Mustapäät???
Mistä johtuvat mustapäät naamassa ja miten ne saa pois,vai saako mitenkään? (En nyt tarkoita mamuja vaan iholla olevia mustapäitä..:))
Elän pääosin terveellisesti, joskus sorrun makeisiin. Vettä juon paljon.
Ajatuksia?
Kommentit (9)
Ei ne taida lähteä kuin puristamalla. Hankit sellaisen mustapääraudan, puhdistat ihon ja höyrytät sen ja sitten vain puristelemaan!
Kuorintavoide, kasvonaamio, höyrytys... Joskus oli Clearasil. Kosmetologi.
Minua kiinostaa miksi mustapäät tulee naamalle?
Mistä tietää onko ihossa mustapää vai laajentunut ihohuokonen? Jättääkö mustapää jälkeensä laajentuneen ihohuokosen?
Kannattaako runsaitten mustapäiden ja satunnaisten finnien vuoksi mennä kosmetologille vai kuluttaako siinä turhaan rahoja??
Niihin auttaa puristelu, laastarit, kemialliset kuorinnat ja savinaamiot. Itse tilaan Ebaystä Bioren nenälaastareita. Kemiallinen kuorinta kuulostaa pahalta, mutta on oikeasti hellävarainen mutta tehokas keino hoitaa ihoa. Kuorivia naamioita on edullisiakin, joiden lisäksi on myös kuorivia kasvovesiä. Mustapäärauta on tehokas, mutta sitä pitää käyttää varoen. Manteliöljy ja monet kosteuttavat naamiot nostattavat huokosten "lian" paremmin esille, jolloin se on helpompi puristaa pois. Savinaamioita käytän huokosten tyhjentämisen jälkeen.
Sitkeistä mustapäistä on melko vaikea päästä eroon, mutta onneksi ne eivät ole niin suuri huoli :) Ihoa kannattaa hoitaa niin, että huokoset pysyvät "kiinni".
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää onko ihossa mustapää vai laajentunut ihohuokonen? Jättääkö mustapää jälkeensä laajentuneen ihohuokosen?
Sama asia, eli ihohuokonen täynnä talia.
Jättää.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinostaa miksi mustapäät tulee naamalle?
Voi niitä tulla jonkinverran muuallekin, ja esimerkiksi selkään tulleet mustapäät pääsevät usein kasvamaan rauhassa vuosikausia. Tyhjentäminen onkin aika muikeaa katsottavaa, paheeni on katsella tällaisia videoita youtubesta. :D
Niitähän tulee vaikka olisit terveyden perikuva.
http://www.demi.fi/keskustelut/keho/nain-saat-mustapaat-pois-kotikonste…
Mä testatin tota viime viikolla ja kylläpä nenästä lähti paljon pois. Tehokkaampaa kuin ne laastarit.