Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terapeuttini mukaan tavassani reagoida

Vierailija
18.11.2016 |

asioihin ja tilanteisiin on havaittavissa mustavalkoisuutta ja ehdottomuutta sekä joskus lapsi minussa nostaa päätään ja valtaa ajatteluani. Onko mulla edes mahdollisuuksia aikuistua ja ajatella hankalista asioista aikuismaisesti ja reagoida kuten aikuiset?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Hyvä alku jo, jos et kiellä asiaa.

Vierailija
2/16 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä terapeutilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on mahdollisuus. Kobaika ja kokemuksen karttuminen parantaa tilannetta. *Jo aika

Vierailija
4/16 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Hyvä alku jo, jos et kiellä asiaa.

Miten?

Vierailija
5/16 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/16 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sun terapeutti kertonu keinoja sulle?

No ainakin sun pitää eka tunnistaa se taantunu käytös itessäs, se mitä terapeuttis kuvaili. Ja tunnistaa ne tilanteet, jotka johtaa sellaiseen käytökseen. Se on se haastavin osuus, kun yleensä ihmiset ei halua myöntää virheitään tai on sokeita niille. Sun pitää olla aika nöyrä, jos haluat muuttaa psyykeessäsi jotain noin juurtunutta. Ja sitten lopuks ku osaat tunnistaa niitä tunnetiloja ja taantumisen merkkejä, pyri muuttamaan käytösmalliasi ja tiedostaen hillitse itsesi näissä tilanteissa.

Vierailija
7/16 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuus mulla siihen on siinä, että kun jotain haastavaa/ikävää tapahtuu en reagoi heti. Tottakai tunnetila tulee välittömästi, mutten mene sen mukaan. Pysähdyn hetkeksi ja kysyn itseltäni miten haluan tähän reagoida, ja sitten valitsen. Ei toimi aina, mutta on pelastanut minut monelta sotkulta.

Vierailija
8/16 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kertonut mulle kun aikanaan kärsin tunnevammaisuudesta että suurin ongelma ei ole halu muuttua vaan se että ei näe niitä kipupisteitä itse. Tämä asia pitäisi ihmisille selittää ystävällisesti ja syyllistämättä ja sillä lailla että edessä on tutkimusretki omaan itseen eikä mikään nöyryytämme sinua kun olet niin huono ihminen ja asenteesi pitäisi muuttua. Ja se tutkimusretki sattuu ja vastaa lähinnä sitä että raaja sahataan irti huonolla puudutuksella, mutta se on sen arvoista.

Vierailija
9/16 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ongelmana mustavalkoinen suhtautuminen muihin ihmisiin, muiden miellyttäminen sen pelossa että itsestä ei pidetä. Miten tästä eroon? Olen alkanut ajatella tätä myös lasten kautta niin että kun minua vihataan, niin myös lapsistani ei tykätä.

Olenko epävakaa mielestänne?

Vierailija
10/16 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti haluaa istuntojen jatkuva, siksi käyntikerralla esitetään yksi kysymys ja vastaus siihen mahdollisesti seuraavalla. Aivan samoin toimii esimerkiksi hammaslääkäri, yhdellä kerralla paikataan yksi hammas, toinen seuraavalla, jne.

Vierailija
11/16 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti on varmaan valmis miettimään keinoja yhdessä sun kanssa. Hän ei voi niitä antaa ulkopuolelta, koska jokaisen ongelmien syntysyyt ovat yksilölliset. On hieno juttu, että pystyt pohtimaan asioitasi ja omaa osuuttasi vaikeisiin tilanteisiin. Terapiassa löydät pikkuhiljaa toimivia keinoja myös muuttaa käyttäytymistäsi. Alkuun voi olla hyvä työstää sitä, mitä ajatukset ja tunteet ylipäätään ovat ja miten niiden kanssa voi toimia. Käyttäytyminen on kuitenkin aina jossain määrin valinta, tunteet taas viriävät automaattisesti eikä ajatuksiaan voi valita.

Vierailija
12/16 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti haluaa istuntojen jatkuva, siksi käyntikerralla esitetään yksi kysymys ja vastaus siihen mahdollisesti seuraavalla. Aivan samoin toimii esimerkiksi hammaslääkäri, yhdellä kerralla paikataan yksi hammas, toinen seuraavalla, jne.

Ei sen nyt siitä ole kiinni, että terapeutti haluaa niin tai näin. Mielen lainalaisuudet on sellaisia, ettei mikään tapahdu hetkessä. Pikkuhiljaa asiat selviää ja selkeytyy, jokaisella omaan tyyliin ja tahtiin. Siinä prosessissa on aika monta tekijää vaikuttamassa, eikä terapeutin "halu" ole niistä yksikään.

Vierailija
13/16 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapia ei toimi sillä tavalla, että terapeutti on oraakkeli joka antaa valmiita vastauksia. Kyse on yhteisestä tutkivasta prosessista. Ei terapeutti tiedä asiakkaidensa yksilöllistä kokemusmaailmaa vaan sitä jaetaan terapian kuluessa. Jos haluaa vastauksia itsen ulkopuolelta niin sitten voi mennä vaikka ennustajalle. Lisäksi terapeuteista on pulaa. Ei heillä ole tarvetta pitkittää prosesseja keinotekoisesti kun suurimmalla osalla on odotuslista.

Vierailija
14/16 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksia vielä? Onko muita joilla samanlaisia ongelmia elämässä?

Vierailija
15/16 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on

Vierailija
16/16 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on

miten olet käsitellyt ongelmiasi? Oletko löytänyt mitään hyvää ratkaisua?