Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi työpaikkatarjousta eli saanut kahteen paikkaan kutsun..

Vierailija
17.11.2016 |

Millä perusteella valitsisit, kumpaan menisit? Kummassakin on kyllä tehtäviä, joista pidän.

Toisessa hieman (200 egeä) parempi palkka, haastava työ, mutta ei etenemismahdollisuuksia.

Toisessa ei niin haastava työ, tuo pieni palkkaero, mahdollisuuksia siirtyä eteenpäin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene molempiin. Et välttämättä saa paikkaa vaikka kutsutaan haastatteluun.

Vierailija
2/13 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkimmäisen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

200€ on niin pieni ero, että valitsisin kyllä jälkimmäisen, jossa palkka voi nousta etenemisen mukaan.

Vierailija
4/13 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene molempiin. Et välttämättä saa paikkaa vaikka kutsutaan haastatteluun.

Työtarjous ei liene sama asia kuin haastattelukutsu. 

Vierailija
5/13 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi sitä, mitä haluaisin elämältäni juuri silloin.

Olen valinnut työpaikan, jossa palkka ei ollut niin iso kuin toisessa, eikä etenemismahdollisuuksia ollut, mutta sain todellakin vain käydä töissä, kun lapset olivat päiväkoti-ikäisiä.

Yhden paikan valitsin toisen ohi siksi, että työni sisälsi sellaisten taitojen opettelua, joista tiesin olevan apua jatkossa työelämässäni.

Jos nyt molemmat paikat oikeasti ovat sinulle tarjolla, ota selvää myös työilmapiiristä ja yritysten taloudellisista tilanteista.

Vierailija
6/13 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en puhunut haastattelusta, vaan on tarjottu kahta eri paikkaa. Eli haastattelut tehty jo.

Ehkä valitsen tuon helpomman paikan. Hyviä paikkoja molemmat ja taloudellisesti vakaat firmat. Tässä elämäntilanteessa illat on tosiaan täynnä lasten harrastuskuskauksia. Ja onhan siinä etenemismahdollisuus sitten myöhemmin.

Vierailija
7/13 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkimmäisen itse ottaisin.

Vierailija
8/13 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, en puhunut haastattelusta, vaan on tarjottu kahta eri paikkaa. Eli haastattelut tehty jo.

Ehkä valitsen tuon helpomman paikan. Hyviä paikkoja molemmat ja taloudellisesti vakaat firmat. Tässä elämäntilanteessa illat on tosiaan täynnä lasten harrastuskuskauksia. Ja onhan siinä etenemismahdollisuus sitten myöhemmin.

Jälkimmäisen ottaisin minäkin! Vaikka työ nyt ei olisi haastavaa, niin etenemismahdollisuus olisi tässä tapauksessa merkittävämpi asia itselleni.

Vierailija
9/13 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos unohdat kaikki nuo, mitä olet luetellut ja mietit mitä tunnet noita työpaikkoja kohtaan.

Mä olen kerran valinnut järjellä, kun kahdesta piti valita ja persieelleen meni. Olisi pitänyt ottaa se, joka tuntui kuin olisi kotiin mennyt sen sijaan että otin sen, mikä tuntui jo alusta alkaen ”liian hienolta”.

Olisi pitänyt uskoa intuitiota.

Mutta noilla spekseillä skippaisin ensimmäisen vaihtoehdon.

Vierailija
10/13 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin sen mihin on helpompi kulkea ja missä on parempi ilmapiiri.

Vierailija
11/13 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi elämäntilanteesta ja omasta luonteesta. 200e/kk ero palkassa ei tunnu missään verojen jälkeen, ei vaikuttaisi päätökseen. Minulla on pieni lapsi, joten valitsisin jälkimmäisen, helpomman työn. Se sopisi nyt elämäntilanteeseen ja lapsen kasvaessa voisin alkaa haalia enemmän vastuuta ja uusia tehtäviä (ja palkkaa).

Vierailija
12/13 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sijainti

- fiilis

- firman koko

- tulospalkkaus / bonukset

- muut työsuhde-edut: liikuntaetu, lounasetu, työterveyshuolto

Vierailija
13/13 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selvitätte työpaikan ilmapiirin etukäteen? Yleensä kaikki vaan alussa hymisee tyytyväisen oloisena ja jotain puolen vuoden paikkeilla alkaa todelliset luonteet vasta selkeytyä. Ainakin siellä, missä minä olen työskennellyt.

Kerran koeajan umpeuduttua pomo olisin sitten kuspää, ihan muuta kuin millaisen kuvan itsestään aluksi antoi. Ja kun pomon todellinen luonne tuli esille, niin pikku hiljaa alkoi työkaveritkin avautua millainen paikka on ilmapiiriltään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi