Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia perheneuvonnasta kaivataan.

Vierailija
15.11.2016 |

Olimme tänään eka käynnillä ja terapeutti ehdotti, että ottaisi seuraavalle kerralle jonkun mukaansa kuuntelemaan. Syynä se, että meillä on suuri erimielisyys ongelmana johon haemme apua. Terapeutti oli sitä mieltä, että hänen on voi olla vaikea pysyä puolueettomana ja haluaisi, että joku muukin antaisi näkökulmia. Onko tämä yleinen tapa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni jäi jotenkin hävettämään tämä tilanne ja käynti. Olimmeko niin outoja? Terapeutti kyseli onko mulla pakkoajatuksia ja pitääkö huolestua. Kerroin , ettei ole. En tiedä kehtaanko mennä sinne enää. Taidan perua ajan. Ap

Vierailija
2/12 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, että paritapaamisissa on myös kaksi työntekijää.

Vierailija
4/12 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä niissä on aina kaksi työntekijää mun mielestä. Tai ei meiltä ainakaan olla sitä kysytty, on vaan ollut. Ehkä hän ajatteli, että kaksi asiantuntijaa voisi myös kertoa sen puolueettoman kantansa niin, että te ette koe sitä sitten hyökkäyksenä itseä vastaan, vaan ihan ammattilaisen mielipiteenä?

Voi myös olla, että tarvitsee toisen ihmisen mielipiteen teidän käyntienne lopettamiseen. Aikuisten ihmisten erimielisyyksien ratkominen kun kuuluu niille aikuisille ihmisille, ei veronmaksajille.

Vierailija
5/12 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Ajattelin, että olemme niin haastavia. Ap

Vierailija
6/12 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut 2 työntekijää, toinen mies ja toinen nainen.

Vierailija
7/12 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä niissä on aina kaksi työntekijää mun mielestä. Tai ei meiltä ainakaan olla sitä kysytty, on vaan ollut. Ehkä hän ajatteli, että kaksi asiantuntijaa voisi myös kertoa sen puolueettoman kantansa niin, että te ette koe sitä sitten hyökkäyksenä itseä vastaan, vaan ihan ammattilaisen mielipiteenä?

Voi myös olla, että tarvitsee toisen ihmisen mielipiteen teidän käyntienne lopettamiseen. Aikuisten ihmisten erimielisyyksien ratkominen kun kuuluu niille aikuisille ihmisille, ei veronmaksajille.

Niin, olimme ekaa kertaa siellä, ei vielä lopetella. Ja toki kuuluu ratkaisu meille, mutta käsitin, että he ovat siellä sitä varten, että apua saa hakea.  Ja paljon turhempaakin verorahoilla maksetaan kuin perheen hyvinvointia. Ap

Vierailija
8/12 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/12 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ainakin oli parikin ammattilaista paikalla. Itse olin vähän liiankin vuolassanainen joka sitten myöhemmin kostautui. Kaiken lisäksi kun muutenkin tiesin missä mennään, tuntui että "neuvot" ja "päätelmät" tulivat pahasti jälkijunassa.

Jos tuntuu että kyseinen ihminen toimi väärin, voit tehdä hänestä ilmoituksen. Eikä perheneuvojalla käyminen ole pakollista, varsinkin jos tuntuu että kuormittaa.  Mummuilta, papoilta ja tutuilta voi saada hyviä, maanläheisiä neuvoja arkeen.

Valitettavasti on tosiasia että jos nousee jokin huoli kotioloista, ilmoittelevat kyllä kärkkäästi lasuun. Varsinkin jos lopettaa käynnit.

En minä tiedä. Itse aikani systeemissä roikuin ja hengissä selvisin...

Tsemii.

:)

Vierailija
10/12 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa ilolla vastaan, saatte paremman avun. Mun mielestä aina pitäisi olla 2 työntekijää parin kanssa, koska asioita on niin paljon käsiteltävänä. Terapeutti saattoi myös hoksata, että teidän asiat osui johonkin hänen elämänsä hankalaan kohtaan, tarvitaan joku toinen, objektiivisemmin ajatteleva. Ihmisiä terapeutitkin ovat.

Vierailija
11/12 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti vetosi siihen, että itsekin äitinä voi olla puolueellinen. Eli keskustelimme meille sopivasta lapsiluvusta ja se on aika hankala aihe. Ap

Vierailija
12/12 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin, että olisi jatkossakin vain tämä yksi terapeutti. Tiedän ulkonäkötuttuina niitä muita pappeja joita seurakunnalla on, enkä halua heidän aikana puhua, se olisi kiusallista. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän