Onko tää häiritsevää käytöstä kerrostalossa?
Taloon on ilmeisesti muuttanut joku uusi nuori, harmittaa kun ennen niin rauhallisesta talosta kuuluu nykyään mökää.. päivisinhän sitä nyt ei edes ehdi kuuntelemaan eikä se edes haittaa tietenkään mutta tuolla kundilla on tapana kutsua kavereita joka ikinen viikonloppu... pelaavat ilmeisesti jotain peliä koska yhtäkkiä saattaa kuulua kiroilua, huutoa ym. Tämä ja sellainen kovaääninen puheensorina, naururemakat sun muut kaikuvat siis jopa aamu kolmeen saakka, kuten viimeyönäkin.
Onko siis ok kerrostalossa että aamuyöhön saakka kuuluu monen ihmisen huutoa ja naurua ja puhetta? Vai tarkoittaako hiljaisuus sitä, että nuo äänet ei saa kantautua muihin asuntoihin? On kuitenkin lupa pyytää asuntoonsa noita kavereita yömyöhään saakka?
Voisinko vaikka tänä yönä mennä pimpottamaan ovikelloa ja kertomaan asiasta, jos en nukuttua saisi tuon mökän takia? Musiikkia ym. Ei kuulu.
Kommentit (20)
Ehdottomasti menet pyytämään heitä olemaan vähän hiljempaa. Yhtä häiritsevää se on, kuin musiikin luukuttaminenkin keskellä yötä.
Hiljaisuus klo 22-07 useimmissa kerrostalossa. Käy sanomassa asiasta ja jos ei uskota, niin isännöitsijä tai poliisi.
Asun ekaa kertaa kerrostalossa ja oon ehkä vaan liian kiltti:D
Poliisille en viitsisi heti soitella mutta jos sana ei mene perille niin sitten kyllä sanon heillekin että seuraavaksi soitan poliisille:) ja otan tavaksi soittaa vaikka joka ikinen kerta kun mökäävät, myös isännöitsijälle voisin ilmoittaa. Jos siis eivät hiljene.
Oon vaan aika varma, että nyt jos menen sanomaan, hiljenevät ehkä hetkeksi mutta varmasti taas volyymi siitä nousee jos kämppä on täynnä nuoria..
Vierailija kirjoitti:
Asun ekaa kertaa kerrostalossa ja oon ehkä vaan liian kiltti:D
Poliisille en viitsisi heti soitella mutta jos sana ei mene perille niin sitten kyllä sanon heillekin että seuraavaksi soitan poliisille:) ja otan tavaksi soittaa vaikka joka ikinen kerta kun mökäävät, myös isännöitsijälle voisin ilmoittaa. Jos siis eivät hiljene.
Oon vaan aika varma, että nyt jos menen sanomaan, hiljenevät ehkä hetkeksi mutta varmasti taas volyymi siitä nousee jos kämppä on täynnä nuoria..
Lycka till...
Mene vaan rauhassa pyytämään olemaan hiljempaa. Ymmärtäisivät että pitävät laneja välillä muuallakin. Mieheni harrastaa kanssa tommosia asioita kavereidensa kanssa, ja meininki nousee aikamoiseksi kun ovat humalassa ja pelaavat jännää peliä. Itsekkin käyn välillä muistuttelemassa että nyt hiljempaa, meillä on naapureita!
Menet sanomaan, ei ät ehkä innoissaan tajua metelin kuuluvuutta.
Seuraavalla kerralla sitten ilmoitat isänböitsijälle.
Poliisilla on parempaakin tekeimistä.
Mites, saako normaali kovaäänisempi puhe kuulua hiljaisuuden aikaan naapuriin? Jos on muutama ihminen kylässä ja kaikki vaikka kovaäänisiä luonnostaan?
Voiko tuosta käydä sanomassa? Mitäs jos alkavat nauraa päin naamaa että kyllä omassa kotonaan saa puhua yölläkin? Onko mitään tehtävissä (muuta kuin muuttaa itse pois:D)
Hiljaisuus klo 22-07 tarkoittaa kyllä sitä, että ei saa kuulua meteliä naapuriin. Oli se sitten vaikkapa vain kovaäänistä puhetta. Ainoan synninpäästön tästä säännöstä saa itkevä vauva. Muita ei armahdeta.
Vierailija kirjoitti:
Mites, saako normaali kovaäänisempi puhe kuulua hiljaisuuden aikaan naapuriin? Jos on muutama ihminen kylässä ja kaikki vaikka kovaäänisiä luonnostaan?
Voiko tuosta käydä sanomassa? Mitäs jos alkavat nauraa päin naamaa että kyllä omassa kotonaan saa puhua yölläkin? Onko mitään tehtävissä (muuta kuin muuttaa itse pois:D)
No ei tietenkään ole suotavaa että yöllä möykätään, mutta se on taas toisaalta ihan niiden virolaisten raksamiesten vika jos talossa normaali rauhallinen puheääni kantautuu naapuriin. Entäs minun naapurit, lapset hakkaavat seiniä aamusta iltaan, joku vitun perhoskoira räksyttää ja älytön mölinä kuuluu hiljaisuuden aikaan? Tervettä? En minäkään ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisuus klo 22-07 tarkoittaa kyllä sitä, että ei saa kuulua meteliä naapuriin. Oli se sitten vaikkapa vain kovaäänistä puhetta. Ainoan synninpäästön tästä säännöstä saa itkevä vauva. Muita ei armahdeta.
Tulipa jotenkin hyvä mieli tästä, meidän vauva itkee aika paljon öisin ja oon miettinyt koska naapurit tulee oven taakse... Mutta ei hän sille mitään voi että on paha olla :(
Naapuriini asutettiin turvapaikanhakija ukko. N. 60 vuotias ulkomuodosta päätellen. Hän soittelee ovikelloani joka päivä, kysellen olemattomalla englanninkielellään apua asiaan kuin asiaan. Olen täysin kypsä tämän papan avunpyyntöihin. Alussa olin ystävällinen, mutta enää en avaa ovea.
Missäpäin asut? Ollaan salee sun naapurit
Vierailija kirjoitti:
Meille ei kuulu kovaäänistä puhetta, ei musiikkia, ei mitään... Kuuluu vaan se itkevä vauva. Hitsi!!
Ne ei välttämättä edes tajua että meteli kantautuu niin kovana naapuriin jos ei muualta kuulu yleensä mitään. Älä heti soittele isännöitsijälle/poliisille vaan käy ystävällisesti pyytämässä jos olisivat hiljempaa. Jos meteliä kuuluu siltikin jatkossa niin käy vielä pari kertaa itse huomauttamassa ja sitten vasta yhteys siihen isännöitsijään. :)
Ap mulla on samanlainen naapuri. Vasta pari päivää sitten tuli mieleen, että saattavat myös pelata jotain peliä koska musiikkia ei koskaan kuulu. Pelkkää ölinää ja kolistelua aamuun asti. Tekisin myös niin kuin joku ehdottikin ja puhuisin asiasta tai lähestyisin ystävällisellä lapulla. Tässäkin talossa jos omaan kämppään ei kuulu ääniä, niin ei välttämättä ymmärrä miten huono äänieristys onkaan... Ihan loputtomiin yöuniaan ei muiden mekkaloinnin takia kuitenkaan tarvitse menettää.
Vierailija kirjoitti:
No sitten voit ainakin sanoa, että se on muuten "omassa kodissaan" eikä "omassa kotonaan".
Ei kun on laitonta pyytää ihmisiä kylään illalla ja yöllä kerrostaloasunnossa -.- Vierailuajat omassa kodissa (laissa määritelty aika) on 8-16. Ihmisillä noin muuten on sananvapaus, vapaus elää omanlaistaan elämää jne., mutta kerrostaloasujilla vapautta on rajoitettu -.- käyttäkää joskus aivojanne.
Mulle tuli naapurista valitus, kun juteltiin miehen kanssa keittiössä noin aamukahteen. Tavallisella äänellä, ehkä jopa vähän hiljaisemmalla. Kyllä mä koin sen jotenkin kohtuuttomaksi. Pääsen viikolla töistä ja koulusta noin klo 21, sen jälkeen olisi tunti aikaa, jolloin saan sanoa ääneen mitään :(
Nykyään ollaan melkein aina miehen luona, koska mun kämpässä oleminen on aika ahdistavaa hiipimistä ja kuiskailua.
Ei ole ok, voit mennä sanomaan, saa kutsua kavereita milloin vaan, mutta mökätä eivät saa hiljaiseen aikaan. Jos et uskalla itse mennä sanomaan, voit soittaa myös poliisille.
Asutko ekaa kertaa kerrostalossa vai kuinka olet noin uuno?