Mulla on ollut vatsakipuja ja ripulia viimeisen vuoden ajan, lääkärit väittivät masennustaustan vuoksi psykosomaattisiksi oireiksi
Nyt sieltä sit löytyi iso kasvain, jossa havaittiin olevan verenkierto. Ikää 25-v.
On hienoa. Kasvain on mitä ilmeisemmin paksusuolessa.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Surullista. Siis podit oireita vuoden, ennenkuin tutkittiin? Vai missä vaiheessa kävit tutkimuksissa? Vaikka syyt voi olla psykosomaattisia, tuli aina poissulkea somaattiset syyt ensi!
Kyllä, aikalailla tasan vuosi sitten alkoivat oireet ja viikko sitten pääsin tutkimuksiin. Nämä voivat kuulemma selittää myös väsymystä ja masentuneisuutta joita olen potenut.
Kuolenkohan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hoitovirhe
Tuskin ensimmäinen ja viimeinen. Miten tätä asiaa kannattaisi lähteä ajamaan eteenpäin? Onko sieltä mahdollista saada korvausta, esim hautajaisrahat?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista. Siis podit oireita vuoden, ennenkuin tutkittiin? Vai missä vaiheessa kävit tutkimuksissa? Vaikka syyt voi olla psykosomaattisia, tuli aina poissulkea somaattiset syyt ensi!
Kyllä, aikalailla tasan vuosi sitten alkoivat oireet ja viikko sitten pääsin tutkimuksiin. Nämä voivat kuulemma selittää myös väsymystä ja masentuneisuutta joita olen potenut.
Kuolenkohan?
Ap
Kasvain on, mutta tutkimustuloksia et ole saanut, onko hyvänlaatuinen vai syöpää? Kai siitä koepala otettiin? Älä nyt vielä ole kuolemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolenkohan?
ApKasvain on, mutta tutkimustuloksia et ole saanut, onko hyvänlaatuinen vai syöpää? Kai siitä koepala otettiin? Älä nyt vielä ole kuolemassa.
Ei ole otettu koepalaa, vain ultraus ja vatsan alueen tt. Lisäksi verikokeita. Tuo ultrassa näkynyt verenkierto viittaisi syöpäkasvaimeen.
En ole vielä kuolemassa, mutta kyllähän se mietityttää.
Ap
Itselläni on ollut vuosia ajoittain oksentelua ja vatsa sekaisin, mutta lääkäreiden mukaan olen vaan joko masentunut tai... masentunut. Ihan sama, en jaksa enää mennä tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ollut vuosia ajoittain oksentelua ja vatsa sekaisin, mutta lääkäreiden mukaan olen vaan joko masentunut tai... masentunut. Ihan sama, en jaksa enää mennä tutkimuksiin.
Jos olet nainen niin gynekologisiin vaivoihin vedoten pääsee yllättävän helposti tutkimuksiin.
Mulla oli samantyyppisiä oireita pitkään, työterveyslääkäri määräsi masennuslääkkeet ja niitä popsin kai vuoden vaikka en tuntenut itseäni masentuneeksi vaan väsyneeksi kaikkien kipujen vuoksi. Kävin myös terveysasemalla, siellä diagnoosina sama eli masennus.
No, sitten meni niin pahaksi et lanssilla sairaalaan ja suoraan leikkuupöydälle. Syyksi löytyi endometrioosi joka oli levinnyt laajalle, esim kohtu kiinni paksusuolessa. Olin käynyt edellisenä päivänä työterveydessä koska olin kunnossa etten pystynyt töihin, ei suostunut kirjoittamaan sairaslomaa koska olin ollut paljon pois samojen syiden vuoksi siinä jo vuoden aikaan niin paljon, oli siis ollut pakko ottaa töistä palkatonta. Irtisanominenkin oli lähellä koska en mennyt töihin vaikka ei ollut sairaslomaa eli luvaton poissaolo. Hankalaahan se on mennä jos edes vesi ei pysy sisällä ja tuhehdusarvotkin huiteli lähellä kolmeasataa kun pääsin sairaalaan, työterveydessä ei laitettu edes verikokeisiin.
Kohtu ja endometrioosirakkuloiden peittämät munsarjat pois ja pala suolta. Näin jäin iloisesti 25-vuotiaana lapsettomaksi.
Meni usko lääkäreihin aikalailla lopullisesti ja nykyään käyn vain yksityisellä, siellä saa maksamalla kaikki kokeet ja labrat ja muut mitä itse tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen niin gynekologisiin vaivoihin vedoten pääsee yllättävän helposti tutkimuksiin.
Ei ainakaan täällä keskisuomessa :( terveisin tuo nro 10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolenkohan?
ApKasvain on, mutta tutkimustuloksia et ole saanut, onko hyvänlaatuinen vai syöpää? Kai siitä koepala otettiin? Älä nyt vielä ole kuolemassa.
Ei ole otettu koepalaa, vain ultraus ja vatsan alueen tt. Lisäksi verikokeita. Tuo ultrassa näkynyt verenkierto viittaisi syöpäkasvaimeen.
Ap
No miten tästä eteenpäin? Jatkotutkimuksia tulossa?
Nykyään tarjotaan masennusdiagnoosia vaikka olis jalka murtunut tai vesirokko, ainakin siltä on alkanut tuntua..
Tsemppiä ap! Toivotaan ettei olisi syöpäkasvain!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolenkohan?
ApNo miten tästä eteenpäin? Jatkotutkimuksia tulossa?
En tiedä. Selviää kun on seuraava käynti. Ilmeisesti seuraavaksi vuorossa leikkaus.
Ap
Aloittaja hoi! Sun kannattaisi tehdä potilasvahinkoilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja hoi! Sun kannattaisi tehdä potilasvahinkoilmoitus.
Katsotaan sitten jos/kun vointi paranee. Nyt ei tahdo voimat riittää.
Ultraan pääsin kun suolesta tuli verta. Sitäkin yritettiin laittaa pukamoiden syyksi. Piti pyytää sisätutkimusta. Siinä todettiin että ei pukamia, ja sit alkoi tapahtua.
Täytyy kyllä sanoa että terveydenhuollossa ei kulje informaatio lainkaan. Esim. Labraan mennessä minulta kysyttiin että mitä kokeita pitää ottaa. En tiennyt, enkä saanut siitä mitään tietoa etukäteen. Samoin minulle on unohdettu ilmoittaa esim ttn muuttuneesta ajasta. Menin 3h etukäteen.
Hoitajat ovat olleet lähes poikkeuksetta ikäviä, lääkärit suht ok, joskin yksi syyllistyi minua miksi en ole hakeutunut hoitoon. Ei ymmärtänyt/uskonut kun kerroin hakeutuneeni useaan otteeseen vaan minua ei uskottu. Olisihan hän sen tiedoistani nähnyt.
Tuntuu tosi ikävältä mennä tuonne sairaalaan.
Ap
Masennuslääkkeitä ja masennusdiagnoosia tuputetaan ihan jokaiseen vaivaan. Ja sitten kun tuhannen uupuneena ja kipuilevana suostuu kokeilemaan masennuslääkkeitä, kun mitään muuta hoitoa tai tutkimusta ei tarjota, niin sen jälkeen on vain masennuspotilas ja ihan kaikki johtuu masennuksesta. Voi olla vaikka käsi murtunut, niin kipu on psykosomaattista. Voi olla paha tulehdus päällä, niin se johtuu vaan kaikki masennuksesta.