37v, muisti ja keskittyminen pätkii
Onko tämä jo vanhentumisesta johtuvaa rappeutumista vai miks näin. Noin vuoden aikana oon alkanut kiihtyvällä vauhdilla unohdella nimiä, menoja ym ennen niin helposti muistamiani asioita. Kauppalistat on ihan mahdottomia. Töissä ja kotona siirtyessäni paikasta toiseen unohdan miks. Ennen oon siis ollut näiden asioiden kans lähes aukottoman välkky. Samoin teen ajatuksissani kaikkea hölmöä, tuputan lapsille vääriä tavaroita yms. Sukat ja käsineet menee puheissa sekaisin. Tämä on alkanut todella häiritsemään, joudun ajatuksella miettiin asioita ettei ne mene samantien ohi. Jos mulle selitetään jotain työkuvioo, oon että joo joo, mutta tilanteen mentyä ohi tajuan että en kuunnellu yhtään. Normaalia vai ei??
Kommentit (8)
Nukutko riittävästi ja oletko varmistanut ettei sinulla ole yöllisiä hengityskatkoksia (siis jos kuorsaat tai sinulla on mittavasti ylipainoa)?
Saatko tarpeeksi B-vitamiinia?
Se vaan pahenee vuosien mittaan. Mä olen yli 50. Toisella vanhemmallani on muistisairaus. Hänen kanssaan jutellessani tunnen itseni skarpiksi ja muistan asioita. Tietysti, koska toimintakykyni on parempi kuin hänen. Mutta työelämässä olen jo muutaman vuoden tuntenut olevani pihalla. Lapsi huomauttelee, etten osaa käyttää nykyteknologiaa. Mies huomauttelee, kun puhun välillä sanoja sekaisin enkä jaksa keskittyä. Työterveyslääkäri kuitenkin ehdotti vain muistilappujen käyttämistä. Mutta eihän kaikesta voi muistilappuja tehdä...?
En nyt ainakaan myönnä että tilanne ois juuri nyt mitenkään stressaava. Kaikenlaista on ollut, surua ym mutta koen päässeni yli. Oon aiemmin suunnitellut jopa opiskelua mutta nyt tuntuu että mulle sopii enää yksinkertaiset hommat. En kuitenkaan opi enää mitää uutta -kaikki on päässä vaan ihan diipadaapaa!
Äitini 65v on muuten ihan samalainen, oon väliin aatellut että onkohan sillä jotain vikaa, mutta oon itse kuiteski 30 v nuorempi vielä. Monethan ikäiseni ei välttämättä muista nimiä jne mutta mulle kun ne on ennen ollut helppoja. Ap
Voi olla myös epilepsia, jossa on poissaolokohtauksia (petit mal). Kysy joltain läheiseltäsi, ovatko huomanneet. Lääkärissä kannattaa kuitenkin käydä.
Kilpirauhasen vajaatoiminta kans käy muistin päälle helposti. Edellä on ehdotettu myös monta muuta mahdollisuutta mutta lopputulos on sama: lääkärissä kannattaa käydä.
Mulla työuupumus aiheutti tuollaista.
Onko elämäsi ollut kovin stressaavaa lähivuosina?