Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painan nyt 76kg. Onko liian kova tavoite, jos haluaisin painaa 52kg kesäkuussa 2017? Pituutta 168cm.

Vierailija
13.11.2016 |

26 kiloa, aikaa 7kk. Melkeinpä siis kilo viikossa.

Mahdotonta?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 168 cm ja painan 61 kg. Toivoisin olevani alle 60 kg, jossain 56-58 kg. Töissä kävi tällä viikolla kuntosalin väkeä markkinoimassa toimintaansa ja heidän laitteensa mukaan minun ihannepaino olisi 62 kg.

Lihasmassaa tarvitsen lisää, muttei tuo painonlisäys houkuta minua.

Jos saat lihasmassaa lisää, niin kilon painonnousu saa sut näyttämään hoikemmalta. Läski vaihtuu lihakseksi ja olet tiukempi ja pienempi paketti.

Niinpä. Ns. laihaläski voi olla, vaikka olisi kevyt ja muiden silmiin hoikka. Silloin kehonkoostumus on vain väärä. Jos lihasta tulee sen ns. läskin tilalle, näytät paremmalta.

Sellaisella, jolla painoa on reilummin, on vara pudottaa ja silti hankkia lihasmassaa. Näillä Jutan ym. dieeteillä olleet siis kadottaa läskiä kropastaan paljon enemmän kuin ovat kilomäärissä pudottaneet, koska lisääntynyt lihasmassa painaa.

Vierailija
22/41 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samat mitat, ja haaveilen laihtuvani edes 10 kiloa. Pelottaa vaan alkaa laihduttamaan, koska syön jo nyt vähän (enkä juuri ollenkaan sokeria tai vehnää), enkä tiedä mistä voisin nipistää. Laihtuminen vaatii minulle todella tiukkoja kitudieettejä ja on silti hidasta. Ja kitudieeteissä kun on se huono puoli, ettei niitä voi ikuisesti ylläpitää, jossain vaiheessa on pakko alkaa mielenterveydenkin vuoksi syömään enemmän. Sitten paino palaakin vauhdilla kun keho on tottunut vähään. Tuntuu että on ihan umpikujassa. Tsemppiä sulle kuitenkin ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 105, hyvä paino, on ihan lääkärikin sanonut. Eli sulle 63 kg, mikä voisi olla realistinen saavutus.

Tuo kaava ei toimi lyhyillä ihmisillä, jotka on maksimissaan 160 cm.

Vierailija
24/41 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo toki mahdollista on, mutta aika rankan kuurin ja rääkin saa vetää. Toki jos sinulla on turvotusta, niin se hieman auttaa asiaa, kun yli 5 kg voi lähteä nesteitä vaikka viikon tai parin aikana. Jos läskiä pitäisi lähteä tuo kilo viikossa, niin joudut vetämään kalorit alle 1000 kcal/vrk, ellet harrasta liikuntaa.

Se mitä jäin miettimään on, että oletko aiemmin mahdollisesti ollut tuon 52 kg, ja siksi haluat siihen painoon? Vai onko se vain fiksaationa mielessäsi? Noin äkkiseltään kuulostaa turhan alhaiselta painosta. Sinuna ehkä mieluummin tähtäisin 55-60 kiloon, ellet sitten rakenteeltasi ole hyvin siro.

Vierailija
25/41 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten  laihdutit?

Vierailija
26/41 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tulla sun kans treenaamaan

Vierailija
27/41 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista mut muista että mitä laihemmaks meet sitä vaikeempi on saada vielä lisää kiloja pois. Ne ei myöskään lähe välttämättä kontrolloidusti just sieltä mistä haluat, eli jos esimerkiks kuppikoko pienenee niin se kannattaa hyväksyä jo valmiiks. c:

Myöskin mitä nopeemmin laihtuu sitä herkemmin ne tulee takasin, ja mitään pikadieettejä ei kannata edes yrittää, ne yleensä näyttää toimivan mut todellisuudessa ne on vaan vieny sun elimistöstä nesteet eikä sitä ylimäärästä läskiä.

Onnee kovasti, toivottavasti et oo liikkeellä pakkomielteen vuoks etkä vedä yli! Tsemppiä ja malttia!

Vierailija
28/41 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva paino riippuu paljon siitä, oletko ns. isoluinen vai pieniluinen.  Samoin siitä, millainen lihaksisto sinulla on.  Isoluisen ei kannata tuon pituisena tavoitella kyseistä painoa.  Mutta jos olet oikein siroluinen ja jos et millään saa lihaksiakaan, saatat tuon painoisena olla ihan ok.    Mutta saavutatko sen, onkin jo ihan eri juttu.  Kovasti kuntoilemalla läski palaa, mutta samalla tulee niitä lihaksiakin jonkin verran.

Vierailija
29/41 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole muuta tekemistä?

Kuulostaa, että tarvitset ennen kaikkea sisältöä elämään.

Vierailija
30/41 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa nyt ap, kuinka vanha olet, koska painoit viimeksi 52 kg, miksi juuri se kilomäärä?

Voin yhtyä muiden kuoroon siinä, että vaikka 169 cm pitkänä painoi joskus 19-vuotiaana 52 kiloa ja näytin ihan hyvältä, niin kolmekymppisenä alan näyttää aika pahalta alle 60 kg painoisena.

Jos olisin tosi timmissä kunnossa, niin 60 kg voisi olla ok. Nyt tavoittelen 62-64 kiloisena pysymistä. Olen aika sirorakenteinen ja silti 62 kiloisena alan saada kommentteja hoikkuudesta.

Vierailija
31/41 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että pituisellesi 52kg on vähän liian vähän. Itse olen muutaman sentin lyhyempi ja painaessani 53kg näytin lommoposkiselta tikkaripäältä.

Vierailija
32/41 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tavoitella jotain tiettyä painoa? Mittanauha olisi parempi. Tavoitevyötärö jne. Kertoo niin paljon enemmän. Runsas laihdutus ei välttämättä kerro kuin lihasmassan menetyksestä ja riutumisesta. Voit silti olla löllö, vaikka väkisin laihduttaisit 52 kiloon.

Vierailija
33/41 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman mittainen kuin ap. Opiskelujen alkuvaiheessa oli raha tiukassa, joten vähensin syömistä - liikaakin - ja painoin sitten 54 kg. Lähtöpaino oli muistaakseni 64 kg. Kun nyt katselen silloin otettuja valokuvia, niin en voi muuta sanoa kuin että olen kuin keskitysleiriltä karannut. Posket lommolla, isot nivelet törröttäen ja vaatteet roikkuen. Muutaman vuoden olin suunnilleen noissa mitoissa, mutta sitten painoa tuli jonkin verran lisää ja aloin näyttää ihmiseltä. Kerran olen sen jälkeen pudottanut painoa alle kuudenkymmenen, mutta siitä se on taas hiipinyt ylös päin.

Mitä nopeammin yrität laihduttaa, sen nopeammin paino myös palaa entisiin lukemiin ja ylikin. Jos pudotat kilon kuukaudessa, mikä on kai suositeltava tahti, niin pääset alle 70 kilon. Jos pidät huolen riittävästä liikunnasta, että nahat eivät ala roikkua, niin olet silloin jo aika mukavassa kuosissa.

Vierailija
34/41 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 160 ja 49 ja ihan normaslin näköinen, leveä lantio ja rinnatkin D-C kuppia. Mutta kyllä tuo on hurjaskin hurjempi tavoite. Toivottavasti luustosi on sellainen, että tavoitteesi on edes mahdollinen.

Vierailija
35/41 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi laittaa tavoitteeksi vaikka esim. 60 kiloa, se saattaisi olla paljon parempi lukema noinkin pitkälle naiselle. Ja varsinkin jos tykkää kuntosalilla käydä niin väkisin muutama kilo lihastakin tulee.

Ja vältä ainakin niitä nettidieettejä, ne ovat usein huonosti laadittuja jos haluaa terveellistä laihduttamista jatkaa pitempäänkin.

Vierailija
36/41 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian moni pilaa terveyttään liian rankalla painonpudottamisella. Kohtuus kaikessa...

Vierailija
37/41 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä terve. Kadotin oman aloitukseni heti sen kirjoitettuani, kun kommentoin jotain muuta aloitusta, enkä päässyt enää vastaamaan.

No, siis olen pienimmilläni aikuisiällä painanut 63 kiloa kymmenen vuotta sitten ja silloin en ollut mitenkään hoikka. Laihduin toisaalta siihen painoon lähes syömättä yli 80 kilosta.. Eli rasvaa oli, lihakset lähti. Ehkä siitä on jäänyt se mieli, että 10 kiloa siitä vielä pois, niin olisin hoikka. Ja painoindeksin mukaan se 52 on juuri se alin normaalipaino.

Ei siis mitään hajua, miltä oikeasti näyttäisin treenattuna 60-kiloisena, mahdollisesti paljon paremmalta kuin silloin 10 vuotta sitten treenaamatta 63-kiloisena. 

Ehkäpä siis tähtään ennemmin siihen 60 kiloon ja treenaten ja hyvin syöden. Kiitos vastauksista!

ap

Vierailija
38/41 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä terve, eli moi minä itse.

On liian kova tavoite. Et pysty siihen. Painat nyt 74 kiloa. Tätä vauhtia olet siis 69-kiloinen kesäkuussa. Ei sekään huono ole. 

Mites luulit onnistuvasi, kun et pysy siitä suklaasta erossa :D

ap

Vierailija
39/41 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä terve, eli moi minä itse.

On liian kova tavoite. Et pysty siihen. Painat nyt 74 kiloa. Tätä vauhtia olet siis 69-kiloinen kesäkuussa. Ei sekään huono ole. 

Mites luulit onnistuvasi, kun et pysy siitä suklaasta erossa :D

ap

HIH :D

Vierailija
40/41 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 kg onnistuu poistumaan reilussa 2 vuodessa. JOS et oo töissä etkä opiskele, vaan kyttäät Jouleja ja liikut 1-3h päivässä (toki taukopäivät). Mutta jos oot työelämässä, nin älä ees uneksi. Ite pudotin sairastelun jälkeen reilussa 2 vuodessa mutta vaati ihan saatanasti töitä. Meni melkein syömishäiriölle. Muista ei laihdutus vaan elämäntaparemontti!

P.s. Myy auto pois. Suosittelen nyt eka vaikka että 5 kg / 7 kk. Kuullostaapa paljon realistisemmalta :)

Tsemppejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan