Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden yrittäminen ja tulevat häät

Vierailija
18.11.2016 |

Olen kolmekymppinen nainen ja menossa ensi keväänä naimisiin. Hääjärjestelyt ovat jo melko pitkällä ja sopiva pukukin jo hankittu.

Ongelma on tämä: kärsin ihan hirveästä vauvakuumeesta. Miehen kanssa on sovittu, että jätetään ehkäisy pois ja ryhdytään lapsentekohommiin heti häiden jälkeen. Nyt tuntuu, etten millään jaksaisi odottaa enää edes tätä puolta vuotta, että päästäisiin yrittämään. Olen myös asennoitunut niin, että yrittämisessä menee todennäköisesti useita kuukausia.

Haluaisin aloittaa yrittämisen jo pari kolme kuukautta ennen häitä. Vaikka pidän nopeaa tärppiä melko epätodennäköisenä, täytyy senkin mahdollisuus ottaa huomioon. Kuulisinkin mielelläni kokemuksia siitä, millaisesta alkuraskauden oireista te tällä palstalla pyörivät äidit olette kärsineet. Kuinka todennäköisenä pidätte niin rajuja oireita, että oma hääpäivä menisi pilalle? Erityisesti kiinnostaa, voiko alkuraskauden turvotus olla sellaista, etten mahtuisikaan jo hankittuun mekkooni :D

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi mahtunut omaan hääpukukuuni 3kk raskaana ollessani. Mulla on eteenpäin kallistunut kohtu, joten raskaus alkaa näkyä jo ihan tuntemattomillekkin tuossa rv 12 tienoilla. Lisäksi se alkuraskauden väsymys oli varsinkin esikoisen kanssa jotain niin järkkyä, että mitään häitä ei olisi kyllä jaksanut järjestää... Miksi ei voi tehdä yhden asian kerrallaan? Ja nauttia molemmista?

Vierailija
2/4 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että en mahtunut enää töissä käyttämääni jakkupukuun rv 11 ja olin ekat kuukaudet todella väsynyt, nukahtelin kaikkialle. Sen jälkeen en taas saanut unta edes öisin joten olin edelleen väsynyt...

Tee kuten haluat mutta varaudu tällaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaus on jokaisella erilainen. Tuttuni ovat olleet oksentamassa ensimmäiset 15 viikkoa tai turvonneet useamman kilon heti alkuunsa. Itselläni oli vain väsymystä ja kuvotusta, voin muuten erinomaisesti ja raskaus näkyi vasta reilusti puolivälin jälkeen. En kuitenkaan olisi täysillä jaksanut nauttia häistä, joten neuvoisin sinua olemaan kärsivällinen ja odottamaan häiden jälkeen.

Kiusallista saattaisi olla myös alkuraskauden kourissa (huonovointinen/hormonimyrskyinen/alkoton ja herättäisi ihmetystä), mutta niin alussa ettei siitä kertominen kenellekään olisi vielä ajankohtaista. Tai jos raskaus menisi myöhemmin kesken, saattaisi se jäädä kummittelemaan tulevaisuudessa kaikesta omiin häihin liittyvästä ja pilaisi muuten kauniita muistoja.

Tärppi voi tulla saman tienkin ja sitten se onkin jo menoa. Itselläni on molemmat raskaudet alkaneet ensimmäisellä kierrolla ja olen juurikin 30+.

Vierailija
4/4 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaisia oireita ja raskaus alkoi näkyä vasta 20+ viikoilla. Mutta enhän voi luvata sinulle samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan