Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lontoon katulapset.

Vierailija
14.11.2016 |

Kävin viikonloppuna ensimmäistä kertaa Lontoossa ja yllätyin törmättyäni katulapsiin. Tästä ei ilmeisesti paljoa puhuta julkisesti sillä en löytänyt tietoa aiheesta. Kuinkahan paha tilanne oikeasti on?
Nuo lapset ei tietenkään näkynyt kuin satunnaisesti ja vain ilta/yö aikaan, nukkumassa kapeiden katujen ovisyvennyksissä tai metroasemalla. Yllätyin että niinkin "sivistyneessä" valtiossa kuin britannia tapahtuu tällaista. Nuorin yksinäinen vastaantulija oli noin seitsemän vuotias.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
2/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole nähnyt siellä katulapsia, tosin olen ollutkin yleensä enemmän päiväsaikaan liikkeellä. Muita asunnottomia ja kerjäläisiä olen kyllä nähnyt, esim. metrossa kerjäläinen astuu vaunuun sisään, odottaa että juna lähtee liikkeelle, seisoo vaunun toisessa päässä ja kertoo tilanteensa kuuluvalla äänellä, ja sitten vasta kulkee kipon kanssa vaunun toiseen päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Thatcheriä ikävä.

Vierailija
4/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa monikulttuuria.

Sama juttu kaikissa kaupungeissa - kodittomia joka kadunkulmat täynnä. Ainakin täällä pohjois-Englannissa 90% on brittejä, koska kunnalliset vuokra-asunnot on myyty yksityisille sijoittajille ja sosiaaliturvajärjestelmä ajettu alas. Sellaista se oikeistolainen hyvinvointi on.

Vierailija
5/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Towerin luona ne kerjäläiset on pukeutuneet keskiaikaisesti ja sanoo "God bless you" kun niille antaa rahan. Eli ne on vähän niin kuin historiallisen näytelmän hahmoja siellä. :D

Vierailija
6/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat laittomien siirtolaisten hylättyjä lapsia, eivät brittejä. Joku lastensuojelu varmasti olisi hakenut 7-vuotiaan pois kuljeksimasta mikäli olisit soittanut. 

Vierailija
7/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään jatkunut ongelma Lontoossa.

Lapset heitetään ulos usein uusperheistä, jos vanhemmat eivät hyväksy heidän käytöstään - tai he vanhempien alkoholismia, narkkausta tms. 

Osa lapsista pakenee kaduille kotona tapahtunutta seksuaalista ahdistelua.

Pidän tilannetta erittäin surullisena. 

Suomessa huostaanotettuja lapsia on 30 000 eli meillä heistä sentään yritetään huolehtia. 

Vierailija
8/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin vuosia sitten nuorisojoukko sytytti 16-vuotiaan tytön palamaan kun tyttö oli nukkumassa ovisyvennyksessä. Tyttö kuoli.

Itse olen jutellut muutamien kodittomien kanssa Englannissa eri kaupungeissa.  Jotkut heistä on heitetty kotoa 15-16 ikäisinä. Aika hiljaiseksi on vetänyt keskustelut heidän kanssaan.

Vierailija
9/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat laittomien siirtolaisten hylättyjä lapsia, eivät brittejä. Joku lastensuojelu varmasti olisi hakenut 7-vuotiaan pois kuljeksimasta mikäli olisit soittanut. 

He ovat usein brittejä. Ihan sitä perusvalkoista versiota, yleensä syrjäytyneistä perheistä.

t. Ohis

Vierailija
10/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta joku pummi pyysi Lontoossa rahaa kun kuljin ohi. En katsonut häneen päin enkä tehnyt mitään, kävelin vain ohi.

Sitten alkoi kauhea huuto ja sättiminen, yhtäkkiä. Tein pienen testin ja katson miten alkkis ottaa lämpöä ja näytin keskisormea! Jumankauta mitä huuto ja mökä siitä alkoi.

Nauroin vaan, käänsin selkäni ja kävelin tieheni. Olin täysin varma että ei lähde perääni -oltiin ihan turistikohteen vieressä ja siviilipukuisia poliiseja oli takuulla lähellä.

Vierailija
11/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta joku pummi pyysi Lontoossa rahaa kun kuljin ohi. En katsonut häneen päin enkä tehnyt mitään, kävelin vain ohi.

Sitten alkoi kauhea huuto ja sättiminen, yhtäkkiä. Tein pienen testin ja katson miten alkkis ottaa lämpöä ja näytin keskisormea! Jumankauta mitä huuto ja mökä siitä alkoi.

Nauroin vaan, käänsin selkäni ja kävelin tieheni. Olin täysin varma että ei lähde perääni -oltiin ihan turistikohteen vieressä ja siviilipukuisia poliiseja oli takuulla lähellä.

Minä varaan aina Englannin reissuille 100 puntaa jaettavaksi kodittomille jotka pyytävät rahaa. Minulla on varaa siihen.

Vierailija
12/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä varaan aina Englannin reissuille 100 puntaa jaettavaksi kodittomille jotka pyytävät rahaa. Minulla on varaa siihen.

Annatko niillekin jotka alkavat huudella törkeyksiä?

Vierailija
13/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moiseen törmänny vaikka yöaikaankin liikkunut briteissä useammassakin suurkaupungissa. Aikuisia kodittomia kylläkin. Tosin ihan syrjäseuduille en ole itekseni lähteny, 3-4km säteellä ydinkeskustasta vain.

Vierailija
14/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole huudellut törkeyksiä. Ovat olleet erittäin kohteliaita ja hyväkäytöksisiä. Jotkut ovat olleet todella alistuneen ja lannistuneen oloisia. Heille olen yrittänyt olla erityisen ystävällinen. Jo se että heidän kanssaan jää juttelemaan merkitsee monille heistä paljon.

Vierailija
15/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt katulapsia Lontoossa ja Birminghamissa.

Vierailija
16/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole moiseen törmänny vaikka yöaikaankin liikkunut briteissä useammassakin suurkaupungissa. Aikuisia kodittomia kylläkin. Tosin ihan syrjäseuduille en ole itekseni lähteny, 3-4km säteellä ydinkeskustasta vain.

Itseasiassa en ole minakaan, vaikka taalla olen jo 15 vuotta asunut. Joskus nakee kerjalaislapsia vanhempiensa kanssa, etenkin tietyissa (etnisissa)ryhmissa, joille kerjaaminen ja varastelut ovat ihan hyvaksyttavia ammatteja.

Lapsia yksinaan en ole nahnyt, nuoria varmaankin kaduilla nakee vaikka ikaa ei tarkasti tietaisikaan. Ja olen siis kaupungin katuja kuluttanut eri vuorokauden aikoina.

Vierailija
17/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole huudellut törkeyksiä. Ovat olleet erittäin kohteliaita ja hyväkäytöksisiä. Jotkut ovat olleet todella alistuneen ja lannistuneen oloisia. Heille olen yrittänyt olla erityisen ystävällinen. Jo se että heidän kanssaan jää juttelemaan merkitsee monille heistä paljon.

Eipä noin usein tapahdu mutta silloin kävi.

Mutta hän aloitti ja jostain syystä otti juuri minut silmätikukseen. Eikä ole tapana nöyrästi ottaa täysin syyttä paskaa niskaani, ehei!

Yleensä en haasta riitaa mutta nyt meni niin yli että oli kansainvälisen käsimerkin paikka.

Vierailija
18/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan luonnollinen uusliberalistisen politiikan seuraus. Niihän faisez-laire kapitalismin kulta-ajalla 1800-luvullakin Englanti oli ryysyissä vaeltavia kerjäläisiä täynnä. Nythän on vain palattu tuon ajan ihanteisiin kun tulojakoa on muutettu niin että kapitalistit saavat entistä enemmän ja keskiluokka sekä köyhät ovat menettäneet.

Vierailija
20/20 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Thatcheriä ikävä.

Vuoden 2013 kesä oli kylmä kun helvettiä kuumennettiin Tatcheriä varten.

http://Rikas mies ja Lasarus "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa. Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita. Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan. "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'

1. Jumalaa ei ole olemassa, joten nuo sadut voit pitää ihan omana tietonasi.

2. Thatcher teki hyvää työtä yksityistämisessä ja hiilikaivoslakon murtamisessa -hänessä oli enemmän munaa kuin monessa miehessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän