Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten asunto voi mennä puolessa viikossa hyrskyn myrskyn

Vierailija
17.11.2016 |

Töissä joka päivä joten kukaan ei sotke asuntoa sillä aikaa, silti kertyy valtavat pinot pyykkiä , laseja ajelehtii tiskipöydällä, kaikkea pientä sälää tulvii pöydiltä , en tajua vaikka yritän olla jättämättä mitään.

Mainoslehdet valtaa olkkarin pöydän, kenkäarmeija hyökkää ovella vastaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa tavaraa?

Vierailija
2/11 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimetkää paikka jokaiselle tavaralle. Jokainen vähänkin kykenevä laittaa kaiken ottamansa itse paikalleen. Tiskien selvittelyvuorot. Mainoslehdet suoraan esim paperikassiin ja pois näkyvistä. Pyykkien viikkaus koko perheen projektiksi.

Vierailija
4/11 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies?

Vierailija
5/11 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolessa viikossa?? HAH, meillä se menee parissa minuutissa, kun on alle kouluikäiset lapset.

Vierailija
6/11 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimetkää paikka jokaiselle tavaralle. Jokainen vähänkin kykenevä laittaa kaiken ottamansa itse paikalleen. Tiskien selvittelyvuorot. Mainoslehdet suoraan esim paperikassiin ja pois näkyvistä. Pyykkien viikkaus koko perheen projektiksi.

Näin meilläkin tehdään, koska olen aika tarkka järjestyksestä niin meillä on nimetty myös esim. astiat. On Teppo-mukia ja Risto-pikkulusikkaa, kun niihin on henkilökohtaisempi ote, niin niitä kohtelee paremmin eikä jätä lojumaan. Ja kun on listassa määritelty että Teppo Irman viereen, Irman toiselle puolelle Tero jne.

Olen myös järjestänyt paikan jokaiselle tavaralle, esimerkiksi piirsin kahvinkeittimelle ääriviivoja myöten paikan keittiöntasoon, ihan helppoa: jokainen omistaa mustan permanent-tussin ja pohjaa myöten vaan sutaisee. Kukaan ei kysy että "no missä sen kahvinkeittimen paikka siten on?"

Huh, eilen sain vihdoin ison siivousprojektin valmiiksi; järjestelin olohuoneen jukkapalmun ruukkusoran pallot kokojärjestykseen isoimmasta pienempään lähtien. Vitsit miten harmoninen meidän olohuone nyt on!

Vierailija
7/11 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä meilläkin on kaks alakoulu ikäistä pommia kotona. Ne on keskenään tunnin/puolitoista siinä ajassa jo kaaos keittiössä, eteisessä, wc.ssä valot, legot jommankumman huoneen lattialla. Joka päivä käydään läpi miten asiat pitäisi hoitaa kun ollaan kotona mutta ollaan vielä harjoitus asteella.😄

Kiva huomata ettei toisilla koti pysy niin siistinä...

Vierailija
8/11 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertyyhän sitä kun ei käytä varttia päivässä siihen että tavarat laittaa paikoilleen.

Vierailija
9/11 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko yksin?

Yleisin syy epäjärjestykselle on se että tavaraa on liikaa. Toinen syy on se ettei tavaroille ole omaa paikkaa, vaan ne jäävät käytön jälkeen romupöydälle ajelehtimaan.

Vierailija
10/11 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin meilläkin tehdään, koska olen aika tarkka järjestyksestä niin meillä on nimetty myös esim. astiat. On Teppo-mukia ja Risto-pikkulusikkaa, kun niihin on henkilökohtaisempi ote, niin niitä kohtelee paremmin eikä jätä lojumaan. Ja kun on listassa määritelty että Teppo Irman viereen, Irman toiselle puolelle Tero jne.

Olen myös järjestänyt paikan jokaiselle tavaralle, esimerkiksi piirsin kahvinkeittimelle ääriviivoja myöten paikan keittiöntasoon, ihan helppoa: jokainen omistaa mustan permanent-tussin ja pohjaa myöten vaan sutaisee. Kukaan ei kysy että "no missä sen kahvinkeittimen paikka siten on?"

Huh, eilen sain vihdoin ison siivousprojektin valmiiksi; järjestelin olohuoneen jukkapalmun ruukkusoran pallot kokojärjestykseen isoimmasta pienempään lähtien. Vitsit miten harmoninen meidän olohuone nyt on!

Mielenkiintoisia ratkaisuja sinulla, mutta kukin tyylillään? Onneksi siisti koti ei vaadi astioiden nimeämistä, kahvinkeittimen paikan rajojen piirtämistä tai kukkaruukun soran kokojärjestykseen pistämistä. Pienet teot riittää, kuten se että jokaisella tavaralla on paikka missä niitä säilytetään silloin kun ne ei ole käytössä.

Vierailija
11/11 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoisia ratkaisuja sinulla, mutta kukin tyylillään? Onneksi siisti koti ei vaadi astioiden nimeämistä, kahvinkeittimen paikan rajojen piirtämistä tai kukkaruukun soran kokojärjestykseen pistämistä. Pienet teot riittää, kuten se että jokaisella tavaralla on paikka missä niitä säilytetään silloin kun ne ei ole käytössä.

Kommentti, johon viittaa, taitaa olla huumoria...