Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdön pakoon kaverin ongelmia vaikka ois pitäny jäädä.

Vierailija
13.11.2016 |

Seuraksi että sen pää selvii ja huusholli pelaa ja lapset tulee hoidettuu. Mutta sanoin vain heippa ens viikkoon. Mun vastuulla niin pitkään ja raivokohtauksia en enää uskalla kohdata. Mun mielestä jonkun ammattilaisen pitäs olla niin vahva että ohjaisi asioita oikeaan suuntaan. Oonko mä huono ystävä? En nyt hae sääliä itseeni vaan ihan konkretiaa. Pitäskö mun tavallaan uhrautua enemmän kuin ystävyyteemme vaatii?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? O_o

Vierailija
2/8 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetyöntekijä tekemään perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy siellä perhetyöntekijä ja kodinhoito. Ja molemmat vanhemmat terapiassa ja sosku käy kanssa. Mutta mä luulen että ne on erilaisia niiden kanssa. Sitä vaikeutta ei kerrota niille, ne ei nää sitä. Tää on siis tunne.

Mä käyn kaupassa viikonloppuna niille ja pesen lasten pyykin ja siivoton ryyppääminen jäljet pois ja sellasta.

Nyt ajattelen että kun en jäänyt. Meneekö taas baariin tai selvittääkö lääkkeensä tai ihan mitä vaan.

Vierailija
4/8 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt yhtään älysin tuosta tekstistäsi asiaa oikein, niin et ole huono ystävä. Kaikkea paskaa ei tarvitse sietää, mutta jos ystävälläsi on lapsia ja on ihan sekaisin, hän ei ole oikea henkilö huolehtiin heistä. Eli tee jotain sen asian suhteen, jos hän ei huolehdi lapsista niin sinun täytyy tehdä lastensuojeluilmoitus. Se on ainut vaihtoehto. Miksi ystäväsi on sekaisin, päihteet, mielenterveysongelmat? Jos tilanne on akuutti, soitto 112, ystäväsi täytyy saada hoitoon ja lapset turvaan!

Vierailija
5/8 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy siellä perhetyöntekijä ja kodinhoito. Ja molemmat vanhemmat terapiassa ja sosku käy kanssa. Mutta mä luulen että ne on erilaisia niiden kanssa. Sitä vaikeutta ei kerrota niille, ne ei nää sitä. Tää on siis tunne.

Mä käyn kaupassa viikonloppuna niille ja pesen lasten pyykin ja siivoton ryyppääminen jäljet pois ja sellasta.

Nyt ajattelen että kun en jäänyt. Meneekö taas baariin tai selvittääkö lääkkeensä tai ihan mitä vaan.

Ei ole sinun tehtäväsi "peitellä" heidän ongelmia.

Jos olet tuon kaiken tehnyt ja ilman sinua ne jäisi tekemättä niin eiköhän perhetyöntekijäkin pian huomaa ongelmat.

Vierailija
6/8 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsilla siellä nyt hätää ole koska miehen veli perheineen meni sinne kahdelta. Lasten takia siellä sossun väkeä lappaakin. Isommat on välillä sijaisperheissä mutta pienin ei.

Jos lapset viedään kokonaan äiti romahtaa. Vaikka eihän lapsi voi kannatella vanhempiaan oikeasti.

Meen sinne taas illalla. Toivon että ennen joulua tää ohi.

Vierailija
7/8 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käy siellä perhetyöntekijä ja kodinhoito. Ja molemmat vanhemmat terapiassa ja sosku käy kanssa. Mutta mä luulen että ne on erilaisia niiden kanssa. Sitä vaikeutta ei kerrota niille, ne ei nää sitä. Tää on siis tunne. Mä käyn kaupassa viikonloppuna niille ja pesen lasten pyykin ja siivoton ryyppääminen jäljet pois ja sellasta.  Nyt ajattelen että kun en jäänyt. Meneekö taas baariin tai selvittääkö lääkkeensä tai ihan mitä vaan."

- Paljon olet tehnytkin ja jotta jaksaisit myös itse -olla myös ystävä ei sinun tule -tulevaisuudessakaan kaikkea tehdä. Valitettavasti emme voi päättää toisten tulevaiuudesta. Voimia sinulle olet ollut hyvä ystävä. - Surullisen monelle ainoa ystävä on viranomainen. - Sekin minun piti sanomani,, että kyllä ystävyyteen kuuluu minusta myös jonkinlainen sanoisnko vastavuoroisuus, joten tietämättä tarkemmin mitä ystäväsi on tarjonnut sinulle, niin otaksun nyt, että sinulla on nyt oikeus odottaa jotain yksikertaistaen positiivista hänen taholtaan. Tietenkään ystävyys ei ole nolla summa peliä, jossa aina pitäsi saada toiselta takaisin saman verran kuin mitä itse on antanut; mutta ei sekään ole minusta oikeaa ystävyyttä, että on toiselle alinomaan vain se, joka huolehtii ja vastaa ja pitää (lähes) kaiken yllä.       

Vierailija
8/8 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kaveri pääsee karkuun omia ongelmiaan, kun joku hoitaa sen huushollin ja lapset.

Olisihyvä hakea terapia-apua. Ehkä sinullekin. Miksi sinä hoivaat aikuista? Jokin tarve sinulla siihen on.

Hienoa, että,välittä, mutta ei sinun pidä omaa elämääsi uhrata.

Minä joskus aikoinaan jätin sätkivän alkoholistiystävän. En jaksanut.älapseillehan tuo tilanne on kaikkein ikävin. Hae apua esim. Neuvolasta. He osannevat kertoa mistä saat apua ystävällesi.