Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pitkäaikaistyöttömän mahdollista päästä töihin?

Vierailija
15.11.2016 |

Oletteko onnistuneet usean vuoden työttömyyden jälkeen? Kannattaisiko vaikka hakea opiskelemaan uudelle alalle?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin valmistumiseni jälkeen työttömänä kaksi vuotta jonka jälkeen sain töitä! Toivoa on vaikka työt ovatkin vähissä.

Vierailija
2/6 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömistä he jotka tunnen- ja tarkoitan nyt yli 3 vuoden työttömyyttä- työllistyivät lähes heti kun uskalsivat suoraan muuttaa kotipaikkakuntaa uuteen. Muuttivat siis työnhakijoiksi uuteen, eli ei työpaikkaa valmiina.Tuoreet kasvot ammattikokemuksella ilmeisesti kiinnostaa tai en tiedä varmuudella mistä mahtoi johtua mutta tällainen havainto.Toki muuttaminen täysin uuteen ympäristöön ja kaiken tutun jättäminen taakse vaatii jonkin verran rohkeutta ja riskinottoa, mutta näköjään se kannattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen mukaan on tosi epätodennäköistä. Paras keino on ehkä löytää oman alan työkokeilupaikka, jossa osuisi sellainen esimies, joka suostuisi suosittelijaksi eikä kertoisi, että olet ollut ollut "kokeilussa" vaan keskittyisi vain osaamiseesi.

Opiskelijan status auttaa, mutta silloinkin sulla on cv:ssä pitkä aukko, ja jotenkin pitäisi löytää se eka paikka. Hoitoala varmaan on ainoa, joka automaattisesti parantaa tilannetta.

Vierailija
4/6 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaminen täysin uuteen paikkaan työttömänä ja ilman mitään sosiaalista turvaverkkoa on täysin utopistinen ajatus. Mistäpä pitkäaikaistyötön tempaisee edes takuuvuokrarahan? Työtä voi hakea ihan mistä vaan, ja muuttaa sitten kun / jos sitä saa. Silloin työkkäristä saa liikkuvuusavustustakin.

Työkokeilusta ei niin epätoivoisessa tilanteessa voi enää haittaa olla, eikä opiskelusta.

Vierailija
5/6 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko onnistuneet usean vuoden työttömyyden jälkeen? Kannattaisiko vaikka hakea opiskelemaan uudelle alalle?

Ehdottomasti kannattaa opiskella. Itse olen ollut kolme vuotta työttömänä, sitä ennen noin 15 vuotta kokoajan töissä. Nyt opiskelen kokonaan uutta alaa ja valmistun keväällä. Uskon saavani töitä valmistuttuani eikä minulla ole opiskelun takia cv:ssä suurta aukkoa.

Vierailija
6/6 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista ja voi onnistua vuokratyön kautta kunhan ei ole liian nirso.