Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OMT fysioterapeutti Pekka Anttila Oulussa, selän naksautus, auttakaa?

apuakaipaan..
12.11.2016 |

Kävin pari päivää sitten tuolla kyseisellä OMT terapeutilla ja hän naksautti kolme kertaa rintarangasta. Nyt ennen kivuton selkä on kipeä ja hirvittää, että tekikö hän jotain peruuttamatonta. Ei edes burana auta, nyt etenkin liikkuminen sattuu. Piti muka olla osaava tyyppi ja kouluttaa paljon ihmisiä, nyt yrittää pestä kätensä tästä asiasta.

Auttakaa joku jolta on selkää naksauteltu, oliko oikeasti näin kipeä sen jälkeen ja menikö tässä nyt terve selkä paskaksi? Nivelvoide hieman auttaa kipuun joten nivelet kai siellä nyt on kipeänä... :((

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta. Oma omt fysioterapeuttini on myös tehnyt minulle tuon, mutta sain siitä heti suuren avun mm. sain päätäni käännettyä normaalisti sivulle, eikä mitään kiputilaa tullut.

Vierailija
2/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervettä selkää voi naksautella mutta mun esim ei voi. Mulla on rakennevika selässä ja pitää varoa puoskarointia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan varata ajan lääkärille, joka tsekkaa tilanteen.

Vierailija
4/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sille niksauttajalle. Kuinka paha Jumi sulla oli? Kimin laukeaminen on myös kivuliasta

Vierailija
5/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, selkäs on paskana nyt. Ei auta minkään. Kipu ei kuulu selkäasioihin, vaikka lihasasioihn kuuluukin.

Vierailija
6/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sille niksauttajalle. Kuinka paha Jumi sulla oli? Kimin laukeaminen on myös kivuliasta

Oletko Minttu?

Miksi otat yhteyttä AV:lle etkä Pekka Anttilaan Oulussa???

Vierailija
7/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet mennyt OMT fysioterapeutille naksauttamaan selkäsi, jos sinulla ei ollut aiemmin mitään vaivoja? Sama kuin minä menisin terveellä jalalla polvileikkaukseen ja nyt valittaisin, kun leikkauksen jälkeen jalka on kipeä.

Vierailija
8/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vastaavassa operaatiossa. Ennen sitä fysioterapeutti kertoi, että koska kiputila jatkunut pitkään ja lihakset jumissa, niin se nikamien paikalleenlaitto tulee jälkeenpäin aiheuttamaan lihaskipua, lihakset kun yrittävät jäädä aikaisempaan jännitystilaan ns. lihasmuistin ansiosta. Eli vaiva on poissa, mutta lihakset yrittävät ylläpitää aikaisempaa vääristynyttä asentoa.

Vierailija
9/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään Minttu jota joku kyseli.

Enkä myöskään antanut mitään lupaa,en osannut kieltää asiaa ennenkuin se jo tehtiin.

Olen ollut asiasta tähän tekijäänkin yhteydessä ja hänen mukaansa ei edes olisi kipua pitänyt tuosta tulla..

Nro 8,kestikö sinulla kipu miten kauan?Oliko lepo vai liike kipua,jomottavaa vai vihlovaa?Itsellä etenkin lepokipua alussa ja en saanut edes nukuttua.Kipulääkkeet ei vie pois ja huonosti auttaa mobilatitkaan yms.

Vierailija
10/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kellää tietoa tosta mitä nro 8 mainitsi?

Vierailija
11/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet mennyt OMT fysioterapeutille naksauttamaan selkäsi, jos sinulla ei ollut aiemmin mitään vaivoja? Sama kuin minä menisin terveellä jalalla polvileikkaukseen ja nyt valittaisin, kun leikkauksen jälkeen jalka on kipeä.

Juuri samaa olin tulossa kirjottamaan. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Ja tässä tapauksessa kirjaimellisesti.

Vierailija
12/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutille mentiin selvittämään olkapään ja korvan oireita.Kuinka pöljiä te oikein olette että turhaan joku tuollaiseen menisi?

Vierailija
13/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois pitäny arvata että ei täällä suurimmalla osalla ole aivoja ollenkaan..

Vierailija
14/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulaatiohoitoja tekevät saattavat aiheuttaa paljon vahinkoa jos esim. rakennevikaa taustalla eikä tätä selvitetä. Tuntemani lääkärit ovat todenneet, että eivät ikinä itse kävisi noissa hoidoissa.

Vierailija
15/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvänen aika, ei kai me voida täällä netissä tietää mikä sinun ennen kivutonta selkääsi nyt vaivaa tai mitä tapahtui.

Mene ihmeessä lääkärille. Yleensä homma menee niin, että fysiatri tai muu asiantunteva lääkäri tutkii ja diagnosoi, ja sitten ohjaa fysioterapeutille saamaan niitä harjoitteita mitä pyydetään.

Terveydenhuollossa on sellainen yleinen ilmiö, että hoitajat / AMK:n käyneet usein esittävät tietävänsä vähintään sen, mitä alan koulutetummat ammattilaiset. Optikot hoitavat monesti silmälääkärin tontin, suuhygienistit hammaslääkärin tontin ja fysioterapeutit tai jopa hierojat fysiatrin tontin.

Jos sä olet käynyt hoidossa, et saanut tietää mikä sua vaivasi, sait kuitenkin hoidon joka aiheuttaa invalidisoivaa kipua ja hoidon tarjoaja ei edes pyydä sua kontrolliin - ymmärrät varmaan, että ei nyt ihan putkeen mennyt...

Oulussa on fysiatreja valikoimaksi asti ja lääkärikeskuksissa on viikonloppunakin yleislääkärin vastaanotto. Mene hyvä ihminen tutkittavaksi.

Vierailija
16/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuakaipaava.. kirjoitti:

Terapeutille mentiin selvittämään olkapään ja korvan oireita.Kuinka pöljiä te oikein olette että turhaan joku tuollaiseen menisi?

Onkohan korvaoireiden selvittämiseen ihan ensimmäinen osoite joku tämmöinen "terapeutti"?

Vierailija
17/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vuosia sitten kansanparantaja/jäsenkorjaajalla. Kipua ei muistaakseni käsittelystä jäänyt. Se oli inhottava tunne, kun keho tuntui vetävän takaisin virheasentoon.

Ohjeina oli juoda vettä 3-4 litraa käsittely- ja seuraavana päivänä. Ei imurointia kahteen viikkoon, ei istumista pehmeillä sohvilla, autoon mennään ja poistutaan jalat yhtenä "pakettina", ei istuta jalat "ristissä, päällekkäin"...

Kahdesti olen käynyt osteopaatilla. Hän totesi minulla pahan skolioosin. Käsitteli sen pois ja sen jälkeen on rajut ja inhottavat alaselkäkivut jääneet pois :)

Ekalta sain hyviä venytyksiä ja liikkeitä, joilla saan yleensä kiputilan pois. Joskus tunnen/kuulen muljahduksen, kun veivaan näitä liikkeitä.

Virheasentokivut voivat olla lähes invalidisoivia. Kroppa on kokonaisuus, virheasennot heijastuvat kehossa. Esim. eri tasoilla olevat olkapäät voivat kertoa alaselän alueen virheasennoista.

Vierailija
18/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sittenhän tuo auttoi. Tuskin enää selkäkivultasi huomaatkaan korvan ja olkapään oireita :)

Vierailija
19/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin vuosia sitten kansanparantaja/jäsenkorjaajalla. Kipua ei muistaakseni käsittelystä jäänyt. Se oli inhottava tunne, kun keho tuntui vetävän takaisin virheasentoon.

Ohjeina oli juoda vettä 3-4 litraa käsittely- ja seuraavana päivänä. Ei imurointia kahteen viikkoon, ei istumista pehmeillä sohvilla, autoon mennään ja poistutaan jalat yhtenä "pakettina", ei istuta jalat "ristissä, päällekkäin"...

Kahdesti olen käynyt osteopaatilla. Hän totesi minulla pahan skolioosin. Käsitteli sen pois ja sen jälkeen on rajut ja inhottavat alaselkäkivut jääneet pois :)

Ekalta sain hyviä venytyksiä ja liikkeitä, joilla saan yleensä kiputilan pois. Joskus tunnen/kuulen muljahduksen, kun veivaan näitä liikkeitä.

Virheasentokivut voivat olla lähes invalidisoivia. Kroppa on kokonaisuus, virheasennot heijastuvat kehossa. Esim. eri tasoilla olevat olkapäät voivat kertoa alaselän alueen virheasennoista.

Osteopaatin nimi?

Vierailija
20/25 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään Minttu jota joku kyseli.

Enkä myöskään antanut mitään lupaa,en osannut kieltää asiaa ennenkuin se jo tehtiin.

Olen ollut asiasta tähän tekijäänkin yhteydessä ja hänen mukaansa ei edes olisi kipua pitänyt tuosta tulla..

Nro 8,kestikö sinulla kipu miten kauan?Oliko lepo vai liike kipua,jomottavaa vai vihlovaa?Itsellä etenkin lepokipua alussa ja en saanut edes nukuttua.Kipulääkkeet ei vie pois ja huonosti auttaa mobilatitkaan yms.

Kipua kesti noin 2 vko, se oli pahimmillaan levossa ja se oli pääosin jomottavaa. Fysioterapeutti selitti kipupisteiden olevan "pienten kiinnittäjälihasten kalvoissa" (termit todennäköisesti minulla päin hemmettiä, olennaista se, että kipu oli niissä kohdissa, joissa lihas kiinnittyi niveleen, lue lisää "kireä lihaskalvo") ja että lihakset yrittävät väkisin vetää nivelet takaisin väärään asentoon. Ohjeena oli käyttää kipukoukkua eli hieroa kipeä kohtaa ja siten vähentää jännitystä. Usko tai älä, kivun lisääminen vähensi kipua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan