Miksi unohdan nykyään kaiken?
Olen vähän yli kolmikymppinen ja perusterve, en juo viinaa ja muutenkin elän terveellisesti ja harrastan liikuntaa jne. Olen parin vuoden ajan jostain syystä unohdellut koko ajan asioita, enkä ymmärrä miksi. Jos menen kauppaan ilman kauppalistaa unohdan helposti jonkun mikä piti ostaa. Lupaan hoitaa kaverille jonkun asian ja unohdan sen tyystin. Saan tekstarin ja jos en vastaa heti, unohdan koko viestin enkä muista vastata. Mikä ihme minua vaivaa? Onko kukaan huomannut itsessään samaa ja mikä on ollut vikana? Lääkärissä katsottu kaikki labrat ja ne on olleet kunnossa.
Kommentit (14)
Minulla on MS-tauti ja unohdan kaiken koko ajan. Ei muuta vammaisuutta. MS-tautia ei näe minusta ulospäin. Mene neurologin vastaanotolle ja selitä vaivasi. Sano, että olet huomannut muutoksen muistisi toiminnassa.
Oletko stressaantunut?
Onko perhettä ja elämä kovin kiireistä? Silloin helposti unohtaa tuollaisia asioita.
Minäkin unohtelen kaiken sovitun ja mitä pitää tehdä, jos en kirjoita muistilappuja. Muistettavaa on yksinkertaisesti vain liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on MS-tauti ja unohdan kaiken koko ajan. Ei muuta vammaisuutta. MS-tautia ei näe minusta ulospäin. Mene neurologin vastaanotolle ja selitä vaivasi. Sano, että olet huomannut muutoksen muistisi toiminnassa.
Oletko stressaantunut?
Itse asiassa pääni on mri kuvattu migreenin takia neurolla neljä vuotta sitten, ja silloin ei löytynyt mitään vikaa. Nimenomaan sanottiin että ei mitään merkkiä esim ms taudista. Migreeni onneksi parani. Voisiko olla että asia ei näy kuvissa?
Vierailija kirjoitti:
Onko perhettä ja elämä kovin kiireistä? Silloin helposti unohtaa tuollaisia asioita.
Ei ole perhettä eikä kiirettä mutta paljon muutoksia ja stressiä..
Vierailija kirjoitti:
Minäkin unohtelen kaiken sovitun ja mitä pitää tehdä, jos en kirjoita muistilappuja. Muistettavaa on yksinkertaisesti vain liikaa.
Tätä olen miettinyt, koko ajan kaikkea muistettavana.. Tuntuu että liikaa ja sitten kaikki unohtuu.
Mulla ihan sama. 40 v lähenee. Oon väliin ihan tuskastunut toimintaani. Muutenkin pätkii. Toivon että tämä on vaan ikääntymistä.
Mun muisti reistaili b-vitamiinin puutoksesta,otan nykyään päivittäin,paransi keskittymiskykyäkin
Suurperheen äiti kirjoitti:
Mun muisti reistaili b-vitamiinin puutoksesta,otan nykyään päivittäin,paransi keskittymiskykyäkin
Hyvä, täytyypä kokeilla!
Oon aatellu ku syön aikapaljon rasvaa ja sokeria, ettö oisko niillä rappeuttavaa vaikutusta. Esim. kierrän kotona rinkiä kun en muista mitä olin menos tekeen. Se lähes 40.
Vierailija kirjoitti:
Oon aatellu ku syön aikapaljon rasvaa ja sokeria, ettö oisko niillä rappeuttavaa vaikutusta. Esim. kierrän kotona rinkiä kun en muista mitä olin menos tekeen. Se lähes 40.
Jätä ainakin se sokeri veks. Rasva ei ole niin paha kuin sokeri.
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes syö sokeria enkä valkoisia jauhoja ja silti unohtelen kaiken koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Olen itse ollut jo lapsena sellainen että kierrän kotona rinkiä kun unohdan mitä olinkaan menossa tekemään. Tai aloitan jotain ja unohdan mitä olin tekemässä kun alan tekemään jotain toista ja se eka homma jää kesken.
Osaako kukaan auttaa?