Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä hemmetistä saan töitä!!!!

Vierailija
16.11.2016 |

Niin, mistäköhän ihmeestä sitä löytäisi töitä? Olen hakenut ihan kaikkea mitä vaan voin. Jättänyt avoimia hakemuksia vaikka mihin ja viikoittain laitan varmaan kymmeniä hakemuksia. Yksi kahdestakymmenestä ehkä vastaa jotain. Miksi ihmeessä mua ei kelpuuteta, mä olisin hyvä työntekijä. Millä keinoilla te olette saaneet töitä? Onko se nyt vaan niin karua että työpaikat menee suhteilla? Ei ole edes ketään kenen kautta voisi päästä jonnekkin. Olen käynyt jopa firmoista suoraan kyselemässä ja jättämässä hakemuksia mut ei mitään kuulu. Tätä on kestänyt nyt puoli vuotta. Mua turhauttaa, en kestä olla kotona enää turhan panttina ja olis kivaa kun olisi joskus edes rahaa.

Neuvoja tähän asiaan? En ole laiska tai töitä pelkäävä, joten pliis älkää tulko sanomaan mitään että mene vaan sinne töihin. Siivoisin vaikka paskahuusseja jos edes sellaisen työn saisin!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae hok elannolle staffpointin kautta

Vierailija
2/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat menee aina suhteilla, vaikkei muodollista osaamista välttämättä olisikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuren kautta päiväkoteihin ja kouluhin.

Vierailija
4/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikat menee aina suhteilla, vaikkei muodollista osaamista välttämättä olisikaan. 

Olet jo täysin työllistetty. >Alma.<

Vierailija
5/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi.

Vierailija
6/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurilla mä oon työni saanut. Nyt tämän kuun lopussa pääsen aloittamaan iltatyöt pikaruokapaikassa. Loppukesästä hain ja viime kuussa soittivat, että ehdinkö heti haastatteluun ja palkkasivat saman tien.

Viime kesäksi etsin töitä ja soitin kaikki paikalliset ammattiani vastaavat ja vähän sinnepäin olevat firmat läpi ja viimeinen paikka sitten pyysi haastatteluun ja kysyi koska voin aloittaa. Vaikka työnantaja olikin isän lapsuuden kaveri niin suhteilla pääsemisestä en voi puhua, sillä vasta palkkauksen jälkeen selvisi, että työnantaja tuntee isäni.

Vierailija
7/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee työnäyte firmalle johon haluat töihin. Ota selvää, mitä he tarvitsevat ja anna se heille. 

Esim. jos olet it-osaaja, tutki firman nettisivujen suojauksen mahdolliset puutteet, kerro firmalle mitä riskejä niihin sisältyy ja miten korjaat ongelman. Jos olet jonkun muun alan osaaja, toimi vastaavasti. Näin osoitat firmalle, että sinut kannattaa palkata. Tuotat heille suoraa hyötyä, jonka arvon hitaampikin toimari ymmärtää.

Vierailija
8/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleeni tuli, että miten hyvin olet paneutunut hakemusten tekemiseen? Minulla ainakin on mennyt 1-2 päivää hyvän hakemuksen tekemiseen, enkä olisi millään saanut tehtyä hyviä hakemuksia noin monta. Työnantajat kyllä huomaavat, mikäli hakemus on ollut "tusinahakemus", jollaisia on lähetetty sinne tänne. Mikäli ymmärsin oikein, olet hakemassa esimerkiksi asiakaspalvelulutyyppisiä töitä. Niitä kyllä varmasti saa ilman suhteitakin, mutta toki tämä aika on hyvin vaativa. Oletko yrittänyt henkilöstävuokrausyritysten kautta työllistyä?

Vierailija
9/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieleeni tuli, että miten hyvin olet paneutunut hakemusten tekemiseen? Minulla ainakin on mennyt 1-2 päivää hyvän hakemuksen tekemiseen, enkä olisi millään saanut tehtyä hyviä hakemuksia noin monta. Työnantajat kyllä huomaavat, mikäli hakemus on ollut "tusinahakemus", jollaisia on lähetetty sinne tänne. Mikäli ymmärsin oikein, olet hakemassa esimerkiksi asiakaspalvelulutyyppisiä töitä. Niitä kyllä varmasti saa ilman suhteitakin, mutta toki tämä aika on hyvin vaativa. Oletko yrittänyt henkilöstävuokrausyritysten kautta työllistyä?

Mä olen nopea tekemään enkä lähetä samaa hakemusta joka paikkaan. Mulla on varmaan kymmenen pohjaa tallennettuna koneelle ja osittain tehtynä mutta kirjoitan jokaisen uudestaan ettei tule nimenomaan sitä tusinatavaraa. Kyllä mä parissa tunnissa saan hyvä hakemuksen tehtyä. Kyllä, asiakaspalvelua, toimistotyötä, siivousta ym mitä voi hakea yo-merkonomina. Ja vähän sellaisiakin olen hakenut mitkä ei ihan mun alaani olisi. En ole, mutta aion tehdä kyllä senkin. Olen vaan vähän epävarma noista vuokrafirmoista, en tiedä edes miksi

Vierailija
10/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallipalloni sanoo, että pääset Hankoon sähkäriksi.

Vierailija
11/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuten olette mieltä, jos hakemukseen laittaa esim että on valmis työskentelemään ensimmäisen kuukauden palkatta niin että oppii firman tavat ja toiminnan? Käyttäisikö joku firma vaan sen kuukauden hyväkseen ja mitä tuosta ajateltaisiin? Olisin siihenkin valmis jos sitten vaan sais jatkaa!! Ap

Vierailija
12/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuten olette mieltä, jos hakemukseen laittaa esim että on valmis työskentelemään ensimmäisen kuukauden palkatta niin että oppii firman tavat ja toiminnan? Käyttäisikö joku firma vaan sen kuukauden hyväkseen ja mitä tuosta ajateltaisiin? Olisin siihenkin valmis jos sitten vaan sais jatkaa!! Ap

Kuulostaa kyllä vähän hurjalta. Itse en kovin äkkiä tekisi mitään ilmaistyötä kenellekään. Etenkin sen vuoksi, koska monet hommat oppii niin nopeasti, että kuukauden lopulla tekisi jo täydellä osaamisella ilmaiseksi työtä.

Ymmärrän tuon vierastuksen vuokrafirmoja kohtaan. Itse aikoinaan työskentelin jonkin aikaa vuokrafirmalla ja onhan siinä sekä hyvät että huonot puolensa.

8

Vierailija
13/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä. Noin osoitat ettet arvosta omaa työtäsi. 

Vierailija
14/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyöfirmoista

Vierailija
15/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirmoihin ei kannata mennä, ellei ole tiedossa vakituista kokoaikatyötä, koska jos rupeat keikkatyöläiseksi niin et saa hakea asiakasyrityksiin töihin suoraan, mikä tekee vakituisen työn saamisesta vielä hankalampaa. Ja jos asiakasyritys haluaa sinut palkkalistoilleen, niin joutuvat maksamaan monen tonnin maksun vuokrafirmalle ja harva haluaa maksaa.. 

Vierailija
16/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisuus tai liian pieni palkkatoive kertoo kokemattomuudesta.

Vierailija
17/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisuus tai liian pieni palkkatoive kertoo kokemattomuudesta.

Pappa betalar. Ei ees palkkaa tarvis.

Vierailija
18/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko osaaminen päivitetty?

Valitettavasti usein on niin, että työtöntä ei ihan ekana palkata.

Hienoa, että pyrit olemaan aktiivinen :)

Tsemppiä ja toivottavasti sinua onnistaa :)

Vierailija
19/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimmät:

- Valokuva itsestäsi, päällä puvun takki ja housut tai jotain muuta siistiä, hymyilet, kuvan taustalla joku taideteos tai monumentti, ei kotona huonossa valossa otettua kuvaa vaan todella valoisassa paikassa otettu kuva

- Tee CV esim. Latex ohjelmalla, ohjeet löydät googlesta, jos et osaa Latexia, tee wordillä ja muuta PDF- muotoon. Tee erittäin huoliteltu ja selkeä CV jota on helppo lukea, käytä suurta riviväliä

- Kiinnitä hakemuksessa huomiota kirjoitusvirheisiin, älä kirjoita niinkuin minä nyt vaan kaikkien sääntöjen mukaan, jos olet epävarma jostain, tarkista googlesta

- Mieti tilannetta jossa olisit itse vastuussa firman rekrytoinnista, mitä asioita firmassa arvostettaisiin uudelta työntekijältä? Rekrytoija on vastuussa yleensä aina jollekkin korkeammalle taholle yrityksessä ja on hänen vastuullaan onko uusi työntekijä sopiva firmalle. Tuo esiin se, että olet kiinnostunut sitoutumaan yritykseen, keksi itsellesi taitoja jotka voisivat olla hyödyllisiä kohdeyritykselle

- SOITA JA KYSY ONKO HAKEMUKSESI VASTAANOTETTU! Älä vain lähetä CV:tä ja hakemusta ja jää odottamaan firman yhteydenottoa. Jos ilmoituksessa ei mainita yhteydenottonumeroa tai henkilöä, googleta firman yhteystiedot ja soita vaikka suoraan toimarille ja kysy kuka vastaa hakemasi paikan rekrytoinnista.

- Jos ilmoituksessa halutaan palkkatoive, etsi googlesta kyseisen tehtävän keskipalkka ja laita se, palkasta neuvotellaan usein vielä erikseen kun huomataan että kyseessä on potentiaalinen henkilö. Palkka ei myöskään ole kokonaisuudessaan työstä saatava palkkio vaan myöhemmin voit saada ylitöitä tai jotain lisiä tai vaikkapa kilometrikorvauksia tai autoedun ymym.

- älä stressaa liika, kun tiedät olevasi hyvä työntekijä etkä ole epätoivoisesti ottamassa mitä tahansa työtä vastaan, antaa se paremman vaikutelman rekrytoijalle

Vierailija
20/23 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirosin muutama vuosi sitten samaa.

Mies kyllästyi varmaan ja sanoi että Entä jos menen hänen työpaikalleen kiireapulaiseksi, meinas naurattaa mutta nyt vuosi oltu samalla työpaikalla ja vielä asutaan yhdessä ;) eli suhteilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi