Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Cipralex ja väsymys

Pikku Myy
18.11.2016 |

Onko kellään muulla Cipralexia käyttävällä tullut pienillä annoksilla (itsellä vain 5mg) sivuoireena järkyttävän voimakasta väsymystä?

Aloitusoireesta ei ole kyse, koska takana jo vuosi ko. lääkkeellä ja annoksella. Muita mahdollisia lääkkeen käytön aikana pahentuneita oireita itselläni jatkuva vatsan turvotus (sama ruokavalio + elintavat) ja huimaus.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escitalopram 5mg, ja kyllä väsyttää. Vois nukkua ihan jumalattomia määriä, ja aina vähän uninen.

Maha myös herkästi menee sekaisin. Muita sivuoireita ei.

Vierailija
2/13 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cipralex ei vaikuttanut minuun mitenkään. Ei kerta kaikkiaan yhtään mitenkään... Ei auttanut yhtään, ei tullut mitään sivuvaikutuksia. Aivan kuin tyhjää olisi syönyt. O.o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamala vädymys tuli Ciprasta mullekin.

Vierailija
4/13 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Escitalopram 5mg, ja kyllä väsyttää. Vois nukkua ihan jumalattomia määriä, ja aina vähän uninen.

Maha myös herkästi menee sekaisin. Muita sivuoireita ei.

Kiva kuulla, että muitakin löytyy. Vahvistaa lähinnä sitä, että voi olla ainakin osaltaan lääkkeen sivuoireesta kyse, vaikka annos on niin pieni. Tää väsymys ja heikotus on jotain ihan älytöntä. Vaikka olis nukkunut ok, niin silti ihan kuollut. Ei kai tässä muu auta kuin orientoitua lääkevaihtoon.

Vierailija
5/13 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin youtubesta lääkekriittisiä juttuja siinä oli lääkäreitä (suomalaisiakin), jotka sanoivat SSRI lääkkeiden toimivan alle puolelle potilaista. En nyt muista oliko joka viidennelle tai seitsemännelle. Muut saavat sitten vain osakseen mahdolliset sivuvaikutukset. Ja että ylipäätään lääkettä pitäisi antaa vain vakavasti masentuneille. Esim. Britanniassa masennuksen käypähoito on ihan erinäköinen kuin Suomen malli. 

Olen siis itsekin syönyt aikanaan fluoksetiinia kahteen otteeseen noin vuoden ja puolitoista vuotta ja lääkäri oli sitä mieltä, että sitä toista jaksoa pitäisi jatkaa loppuelämän ajan, mihin en sitten enää suostunutkaan, lääke oli lihottanut 15 kg eikä sille tuntunut olevan tarvetta/ vastaista hyötyä. 

Vierailija
6/13 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kovaa väsymystä kans. Tosin annos oli vähän isompi, 15mg.

Vierailija
7/13 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua toi on väsyttänyt ja lihottanut. Nilkat on usein turvoksissa. Nyt olen lopettamassa lääkettä, 3v olen sitä syönyt.

Vierailija
8/13 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhaa aihetta, olisi mukava kuulla lisää kokemuksia. Aloitin Escitalopramin 2kk sitten, vei ahdistuksen pois mutta väsymys on vienyt toimintakyvyn rippeetkin. Nyt aloitettiin sivuun Voxra 150mg, olen hereillä, mutta Escitalopramin lamauttava väsymys tuntuu silti. Olen huomattavasti toimintakykyisempi, sillä tämä Voxra sentään pitää hereillä, mutta oikeasti haluaisin vain maata sängyssä tv:n edessä, kun väsyttää niin järkyttävän paljon.

Seuraava aika lääkäriin parin viikon päästä, tarkoituksena on ollut, että tuplattaisiin Voxran annos, mutta nyt on alkanut mietityttää, jos olisikin parempi lopetella Escitalopram... Kuitenkin pelottaa, että ahdistus tulee takaisin. :/ 

Vierailija
9/13 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokeiltiin Escitalopraamia parin kk ajan vaikeaan masennukseen. Aivan järkyttävä väsymys, mutta lääkärin mukaan nuo eivät muka aiheuta väsymystä, vaan pitäisi parantaa toimintakykyä. Silti ei ottanut selvää väsymyksen syistä. Myös orgasmikyky katosi ja seksihalut kokonaan. Ainoa hyvä vaikutus jonka huomasin oli, että nukuin paremmin ja levollisemmin ja näin paljon unia. Nyt ajettiin lääke alas ja seksihalut sekä kyky saada orgasmi palautuivat välittömästi. Unen laatu huonontui. Väsynyt olen edelleen. Seuraavaksi kokeiluun Brintellix.

Vierailija
10/13 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin se joskus sen kummemmin tutkimatta (lopulta syy käsikseen oli kilpirauhasen tulehduksen aiheuttama vajaatoiminta).

Heti sain oireeksi ripulin, väsymyksen ja ihottuman. Ja lääkärin ja hoitajien mielestä olisi pitänyt vain jatkaa lääkettä. ONNEKSI oli omaa järkeä lopettaa heti alkuunsa.

Lähinnä opin sen että mielialalääkkeitä jaetaan kuin irtokarkkeja ja lääkäreitä ei oikeasti kiinnosta potilaan hyvinvointi.

Vierailija
11/13 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle määrättiin se joskus sen kummemmin tutkimatta (lopulta syy käsikseen oli kilpirauhasen tulehduksen aiheuttama vajaatoiminta).

Heti sain oireeksi ripulin, väsymyksen ja ihottuman. Ja lääkärin ja hoitajien mielestä olisi pitänyt vain jatkaa lääkettä. ONNEKSI oli omaa järkeä lopettaa heti alkuunsa.

Lähinnä opin sen että mielialalääkkeitä jaetaan kuin irtokarkkeja ja lääkäreitä ei oikeasti kiinnosta potilaan hyvinvointi.

Käsikseen --> masikseen

Vierailija
12/13 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin todella kovaa väsymystä tuo aiheuttanut, käyttänyt noin 3vk kohta, nukun välillä 16h vuorokaudessa. Keskivaikeaa hoitoo kokeiluna toi. Muita oireita en ole huomannut ja itse masennukseen tuntunut olevan apu olematon.

Vierailija
13/13 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elin joitain vuosia sumussa noiden myrkkyjen kanssa joita tt lääkäri sai mulle kusetettua. Nyt 2,5v vuotta ilman ja pää toimii taas ja tunteet palanneet. Lopettaminen oli SAIRAAN vaikeeta, ihan kamalat vieroitusoireet.

Lopulta 5kk tarkasti aikataulutettu vähentäminen oli avain lopettamiseen. Sain laskentataulukon joka tarkoitettu unilääkevieroitukseen ja se toimi tohon hyvin, ei viekkareita.

Niinkuin joku tuolla aiemmin kirjoitti, ei toimi läheskään kaikilla, mutta kiloja tulee ja pää ihan sumussa. 

Sellaista tilannetta ei mulle enää tule että suostuisin syömään.