Koiran jättäminen viikonlopuksi yksin
Työkaveri aikoo jättää koiransa viikonloppureissun ajaksi yksin, sitä käyttää joku pissillä ja antaa ruuan. Ei voi kuulemma viedä mihinkään, koska ei tule muiden koirien kanssa toimeen ja kaikilla on koiria. Koirahoitolat ovat myös täynnä. Pari ihmistä nyökytteli hyväksyvään sävyyn, itse kauhistelen (mutta minua pidetään muutenkin viherpiipertäjänä).
Koiraa pidetään kuulemma vain yhdessä huoneessa, koska muualta hajottaa paikat (osaa avata kaapit).
Voiko tuollaisesta ilmoittaa johonkin?
Kommentit (10)
En ikimaailmassa jättäisi omia koiriani tuolla lailla! Vastuutonta.
Oisikohan työkaverillasi mahdollisuutta ottaa joku hoitaja kotiin? Tai etsiä esimerkiksi Facebookin koiranhoitoryhmien kautta koiraton hoitopaikka?
Ei voi jättää yksin, on eläinrääkkäystä. Tee ilmoitus jos jättää. Ja vielä yhteen huoneeseen, anna mun kaikki kestää. Ei kuulosta normaalilta koiranpidolta. Jos ei koiralle oo hoitopaikkaa, niin jättäisi silloin reissut tekemättä.
Jos teen ilmoituksen eläinsuojeluun, tuskin ne viikonloppuna tulevat ja vaikka tulisi voihan sanoa että oli kaupassa tms, tuskin ne tuntia ketään odottaa. En tiedä mihin pitäisi ilmoittaa?
En voi uskoa, että kaikki koirahoitolat olisi oikeasti täynnä tältä paikkakunnalta ja naapurikunnilta.
Valitettavasti ei vaan taida täyttää eläinsuojelurikoksen piirteitä. Laki kun velvoittaa tarkistamaan eläimen kunnon vain kerran vuorokaudessa.
Eli jos koira ei joudu makaamaan omissa ulosteissaan ja sille annetaan ruokaa niin kaikki on "hyvin".
Lakiahan tuossa ei varsinaisesti rikota juu, mutta eipä tuo kovin hyvältä eläimenpidolta kuulosta. Haittaako sinua, jos kaverisi saa tietää, että ilmoituksen tekijä olet sinä? Siis jos ilmoitus tehdään ja olet kauhistellut jo ennakkoon, niin varmaan arvaa että sinä olet sen tehnyt.
Toivottavasti ei. Täältä löydät alueesi eläinsuojeluneuvojan yhteystiedot, soita hänelle, jos neuvoja voisi ennakkoon ottaa yhteyttä. http://www.sey.fi/seytoimii/elainsuojeluneuvonta
Kieltäähän hänkään ei voi, mutta jos pieni keskustelu saisi kaverisi heräämään toisenlaiseen toimintatapaan.
Toisaalta. Sika on älykkäämpi kuin koira, ja niitä pidetään koko elämänsä ajan n. neliömetrin kokoisessa tilassa, eikä siitäkään kukaan älähdä... Miksi onkin niin, että kun se pörröinen ja suloinen koira joutuu kuitenkin useamman neliön huoneessa yhden (1) viikonlopun olemaan, se on kammottavampaa, kuin sitä älykkäämmän eläimen pitäminen KOKO ELÄMÄNSÄ AJAN vain yhden neliön tilassa? Siksi, koska toista syödään ja toista ei, sekö on riittävä perustelu?
Kyllä meidänkin toinen koira jätetään aina reissun ajaksi kotiin, kylläkin pihalle. Mukaan ei voi ottaa eikä sovellu vieraaseen hoitoon. Ruokaa vaan ja vettä tarpeeksi, hyvin pärjää. Eli riippuu koirasta, rodusta ym. Toista koiraa ei tulis mieleenkään jättää, edes yhdeksi yön seuduksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidänkin toinen koira jätetään aina reissun ajaksi kotiin, kylläkin pihalle. Mukaan ei voi ottaa eikä sovellu vieraaseen hoitoon. Ruokaa vaan ja vettä tarpeeksi, hyvin pärjää. Eli riippuu koirasta, rodusta ym. Toista koiraa ei tulis mieleenkään jättää, edes yhdeksi yön seuduksi.
Olet kuvottava ihminen.
rudi kirjoitti:
Työkaveri aikoo jättää koiransa viikonloppureissun ajaksi yksin, sitä käyttää joku pissillä ja antaa ruuan. Ei voi kuulemma viedä mihinkään, koska ei tule muiden koirien kanssa toimeen ja kaikilla on koiria. Koirahoitolat ovat myös täynnä. Pari ihmistä nyökytteli hyväksyvään sävyyn, itse kauhistelen (mutta minua pidetään muutenkin viherpiipertäjänä).
Koiraa pidetään kuulemma vain yhdessä huoneessa, koska muualta hajottaa paikat (osaa avata kaapit).Voiko tuollaisesta ilmoittaa johonkin?[/quote
Voi vaan miettiä miksi koira hajottaa paikat! Kai on ihan helvetin tylsistynyt ja turhautunut yksinään. Koira on laumaeläin.
Mun tuttu oli matkalla ja koiraa hoitamassa oli teini-ikäinen sukulaistyttö. Siis asui koiran kanssa pari viikkoa. Kun omistaja palasi oli ennnen niin iloinen koira muuttunut apaattiseksi. Tää teini kun oli vaan tsättäilly puhelimella ja oli varmaan ollu menossakin jatkuvasti. Tuttu sanoi ettei enää ikinä jätä koiraa hoitoon. Nykyään ottavat koiran mukaan tai jompi kumpi pariskunnasta jää kotiin koiran kanssa.
No voi jeesus. Tuskin se koira kuolee, jos sillä kerran hoitajakin on.