Lemmikin tuhkauksesta kokemuksia?
Multa kuoli eilen kani täysin yllättäen kun erään ihmisen koira pääsi hyökkäämään sen kimppuun. Tänään viedään pupu eläinlääkäriin jota kautta se tuhkaus hoidetaan. Onko kellään kokemusta lemmikin tuhkauksesta? Sieltä ell-paikasta saa vastauksia varmaan kysymyksiin, mutta ajattelin jos täällä olis joku joka osais siitä jotain kertoa.. Mä mietin että pidänkö sit sen uurnan kotona vai hautaanko sen ens kesänä sukulaisen luo, johon on aiemmat eläimet haudattu. Onks ne uurnat sellasia että jos kissa sellasen pudottaa, ni sit on tuhkat lattialla? Vai onks ne sellasia suljettuja? Ajattelin kyllä sen sellaseen paikkaan kotona laittaa, ettei sitä kukaan mistään pudota eikä riko.
Kommentit (4)
Täällä meilläpäin lemmikin oli kylläkin 10 kg koira tuhkaus makso 200€ sisälsi semmosen nätin pahviuurnan. Uskon että kani on halvempi kun menee painon mukaan. Kysymällä se selviää.
Meillä kissan tuhkaus maksoi pari vuotta sitten jotain 30-40€, ei ollut ell:n kautta vaan yksityinen firma, joka myös ottaa eläimiä hoitoon, kun olet itse esim matkoilla. Otettiin pieneen pahviseen uurnaan, jonka hautasimme omalle pihalle.
Tänään se rakas pieni pitkäkorva lähti tuhkattavaks. :'( <3 Mä haluaisin jo uuden kanin, mutta ehkä sen aika ei ole vielä... Pitää etsiä sopiva kani jostain niin ehkä sitten. Tänään on 6.5-vuoteen eka kokonainen päivä ilman yhtäkään pitkäkorvaista.
Valitsimme itse uurnan muutamasta vaihtoehdosta ja hakiessa se oli kiinni (liimattu??).