Mistä ihmeestä tämä johtuu? En saa olla enää missään rauhassa!
Useimmat näistä asioista tapahtuu metrossa.
Olen siis ihan tavallisen näköinen ihminen mutta jostain mystisestä syystä olen jo useamman kerran muutaman kuukauden sisällä joutunut inhottavien katseiden ja ilkeiden kommenttien kohteeksi.
Ilkeät katseet, ennemminkin tuijotukset, tulivat kahdelta suunnilleen ikäiseltäni naiselta, eri päivinä. Katson rauhassa puhelintani kun huomaan, että edessäni istuva nainen tuijottaa minua. Yksi kerta olisi vielä mennyt mutta toinen kerta alkoi jo ihmetyttää, varsinkin kun tapahtuivat hyvin lyhyen ajan sisällä.
Inhottavaa käytöstä olen saanut osakseni miesporukalta, josta yksi alkoi haukkua ulkonäköäni. Yksi porukan miehistä alkoi kuitenkin puolustaa minua.
En koskaan haukkuisi kenenkään ulkonäköä, en ole ylimielinen, mutta epäsosiaalisuuteni voi ehkä jonkun silmissä vaikuttaa ylimieliseltä. Olen yrittänyt kasvattaa itseäni henkisesti ja olen siinä mielestäni onnistunutkin. Toki aina on parantamisen varaa.
Olen siis kaikkea muuta kuin uhkaava, niin fyysisesti kuin henkisesti. En kuvittele itsestäni liikoja. En ajattele olevani kaunis, älykäs tai mitenkään ihmeellinen. En kaipaa huomiota, kun liikun paikasta a paikkaan b. Haluaisin päinvastoin olla rauhassa, mutta ilmeisesti en saa. Mitä minun tulisi tehdä, ettei minuun kiinnitettäisi enää huomiota?
Ennen kuin joku tulee väittämään minun valehtelevan sen suhteen, etten halua huomiota koska minulla on varmasti kuvia itsestäni netissä, huomautan, ettei minulla ole ollut kuvia netissä kuuteen vuoteen. Jossain vaiheessa vaan tajusin, kuinka turhaa sekin on.
Kertokaa minulle, miten voisin tästä edespäin olla huomaamaton. En todellakaan nauti siitä, että saan ilkeitä tuijotuksia ja haukkuja osakseni.
Haluan kehittyä ihmisenä ja jos minussa on jokin epämiellyttävä asia, jota en itse tiedosta, mutta muut näkevät sen, haluaisin tietää mikä se on, jotta tarpeen vaatiessa ja mahdollisuuksien mukaan pystyisin tekemään sille jotain.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Lihota itsesi muodottomaksi, ei liian ettei tuijoteta. Sillee 30 kiloa on hyvä olet näkymätön miehille, et ole uhka naisille. Kukaan ei välitä.
Värjää vielä tukka harmaaksi🙂
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaahan kaikki! Ap ei kuvittele. Tätä tapahtuu ja sataprosenttisen todistettavasti. Itselläni tämä häirintä kesti vuosikymmenen ja olikin yllätys johtunut taustastani ja poliiittisista sellaisista. Kohdallani oli erään puolueeen harjoittama alaspainaminen siitä erottuani.
Syy ap n vainoamiseen voi olla mikä tahansa. Väärä asu , vääränlaiset kasvot tai niinkuin minulla oli : tausta.
Sen saa loppumaan - jos voi siis todistaa sen- tekemällä rikosilmoituksen. Noitten kanssa ei tiedä kuinka pitkälle menevät. Jos et suostu yhteistyöhön.
En nyt sano ap että tämä olisi välttämättä samaa sinulla mutta itselläni havahtuminen alkoi kun tunsin juuri samoin missä tahansa kuin sinä. Olin aina silmätikku vaikka en pukeutunut tai ollut lävistetty yms millään erikoisella tavalla. Olin kyllä ns kaunis, muttei se ollut syy vaan syitä oli muitakin.
Mieti nyt tarkaan ketä on ollut elämässäsi viime aikoina, onko random tuttavuuksia ? Oletko ollut esim poliittisesti aktiivisena milloin esim eläinsuojelun kannattaja? Sekin riittää.
Tämä ilmiö meni aiemmin esim Norjassa niin pitkälle että kun kaksi aiemmin toisilleen tuntematonta miestä sattuivat lomaillessa tapaamaan ja keskustelemaan niin he huomasivat täsmälleen samoja kokemuksia oli avioero työpaikan menetys lapsia kiusattu koulussa jne . He alkoivat tutkia taustojaan ja kas kas löysivät hallituksen järjestäneen systemaattiset VAINOT kohdalleen! Koska aikaa oli kulunut tapauksista niin he pääsivät arkistoihin todentamaan kaikki myöskin todeksi!
Ja nämä miehet eivät olleet edes aavistaneet että vaikeutensa voisivat liittyä tuollaiseen! Koko vyyhden selviäminen alkoi sattumasta että he tapasivat ja alkoivat keskustella!
Tästä oli Norjassa aikoinaan kohu! Se oli Stasi tyyppistä vakoilua ja kiusaamista näistä henkiköistä!
Kohdallani oli samaa poliittista painostusta. Olen myös eläinsuojelija mutten kovin aktiivinen. Olen ottanut kantaa aborttiin ja muuhun voimakkaaseen myöskin. Sekin riittää.
Nyt käyt läpi elämääsi viimeisen 10 Ajalta mihin olet osalllistunut! Voi olla ettet ole targetti mutta aivan hyvin voi olla ! Sitten ne järjestävät tuota touhua! Junat ovat yleisiä siihen. Ne ollaan ohjeistettu siihen häirintään. Tai sitten ei. Minulla asia selvisi viimeinkin!
Tein kaikesta raportteja ja pyysin seurantaa niistä häirinnöistä. Sen saa loppumaan niin. Ne eivät halua naamansa ja nimiään niihin raportteihin sillä se on ns kiinnijäämistä.
Haleja ja tsemppiä! Toivottavasti et pelästy tästä haluan suojella sinua koettuani helvetin itse! Tai ne yrittivät minulle helvettiä järjestää ei onnistunut. Ulvilan surmassa ne onnistuivat.
Kärsit skitsofreniasta, hae apua.
Vierailija kirjoitti:
Lihota itsesi muodottomaksi, ei liian ettei tuijoteta. Sillee 30 kiloa on hyvä olet näkymätön miehille, et ole uhka naisille. Kukaan ei välitä.
Miehenä voisit kuvitella olevasi komea (keski-ikäinen) hurmuri vastaavassa tilanteessa kaikkine leukoinesi. Olettaisit, että lapsiasi nuoremmat naiset olisivat kiinnostuneita juuri sinusta.
On kyllä moukkia jotka ääneen arvostelevat toisia ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvännäköisiä ihmisiä tuijotetaan ja kommentoidaan ikävästi, kateellista jurnutusta. Tämä on ihan tuttua metrosta ja kaupungilla liikkuessa; siihen pitää vain tottua ja olla ajattelematta sitä sen kummemmin, vaikka välillä tosiaan alkaa kiehumaan.
Mulla meni monta vuotta metrossa ennen kuin keksin ratkaisun. Hehän siis haluaa kiusata. Älä hermostu. Päinvastoin, näytä siltä kuin nauttisit katseista. Eläydy. Kohenna hiuksiasi. Huokaise onnesta. Hymyile itseksesi. Tämä tehoaa vuorenvarmasti. Päät kääntyy pois.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä aloitus ei ole huomionkipeyttä, vaan oikeasti ongelma minulle, sillä tänäänkin eräs täysin tuntematon ihminen sai minut itkemään ilkeillä kommenteillaan. Tai en nyt suoranaisesti vollottanut, mutta muutama kyynel tirahti silmistä, vaikka niiden tuloa sitkeästi yritin pidätellä.
Ap
Mitä se sitten sanoi?
Ehkä olet jonkun kusipään näköinen. :D
Minulle kerran naapurin juoppo ämmä sanoi, että voi saada häädön jos ei naama miellytä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaahan kaikki! Ap ei kuvittele. Tätä tapahtuu ja sataprosenttisen todistettavasti. Itselläni tämä häirintä kesti vuosikymmenen ja olikin yllätys johtunut taustastani ja poliiittisista sellaisista. Kohdallani oli erään puolueeen harjoittama alaspainaminen siitä erottuani.
Syy ap n vainoamiseen voi olla mikä tahansa. Väärä asu , vääränlaiset kasvot tai niinkuin minulla oli : tausta.
Sen saa loppumaan - jos voi siis todistaa sen- tekemällä rikosilmoituksen. Noitten kanssa ei tiedä kuinka pitkälle menevät. Jos et suostu yhteistyöhön.
En nyt sano ap että tämä olisi välttämättä samaa sinulla mutta itselläni havahtuminen alkoi kun tunsin juuri samoin missä tahansa kuin sinä. Olin aina silmätikku vaikka en pukeutunut tai ollut lävistetty yms millään erikoisella tavalla. Olin kyllä ns kaunis, muttei se ollut syy vaan syitä oli muitakin.
Mieti nyt tarkaan ketä on ollut elämässäsi viime aikoina, onko random tuttavuuksia ? Oletko ollut esim poliittisesti aktiivisena milloin esim eläinsuojelun kannattaja? Sekin riittää.
Tämä ilmiö meni aiemmin esim Norjassa niin pitkälle että kun kaksi aiemmin toisilleen tuntematonta miestä sattuivat lomaillessa tapaamaan ja keskustelemaan niin he huomasivat täsmälleen samoja kokemuksia oli avioero työpaikan menetys lapsia kiusattu koulussa jne . He alkoivat tutkia taustojaan ja kas kas löysivät hallituksen järjestäneen systemaattiset VAINOT kohdalleen! Koska aikaa oli kulunut tapauksista niin he pääsivät arkistoihin todentamaan kaikki myöskin todeksi!
Ja nämä miehet eivät olleet edes aavistaneet että vaikeutensa voisivat liittyä tuollaiseen! Koko vyyhden selviäminen alkoi sattumasta että he tapasivat ja alkoivat keskustella!
Tästä oli Norjassa aikoinaan kohu! Se oli Stasi tyyppistä vakoilua ja kiusaamista näistä henkiköistä!
Kohdallani oli samaa poliittista painostusta. Olen myös eläinsuojelija mutten kovin aktiivinen. Olen ottanut kantaa aborttiin ja muuhun voimakkaaseen myöskin. Sekin riittää.
Nyt käyt läpi elämääsi viimeisen 10 Ajalta mihin olet osalllistunut! Voi olla ettet ole targetti mutta aivan hyvin voi olla ! Sitten ne järjestävät tuota touhua! Junat ovat yleisiä siihen. Ne ollaan ohjeistettu siihen häirintään. Tai sitten ei. Minulla asia selvisi viimeinkin!
Tein kaikesta raportteja ja pyysin seurantaa niistä häirinnöistä. Sen saa loppumaan niin. Ne eivät halua naamansa ja nimiään niihin raportteihin sillä se on ns kiinnijäämistä.
Haleja ja tsemppiä! Toivottavasti et pelästy tästä haluan suojella sinua koettuani helvetin itse! Tai ne yrittivät minulle helvettiä järjestää ei onnistunut. Ulvilan surmassa ne onnistuivat.
Kärsit skitsofreniasta, hae apua.
Vai niinkö:)? Paikallinen ylikomisario ei humannut skitsofreniaa eikä kukaan muukaan - patsi nyt sinä:)! Hyvin mielenkiintoista. Kahvia väkevämpää lääkistystäkään ei ole. Joten oletko varma:)? Älä viitsi , ihan totta! Joka sanani on juuri todettu kuten kirjoitinkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kerran naapurin juoppo ämmä sanoi, että voi saada häädön jos ei naama miellytä!
Tarkoittiko se naapuri itseään?
Ulvilan surmattukaan ei kärsi skitsofreniasta eikä Auer. Eikä Puputtikaan ollut lainkaan itsetuhoisuuteen vajoavaa tyyppiä - siis ollenkaan! Avatkaa ihmiset silmät mitä tässä maassa tapahtuu! Kiire olisi asialla!
On hirveän tärkeää että perustamme tällaisia yhteisöjä joissa jaamme kiusatuksi tulenisen kokemuksemme! Ja pohdimme missä ja miten sitä tapahtuu!
Minulle kävi esim junissa niin että jostain syystä se konnari keksi keksimällä papereistani muka jotain vikaa tai epäilyttävää! Kaikki paperini olivat aina normisti kunnossa mutta sama rumba ja nöyryytysyritys joka jumalan kerta. Selvisi että naapurini toisesta puolueesta oli koko suvussa VR läisiä ja homm aukeni sitä kautta. Seurattiin ja tehtiin helvettiä. Koska olin heistä " väärinajattelija".
Älkää ihmiset suostuko tällaiseen. Tämä tulee äärioikealta ja muistakaa miten se tiedottaja raa asti murhasi vain senkin venäläisnaisen mereen. Ette ikinä usko miten raakoja ihmisiä siellä voi olla niissä rikollispoliittisissa syövereissä!
Ulvila on esimerkki juuri tästä!
No jopas on ihmeellistä taas. Koko ikäni kulkenut metrolla eikä kukaan koskaan ikinä sanonut mitään, ei myöskään tuijottanut. Itsekin useimmiten katselen ikkunasta ulos, josta tosin näkyy vain heijastus vaunun sisäpuolesta. Useimmat lukee jotain ilmaislehteä, kuka mitäkin. Helsingissä ylimääräisen huomion kerääminen on hyvin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Metrossa ihmisillä ei tunnu olevan muuta tekemistä kuin töllöttää toisia matkustajia. Ihmettelen itsekin välillä miten ne viitsii jatkaa tuijotusta vaikka olen huomannut jo.
N22
Inhoan Helsingin metroa juuri sen vuoksi että siellä kaikki tuijottavat, vastakkain kun istutaan. Tosin olen löytänyt avomiehen metrosta; hermostuin kun vastapäätä oleva nuori mies potki ja tuijotti minua ja huomautin siitä hänelle.
Esim NYkin metrossa ei tällaista ongelmaa ole, kun penkit on laitettu eri tavoin.
Ap, sinussa ei välttämättä ole mitään sellaista, joka kiinnittää muiden ihmisten huomion.
Olet varmasti huomannut kirjoittaessasi tälle palstalle, että todella monella täällä kirjoittavalla on psyykkisiä ongelmia? Suomessa hoidetaan avohoitopotilaat kadulla eli olet voinut törmätä useampaan psyykepotilaaseen, joka ei ole ottanut lääkkeitään.
Et voi tilanteelle yhtään mitään, joten sinuna väistäisin ensi kerralla paikalta.
Niin minä teen, koska en oikeasti osaa reagoida oikealla tavalla, jos joku sekoaa tai käyttäytyy muita kohtaan ala-arvoisesti.