Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada lapsi puhumaan ja avautumaan?

Vierailija
14.11.2016 |

13v poika panttaa kaikki murheet sisällään eikä puhu ja avaudu.
Murheita ja surua on tällä hetkellä. Stressiä myös.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla esimerkillä yleensä. 13- v. on tosin jo niin vanha, että mallioppiminen on myöhäistä. Kannattaisi hakea terapiaa.

Vierailija
2/4 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin samanikäisenä huono puhumaan omista tunteistani. Yksi syy oli se, etten osannut edes kuvailla mitä tunnen. Sanavarastot ei vain riittäneet siihen. Toinen oli se ettei isä tai äitikään puhunut koskaan tunteistaan joten tuntui että avautuminen on tabu.

Ahdistuin myös jos liikaa kyseltiin joten ehkä kannattaa antaa hänen miettiä asioita päänsä sisällä ja koittaa antaa vaihtoehtoja purkaa ne. Esim joku mielekäs liikuntaharrastus tai joillekkin sopii piirtely. Itse teininä paljon piirsin surullisia piirroksia ja purin niihin pahaa oloani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puhutaan tunteista ja niitä myös näytetään. Pojalla mahakipuja ja huonoa oloa, siitä tiedän että jokin asia painaa mieltä, mutta ei puhu vaikka kyselen. Olen antanut myös mahdollisuuden kertoa muille aikuisille tai kirjoittaa asiasta. Ei auta.

Itse olin samanlainen nuorena ja se johti siihen että sairastuin paniikkihäiriöön ja yleistyneeseen ahdistushäiriöön.

Ap

Vierailija
4/4 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa kirjastosta Raisa Cacciatoren kirja Mieletön fiilis, tai Adlibriksessä 19 €.