Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli viisi vuotta vanha puhelin?

Vierailija
17.11.2016 |

Onko sinulla käytössäsi yli viisi vuotta päivittäisessä käytössä oleva puhelin? Mikä merkki ja malli?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varatoosia pari, nettiinpääsy jonkinlainen, toinen simpukka, toinen ei.

Mutta onkelmaa, kun en löydä varatoosaani nyt, tarvitsisin, kun tästä nykyisestä pimahtaa akku.

Jos uuden ostaa nyt...

Niin 5 g-valmius loistaa poissaolollaan monista uusista malleista - se tulee tuntemattomalla aikataululla - veikkaus: heti kun on investoinut sellaiseen luuriin, jossa 5 g-tukea ei ole : ).

Btw, tämä aloitus on vuodelta 2016.

B-)

Vierailija
22/35 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta 3 vuotta vanha android ja alkanut hidastelemaan. Varmaankin sisäänrakennettua hidastumista. Harmi sillä muuten olin tyytyväinen.

Oletko kokeillut niitä kikkakolmosia, eli androidin nopeuttamiskeinoja?

Valitettav. ei ole linkkiä ja dripplerkin (antaa android-vinkkejä) lakkasi toimimasta Suomessa, ainakin jos ei mene sipuliverkko tms systeemillä, en ole kokeillut.

Android suomi - blogi ehkä löytyy vielä, jollain muulla nimellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta 3 vuotta vanha android ja alkanut hidastelemaan. Varmaankin sisäänrakennettua hidastumista. Harmi sillä muuten olin tyytyväinen.

Oletko kokeillut niitä kikkakolmosia, eli androidin nopeuttamiskeinoja?

Valitettav. ei ole linkkiä ja dripplerkin (antaa android-vinkkejä) lakkasi toimimasta Suomessa, ainakin jos ei mene sipuliverkko tms systeemillä, en ole kokeillut.

Android suomi - blogi ehkä löytyy vielä, jollain muulla nimellä.

En ole kokeillut mitään. Olen niin laiska. On se muistikin siinä rajoite joten joka tapauksessa pitää harkita puhelimen vaihtoa. Tuntuu vain että nykypäivänä puhelimen valmistajat keskittyvään kaikkeen epäoleelliseen ja on vain huonoja vaihtoehtoja.

Vierailija
24/35 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana hyvänmielen ketju. :)

Justiinsa ennen nukahtamista illalla mietin, että kunhan tästä reissusta kotiin palaan, niin heitän tän mun kelvottoman roskaluurin seinään ja otan wanhan Nokialaisen käyttöön. Mallia en tiedä, mutta siinä ei ole kameraa. Värinäyttö on. Eikö tämä jo kerro tarpeeksi. :D

Mitkä teidän syyt on sille, että valitsette ennemmin näitä vanhoja luureja?

Minä en voi sietää kosketusnäyttöjä, tämä on suurin syy. Lisäksi en halua käyttää puhelimella nettiä.

Ja ne älypuhelimet ovat valtavia! Missä sellaista edes pitäisi?

Vierailija
25/35 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työsuhdepuhelin on nokialainen vuodelta 2005. Se ei edes ole mulle hankittu, vaan otin sen käyttööni kesätyöläisen jäljiltä kun tarttin työmatkaa varten jenkeissä toimivan puhelimen. En tiedä mallinumeroa, mutta se on tuollainen avattava, missä on kätevä näppis tekstailuun. Ei simpukka eikä kommari. Syitä, miksi pidän tuota vaikka saisin uuden Samsungin s8 tai jonkun iPhonen heti vaan tilaamalla:

Samoja syitä kuin 24:lla: vihaan kosketusnäytön näppistä, älypuhelimet on valtavia, en halua joutua olemaan työsähköpostin tavoitettavissa, nykyisen puhelimen noin 7v sitten vaihdettu akku kestää viikon, haluan puhua puhelimessa luuri korvalla enkä nenän edessä kailottaen, jne.  Enkä halua siihen puhelinriippuvuuteen, mikä kaikkia muita ihmisiä vaivaa. Plus ihan huvikseni katson, kauanko tuo oikein kestää. 

Lisäbonuksena ystävien kommentit (viikoittain - kuukausittain): vieläkö sulla on tuo puhelin!

Vierailija
26/35 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apple iPhone 5 (ei S), ostettu 2012. Akku on vaihdettu kerran ja lasi.  iOS kymppi on viimeisin mitä siihen saa. Olen jo vuoden verran suunnitellut uuden ostoa, mutta perhanan tyyriitä ovat!

Vierailija
27/35 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokia E72. Paras puhelin ikinä! Täysi näppäimistö, jolla älyttömän helppo kirjoittaa. Alun perin loistava akunkesto, joten huonoksi menneenäkään se ei ole tosi huono. Onkohan se kohta 9 vuotta vanha... Ja siinä oli vielä nokian oma käyttis.

Vierailija
28/35 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä ottaa vähän päähän on työsuhdepuhelimen 20€/kk verotusarvo kun puhelin ei ole minkään arvoinen ja kk-lasku on max 5€.  Työkaverit tiputtelee puhelimiaan kuin teinit, jotta saavat vuosittain uuden mallin. t.25

Vierailija
29/35 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphone 5s edelleen käytössä. Ostin 5 vuotta sitten uutena.

Vierailija
30/35 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki. Nokia E51. Se on ollut minulla yli kymmenen vuotta päivittäisessä käytössä. Juuri soitin sillä puhelun.

Vierailija
31/35 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiinsa ennen nukahtamista illalla mietin, että kunhan tästä reissusta kotiin palaan, niin heitän tän mun kelvottoman roskaluurin seinään ja otan wanhan Nokialaisen käyttöön. Mallia en tiedä, mutta siinä ei ole kameraa. Värinäyttö on. Eikö tämä jo kerro tarpeeksi. :D

Minä en voi sietää kosketusnäyttöjä, tämä on suurin syy. Lisäksi en halua käyttää puhelimella nettiä.

Ja ne älypuhelimet ovat valtavia! Missä sellaista edes pitäisi?

Mä pidän samassa paikassa kuin vanhaakin puhelinta pidin, eli esim. takin taskussa tai käsilaukussa. Kotona on usein ihan vaan pöydällä.

Vierailija
32/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotta vanha Nokian puhelin, en ole muistanut tarkkaa merkkiä yli kymmeneen vuoteen enää.

Vierailija
34/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma syyni on että vanha luuri ei hajoa enkä halua tulla samanlaiseksi zombiksi kuin useimmat "älypuhelimen" käyttäjät. Addiktion määrä on valtava nykyään.

Vierailija
35/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up