Tupakoitsijat (ei yhtään kukkahattutäti kommentteja). Minkä ikäisenä aloititte polttamaan ja kauanko olette polttaneet?
Minä aloitin 13 v yläasteella. Nyt siis polttanut enemmän tai vähemmän 30 v. Joo järjetön harrastus ja rahaa on siihen palanut. Mies ei polta. Keuhkokuva ja spirometria ok eikä näy naamasta, kun en ota aurinkoakaan. Tietysti olisi hyvä lopettaa. Ei moralisointia kiitos ja ei en ole WT kategoriassa.
Kommentit (5)
16 v alotin, nyt polttanut 30 vuotta. Poltan suht vähän, 3-5 päivässä. Fyysisesti terve, päästä en mene vannomaan. ;)
Mäkin aloitin samanikäisenä,nyt 39v,7 raskaus ja imetysaikaa plus viiden vuoden tauko,muuten poltellut.terveenä ollut ikäni ja iho yhä nuorekas,mieheni ei polta.olen miettinyt lopullista lopettamista,pystyn aina lopettamaan ilman mitään apuja ja vieroitusoireita.en keksi yhtään syytä miksi edes poltan!olen rauhallinen poltan tai en,en edes nauti tupakoinnista enää kuten joskus tein joten lopettaminen alkaa olla jo sisäistetty ajatusten tasolla.suurin syy miksi haluaisin eroon on etten halua olla huonona esimerkkinä lapsille.
16-vuotiaana aloitin ja nyt olen 40. Rahaa on tietty mennyt, mutta muuten en kauheasti jaksa sitä katua. Nautin edelleen tupakoinnista.
Nuorempana poltin askin päivässä, jossain stressivaiheessa enemmänkin. Viime vuosina tupakointi on vähentynyt. Ehkä 6-10 savuketta päivässä. Monesti tulee myös viikon tai parin taukoja kuin itsestään, nytkin on viikon tauko takana. Ei vain tee mieli. En kuitenkaan yritä lopettaa, vaan tiedän että jossain vaiheessa ostan taas askin.
En tiedä miten on vaikuttanut terveyteeni, kasvoiltani olen babyface, jolta kysytään tupakkaa ostaessa papereita. (Nykyään ne kysytään alle 30 v. näköisiltä). Pystyn juoksemaan rappuset viidenteen kerrokseen vaivatta. Tupakkayskää ei ole. Kai se tupakka silti on vaarallista :/
15-vuotiaana aloitin ja olen polttanut reilut 33 vuotta.
Vähän toisella kymmenellä olen aloittanut. Nyt olen kuuskymppinen. Turha enää lopettaa.