Kirjoitusharrastelijat, etsittekö harjoitustehtäviä mistään?
Itse tykkään kirjoittaa, ja entisenä lukio-opiskelijana kaipaan sellaisia mukavia tehtävänantoja, joita sai äidinkielentunnilla. Esseet ja muut kirjoitelmat, löytyykö sellaisia tehtävänantoja?
Miten muut hupikirjoittajat, etsittekö harjoituksia vai kirjoitatteko vain omasta päästä mitä mieli tekee?
Kommentit (28)
Itsekin teen joskus harjoituksia, mutta sellaisia, joille teen säännöt itse! :D
Eli esim. Teen kirjan juonesta uutisen, koetan kuvailla tuttaviani, otan uutisotsikon ja laajennan sen novelliksi, wikipediasta satunnainen tietopätkä ja tarina siitä..
Kyllähän niitä keksii, estottomasti vaan ihan mistä tahansa! Säännöt kun voi keksiä ihan itse :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu, mammat haluaa valmiit ohjeet luovaan kirjoittamiseen. Se siitä luovuudesta.
Suosittelen sinulle esimerkiksi Käytös- ja tapatieto -kirjaa luettavaksi.
Itseään pystyy ilmaisemaan muutenkin kuin sinun suvussasi eli genitaalien avulla.
Ohis
Kyllä, äiti.
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu, mammat haluaa valmiit ohjeet luovaan kirjoittamiseen. Se siitä luovuudesta.
Kirjoittamista on hyvä välillä harjoitella, ja siihen erilaiset tehtävät ja kurssit ovat erinomainen apuväline. Vähän niin kuin valmentajien suunnittelemat harjoitukset ja harjoitusohjelmat urheilijoilla.
Harrastan itse fiktiivisten kertomusten, kuten novellien kirjoittamista ja olen av-palstalta saanut moneen aiheen.
Kirjoitin dramaattisen novellin mm. otsikosta: "Mieheni käytös muuttui hänen käytyään älykkyystestissä" (tms.). Novellin nimi on "Luulin tuntevani sinut".
Kirjoitin vielä dramaattisemman novellin aiheesta, jossa joku kertoi kasvattaneensa ituja ruoaksi, mutta miehensä ei suostunut niitä syömään. Novellin nimeksi tuli "Elävää ravintoa".
Av on luovan kirjoittajan aarreaitta. Ihmiset täällä ilmaisevat itseään mukavan konkreettisesti. On helppoa lähteä kehittelemään tarinaa jostain arkisesta tilanteesta ja sitten luoda ristiriidoille symbolinen merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Harrastan itse fiktiivisten kertomusten, kuten novellien kirjoittamista ja olen av-palstalta saanut moneen aiheen.
Kirjoitin dramaattisen novellin mm. otsikosta: "Mieheni käytös muuttui hänen käytyään älykkyystestissä" (tms.). Novellin nimi on "Luulin tuntevani sinut".
Kirjoitin vielä dramaattisemman novellin aiheesta, jossa joku kertoi kasvattaneensa ituja ruoaksi, mutta miehensä ei suostunut niitä syömään. Novellin nimeksi tuli "Elävää ravintoa".
Av on luovan kirjoittajan aarreaitta. Ihmiset täällä ilmaisevat itseään mukavan konkreettisesti. On helppoa lähteä kehittelemään tarinaa jostain arkisesta tilanteesta ja sitten luoda ristiriidoille symbolinen merkitys.
Haluaisitko jakaa näitä tarinoita meille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittamista on hyvä välillä harjoitella, ja siihen erilaiset tehtävät ja kurssit ovat erinomainen apuväline. Vähän niin kuin valmentajien suunnittelemat harjoitukset ja harjoitusohjelmat urheilijoilla.
Tuo valittaja varmaan kitisee, kun taidemaalari harjoittelee ensin piirtämällä mallista tai käyttää referenssikuvaa... :D
Vierailija kirjoitti:
Konkreettisesti monesti mutta onko joskus abstrakteissa ideologisissa kuplissa?
Suosittelen sinulle esimerkiksi Käytös- ja tapatieto -kirjaa luettavaksi.
Itseään pystyy ilmaisemaan muutenkin kuin sinun suvussasi eli genitaalien avulla.
Ohis