremmin mitä nopeammin sen laittaa kylmään. Toisaalta jos laitat kiehuvan kuuman kattilan jääkaappiin niin jääkaappi lämpenee väkisinkin hetkeksi. Talvella voi alkujäähdyttää parvekkeella jos on kylmät ilmat.

Vierailija
5/5 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan aina pari kylmäkallea pakastimesta vuuan ym alle niin jäähtyy nopeammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi