Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikkei puolisoa saisi vaatia muuttumaan, niin voiko näin jatkaa

Vierailija
17.11.2016 |

Minulla on hyvä mies. Varmaan palstan määritelmän mukaan kilttimies, ei yhtään jännämies. Käy töissä, tekee paljon kotitöitä, osaa ja haluaa olla lasten kanssa.

Mutta ei sitten osaakaan olla minun kanssani. Olimme pariterapiassa jokunen vuosi sitten. Terapeutti opasti ja kertoi mitä kannattaa tehdä, ja saimme parisuhteen kuntoon. Tuo vaati kahdenkeskistä säännöllistä yhteistä aikaa ja toisen huomioimista. Ehkä puoli vuotta, vuoden, mieheni toteutti sitä, että järjesti yhteisiä hetkiä ja yhteisiä iltoja. Kukkia tai lahjoja en ole ikinä kaivannutkaan, ja sen mieheni tietääkin. Mutta minulle on tärkeää yhdessä olo, vaikka lenkillä tms.

Pikkuhiljaa tuo kaikki huomioiminen on hiipunut. Tiedän että mieheni rakastaa mutta ei vain näytä sitä. Tai näyttäähän hän, tekemällä kotitöitä ja hoitamalla lapsia. Ja monen mielestä olen liikaa vaativa ämmä, kun en ole tyytyväinen tuohon. Mutta haluaisin vain joskus huomiota. Haluaisin olla muuta kuin äiti ja kämppis. Mutta en jaksa enää vaatia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä jos sinä järkkäisit sitä kahdenkeskistä aikaa. Miksi se on vain sen miehen homma. Anteeksi, mutta tekstistä saa sellaisen kuvan, että odotat vain miehen hoitavan huomioinnin ja yhteiset hetket. Jos varaat teille kahdenkeskisen matkan niin lähteekö mies mukaan vai jääkö hoitamaan lapsia?

Vierailija
2/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entä jos sinä järkkäisit sitä kahdenkeskistä aikaa. Miksi se on vain sen miehen homma. Anteeksi, mutta tekstistä saa sellaisen kuvan, että odotat vain miehen hoitavan huomioinnin ja yhteiset hetket. Jos varaat teille kahdenkeskisen matkan niin lähteekö mies mukaan vai jääkö hoitamaan lapsia?

Arvasin että tuon kuvan siitä saa. Olen järkännytkin ja ideoinut. On vain tylsää olla aina se joka järjestää, voitte kuvitella. Tämä olisi pitkä tarina jos kaiken kertoisin. Siksi tästä ehkä saakin väärän kuvan.  Ap

Vierailija
4/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko joku pitää kotitöiden tekoa ja OMIEN lasten hoitamista rakkaudenosoituksena?

Vierailija
5/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika

No tätä olen koko päivän miettinytkin. Ap

Vierailija
6/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko joku pitää kotitöiden tekoa ja OMIEN lasten hoitamista rakkaudenosoituksena?

Ihana kommentti, Kiitos, minäkään en pidä mutta olen luullut että pitää pitää. Ap

Vierailija
7/16 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapset on yhteisiä, miksi miehelle pitää olla kiitollisuuden velassa kun hoitaa lapsiaan jotka yhteistuumin on hankittukin?

8/16 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkele... Hoidan itsekin kauheasti kotitöitä ja hoidan lapsia jotta rouvalla olisi helpompaa, mutta ajattelen asian mieluummin niin että sanoisin että "kuule rakas, minä.hoidan nyt nämä, jotta sinulla olisi helpompaa." en pidä.nöitä kylläkään yhteisen illan veroisina mutta onhan sekin välittämistä, että yrittää toisen elämää helpottaa?

Vierailija
9/16 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

NewEra kirjoitti:

Perkele... Hoidan itsekin kauheasti kotitöitä ja hoidan lapsia jotta rouvalla olisi helpompaa, mutta ajattelen asian mieluummin niin että sanoisin että "kuule rakas, minä.hoidan nyt nämä, jotta sinulla olisi helpompaa." en pidä.nöitä kylläkään yhteisen illan veroisina mutta onhan sekin välittämistä, että yrittää toisen elämää helpottaa?

Eikö ne kotityöt ja lapset sitten kuulu sinulle muuten, vaan ne on "rouvan" hommia? En voi ymmärtää miten _omien vastuiden_ hoitaminen olisi jotenkin sen toisen osapuolen elämän helpottamista! Sama kuin töissä sanoisi työkaverille: "minä tein nyt nämä hommat jotka  minun kuuluukin tehdä, eikös olekin kiva kun helpotin elämääsi?" Öö ei, nehän oli sun hommia alunperinkin..!

Vierailija
10/16 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää yhtään ihmettel korkeita erotilastoja.... Hyvä mies, mutta ei käy kanssani lenkillä...

11/16 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NewEra kirjoitti:

Eikö ne kotityöt ja lapset sitten kuulu sinulle muuten, vaan ne on "rouvan" hommia? En voi ymmärtää miten _omien vastuiden_ hoitaminen olisi jotenkin sen toisen osapuolen elämän helpottamista! Sama kuin töissä sanoisi työkaverille: "minä tein nyt nämä hommat jotka  minun kuuluukin tehdä, eikös olekin kiva kun helpotin elämääsi?" Öö ei, nehän oli sun hommia alunperinkin..!

No kyllähän kärkkäästi väänsit asian. Eikä kotityöt kuuli mennä vähän niinkuin puoliksi. Niin puhun siitä "toisesta" puolesta, ymmärrätkös:D

Vierailija
12/16 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne lapset on yhteisiä, miksi miehelle pitää olla kiitollisuuden velassa kun hoitaa lapsiaan jotka yhteistuumin on hankittukin?

Muista tämä, kun seuraavan kerran palstalle taapertaa joku akka valittamaan ettei mies arvosta yhtään kaikkea sitä hyvää mitä hän kodin ja perheen vuoksi tekee. Näkemyksesi leikkaa nimittäin kahteen suuntaan.

Vierailija
13/16 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle kannattaa aina välillä sanoa ihan suoraan "hei mä haluun huomiota".

Itse ainakin teen tuota silloin kun tuntuu että huomiota ei ole tullut riittävästi. Vähän naureskellen selitän omaa huomion tarvetta niin että miestäkin alkaa koko homma naurattamaan.

Hyvin on toiminut, huomiota on tullut.

Vierailija
14/16 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä toista voi vaatia muuttumaan jotta parisuhdetta voisi jatkaa. Antaa toiselle mahdollisuus siihen että hän muuttuu jos hän haluaa jatkaa suhdetta. Toista ei kuitenkaan voi väkisin muuttaa. Helpompi on muuttaa itseään ja esim. asennettaa sitä kohtaan että parisuhdetta on jatkettava väkisin.

Vierailija
15/16 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle seksielämän puuttuminen vaikuttaa tuohon muuhunkin läheisyyteen suuresti.

Vierailija
16/16 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että kuinka itse vastavuoroisesti huomioit miestäsi - nimenomaan niissä asioissa, jotka ovat miehellesi tärkeitä? Jotkut miehet esim. eivät halua kukkia, mutta kaikki erotiikka kelpaisi.

Monesti toiselle hyvän tekeminen saa aikaan vastavuoroisuuden positiivisen kierteen. Puhe ja huomio pitäisi tepsiä järkevään ihmiseen.

Jos miehesi on vain puhtaasti ajattelematon, niin "kalentoroikaa" vaikka nuo asiat! Tappaa toki spontaaniuden, mutta on toki parempi kuin ei mitään. Tehkää esim. lista siitä, miten haluatte itseänne ilahdutettavan (kerran kuussa, kerran vuodessa jne.) ja sopikaa yhdessä, että molemmat pitävät siitä listasta kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi