Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksiosainen kohtu

04.07.2008 |

Minulla todettiin sectiossa, että kohdussani on väliseinä (minkä takia tyttö oli perätilassa ja melkein aina vasemmalle vinossa..) ja tutkimukset ovat vasta puolen vuoden päästä.

Onko minulla kohtalotovereita täällä?? Miten teillä on vaikuttanut raskauksiin se ja onko kummatkin munuaiset (lueskelin, että yleensä on vain yksi munuainenkin meillä luonnonoikuilla). Voiko alateitse synnyttää turvallisesti?

Täytyy sanoa, että minulla on ollut onnea ja enkeleitä suojana, että lapsi oli perätilassa, koska ei olisi mahtunut tulemaan ulos. Lisäksi raskaus meni hyvin ja oli täysiaikainen ja vauva hyvänkokoinen.

Miten pystyy elämään kaikkien ajatusten kanssa seuraavan raskauden ajan (jos siis tulee ylipäänsä, kun nytkin oli aika vaikeaa), kun koko ajan on pelko keskenmenosta yms..? :|

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu kuin sinulla. Eli 2004 kun odotin esikoistani, vauva ei käännytysyrityksestä(mikä oli kauheaa, en suosittele) huolimatta kääntynyt eli oli perätilassa ja tosiaan minullakin nökötti tuossa oikealla puolella koko ajan mitä raskausaikana vähän ihmettelin.

MInulle tehtiin suunniteltu sektio perätilan vuoksi, jolloin selvisi että kohtu kaksiosainen. Lääkäri sanoi että esim. kierukka ei minulle sopisi ollenkaan tämän vuoksi. Itsekin mietin tuolloin että mitenköhän onnistun toisen terveen lapsen saamaan, jos vaikka sikiö alkaakin kehittyä kohdun väliseinän toisella puolella ja siellä ei olisikaan tilaa tai jotain sellaista. Tulin kuitenkin uudestaan melko helposti raskaaksi esikoisen ollessa kaksi ja puolivuotias. Vauva oli taas samalla puolella kohtua kuin ensimmäisessäkin raskaudessa ja kääntyikin oikeaoppisesti. Synnytys käynnistyi lapsiveden menolla ja supistuksilla. Sairaalassa oltiin tietoisia tästä väliseinästä kohdussa, joten koska kohdunsuu ei sitten koskaan auennut kovista supistuksista huolimatta päädyttiin taas sektioon. Ja jos kolmannen lapsen joskus pyöräytän on se lääkärin mukaan automaattisesti sektio, koska kahden sektion jälkeen ei alateitse kuulemma suositella enää synnytystä. En tiedä johtuiko tuo toiseen sektioon päätyminen tuosta kaksiosaisesta kohdusta mutta itse jotenkin ajattelen niin. Itse en tiedä onko minulla normaalisti molemmat munuaiset, mistä olet kuulluut että nämä kaksi asiaa liittyvät toisiinsa?aika mielenkiintoisia asioita. Minulle muuten lääkäri tuolloin ekan sektion jälkeen ihan sanoi suoraan että " sinä olet sellainen luonnonoikku". tuli itselle vähän kumma olo.

klaara

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme