Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muta korkeakoulutettuja työttömiä?

Vierailija
16.11.2016 |

Mitä olette ajatelleet tehdä elämällänne? Kouluttautua kokonaan uudelle alalle? Lähteä ulkomaille? Vai jäiskö vain kotiäidiksi? Vinkkejä kiitos! Ja olen maisteri ICT-alalta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu dippainssi ja työttömyyttä takana yli vuosi. Huonolta näyttää tilanne. Mietin että pitäiskö hakea lääkikseen, mutta en ole varma kestäisikö mielenterveys kyseistä työtä. Lukupäätä kuitenkin löytyisi ja tekisi mieli opiskella jotain

Vierailija
2/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu dippainssi ja työttömyyttä takana yli vuosi. Huonolta näyttää tilanne. Mietin että pitäiskö hakea lääkikseen, mutta en ole varma kestäisikö mielenterveys kyseistä työtä. Lukupäätä kuitenkin löytyisi ja tekisi mieli opiskella jotain

Millä ajattelit rahoittaa opiskelusi? Itsekin olen hammaslääkistä miettinyt mutta kun opinto tukikuukaudet käytetty...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ajattelit rahoittaa opiskelusi? Itsekin olen hammaslääkistä miettinyt mutta kun opinto tukikuukaudet käytetty...

En ole miettinyt niin pitkälle, kun päätös hakemisestakin on vielä kesken. Lisäksi hyvin vaikea päästä sisään niin en tiedä sitten. Tietysti elättelen toiveita, että tällä tutkinnolla saisi töitä, mutta en ole viime aikoina päässyt edes haastatteluihin

Vierailija
4/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön hum. kand. täällä eikä mitään toivoa saada koulutusta vastaavaa työtä. Alustavana suunnitelmana mulla olisi opiskella maalariksi (tykkään maalaamisesta ja työ jossa saa jotain konkreettisesti aikaan olisi jotenkin aika tyydyttävää) - siis mikäli työkkäri suostuu tämän maksamaan. Ainakaan ei enää ikinä opintotuelle.

Vierailija
5/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae Ruotsiin? Kohta ei voi enää kouluttautua uudelle alalle.

Vierailija
6/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi miettijä. Amk-inssi, ei töitä ja koulutus vanhentunut. Millä aikuinen voi rahoittaa opiskelun? Opintotuki käytetty eikä se ole realistinen, siis riittävä tulo perheelliselle muutenkaan, aikuisopintotukeen ei riitä työvuodet, päivärahalla ei saa opiskella uutta tutkintoa.

Umpikujalta tämä tuntuu.

Vierailija
8/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi. Opiskeluala on aika pieni, mutta opinnot aloittaessa työllistymisprosentti oli lähes sata, nyt ehkä puolet tuosta. Yritykset ovat lakanneet kokonaan palkkaamasta ns. alkutason tekijöitä, vaikka kokeneempia on viime aikoina haettu jo vähän enemmän. Harjoittelut sain vielä tehtyä hyvin ja tilanne näytti ihan lupaavalta, pari lisäpätkääkin niistä poiki, mutta valmistuttua kaikki jumahti.

En haluaisi opiskella uutta alaa, koska minua kiinnostavat vain kaikki nykyistäkin alaa huonommin työllistävät jutut. Paitsi tuo ict-ala olisi mielenkiintoinen, mutta en usko olevani tarpeeksi matemaattinen. Lisäksi opintojen rahoitus tökkii: ammattikoulututkinnon saisi vielä tehtyä opintotuella, mutta opintotuki ei riittäisi minulle asumiskulujen ym. maksuun, enkä enää uskalla ottaa yhtään lisää opintolainaa. Omaehtoisen kouluttautumisen ehtoja kiristettiin juuri niin paljon, että se ei tule onnistumaan.

Työkkäristä olen yrittänyt katsella sellaisia rekrykoulutuksia, joissa yritys kouluttaa työntekijät omissa tiloissaan ja lupaa palkata koulutuksen lopuksi. Yksi saman alan tuttu pääsi sellaisen kautta ihan vakityöhön toiselle alalle, mutta aika harvinaisiahan nuo ovat.

Ja voisin mennä siivoojaksikin tmv, mutta ei niistäkään hakemuksista ole mitään poikinut. Varmaan jotain ilmaisharjoittelua katson seuraavaksi, vaikka se aika karulta tuntuukin sen jälkeen kun on ollut oikeakin työntekijä.

Vierailija
9/9 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs tehdä lapset tarpeeksi vanhana, niin ei sitten jäisi välivuosia ennen eläkkeelle jääntiä. Mulla oli siinä ohessa vanhuksen omaishoitoa, ja maisterintutkinnon sain suoritetuksi silloin.

Minäkin olen hakenut KM:n tutkinnolla mm. ulosottomieheksi, jäteasiamieheksi ( vaikka nainen olenkin) velkaneuvojaksi, 4H-neuvojaksi ja tietenkin kaikkiin mahdollisiin koulutushommiin kouluavustajasta rehtoriin. Vain viimeksi mainittuun virkaan olen päässyt, mutta silloinkin määräaikaisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi