Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varhaisultran elonmerkit

Vierailija
14.11.2016 |

Tänään rv 7, ultrassa löytyi 2 alkiota, josta toisella syke. Voiko näillä viikoilla olla mahdollista että toisen sykettä ei vain nähty kun viikkoja niin pikkasen? Ultra oli neuvolan ei kovin uudella laitteella.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt, mut pienet viikot

Vierailija
2/15 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan ymmärtänyt näitä varhaisultria, vaikka kaksi lasta minulla onkin.

Molempia kun aloin odottaa otin kannan, että olen lääketietellisesti katsoen raskaana, mutta sitä ei voinut silloin tietää vielä vähään aikaan että: 1. Onko siellä mitään, mistä vauva voisi kasvaa ja 2. Mihin se mahdollinen alkio on kiinnittynyt.

Keskenmenoja kun on kaveripiirissäkin niin monta, että oma suhtautumiseni on "pessimisti ei pety".

Käytiin sitten vk:lla 12 ja jotain siellä np-ultrassa. Ja sinnekin sillä mielin, että katsotaan onko kaikki palikat tullu mukaan mitä pitäisi.

Kaksi tervettä lasta myöhemmin olen päättänyt, että enempää ei tule. En suoraan sanottuna usko, että kolmatta tervettä voisi tulla, vaikka ikä, painoindeksi, elintavat jne. on edelleen puolellani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä huoli

Vierailija
4/15 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken mennyt

Vierailija
5/15 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista hedelmöittyneistä munasoluista ei välttämättä kehity alkioita / sikiöitä.

Vierailija
6/15 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näkynyt syke 6+2 ja 6+4

Vierailija
7/15 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kuinka kävi, kun tiedät! :)

Vierailija
8/15 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 7 löytyy syky jos on löytyäkseen.

Vierailija
9/15 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo koskaan ymmärtänyt näitä varhaisultria, vaikka kaksi lasta minulla onkin.

Molempia kun aloin odottaa otin kannan, että olen lääketietellisesti katsoen raskaana, mutta sitä ei voinut silloin tietää vielä vähään aikaan että: 1. Onko siellä mitään, mistä vauva voisi kasvaa ja 2. Mihin se mahdollinen alkio on kiinnittynyt.

Keskenmenoja kun on kaveripiirissäkin niin monta, että oma suhtautumiseni on "pessimisti ei pety".

Käytiin sitten vk:lla 12 ja jotain siellä np-ultrassa. Ja sinnekin sillä mielin, että katsotaan onko kaikki palikat tullu mukaan mitä pitäisi.

Kaksi tervettä lasta myöhemmin olen päättänyt, että enempää ei tule. En suoraan sanottuna usko, että kolmatta tervettä voisi tulla, vaikka ikä, painoindeksi, elintavat jne. on edelleen puolellani.

Ehkä sinun ei tarvitse kaikkea ymmärtääkkään. Minun ei esim. pitänyt ehkäisyn vuoksi olla mahdollista olla raskaana, samoihin aikoihin tuli ryypättyä kokonainen viikko etelänmatkalla. Ei ollut mitään havaintoa onko kohdussa alkio rv5, rv8 tai vaikka jopa rv10, niin todellakin kiinnosti käydä varhaisultrassa katsomassa minkä ikäinen alkio siellä on, sen perusteella päätin pidänkö lasta vai en. 

Vierailija
10/15 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea odotukseen! Pitkän lapsettomuuden kärsimyksessä ymmärrän hyvin varhaisultran. Esim keskeytyneessä keskenmenossa kuollut sikiö voi olla monta viikkoa kohdussa. Itsellä kävi näin. Mieluummin tyhjennys heti ja pääsee yrittämään uudestaan. Mutta ei kaikki ymmärrä mitä on koko ajan pelätä pahinta. Pelko vie voimia. Mitä haittaa siitä on jos käy tarkistuttaan vauvan voinnin? Pitääkö siihen olla av-mamman lupa?

Tosin itse en enää usko että lasta saadaan. 9 vuoden yritys saa riittää.

Vierailija
11/15 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan toinen alkio olla jotenkim edessä ettei kunnolla saanut ultrattua toista?

Vierailija
12/15 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea odotukseen! Pitkän lapsettomuuden kärsimyksessä ymmärrän hyvin varhaisultran. Esim keskeytyneessä keskenmenossa kuollut sikiö voi olla monta viikkoa kohdussa. Itsellä kävi näin. Mieluummin tyhjennys heti ja pääsee yrittämään uudestaan. Mutta ei kaikki ymmärrä mitä on koko ajan pelätä pahinta. Pelko vie voimia. Mitä haittaa siitä on jos käy tarkistuttaan vauvan voinnin? Pitääkö siihen olla av-mamman lupa?

Tosin itse en enää usko että lasta saadaan. 9 vuoden yritys saa riittää.

Tsemppiä! Toivottavasti joskus onnistuu

Vierailija
13/15 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla näkynyt millä viikoilla syke? Ap

Vierailija
14/15 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä :) kerro sitten miten kävi

Vierailija
15/15 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näkyi viikolla 7 kaksi alkiota ja vain toisella syke. Eli alunperin kaksosista toinen ei ollut jatkanut kehitystä. En osannut sitä surra mitenkään, niin alkuvaiheessa. Meillä oli jo ennestäänkin kaksi lasta ja paljon keskenmenoja joten ei tuntunut pahalta kun yksi kuitenkin oli elossa. Niin sinullakin <3

En tiedä voiko alkioiden syke ilmaantua eri aikaan, eli en yhtään sano etteikö olisi mahdollista. Varhaiset keskenmenot ovat kuitenkin todella yleisiä, siitä ei oikein puhuta tarpeeksi kun ei kai haluta pelotella odottajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä