Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko maksaa asunnon MUUTTOSIIVOUS?

Vierailija
11.11.2016 |

Eli kysymys kaikille, jotka ovat kyseisen palvelun joskus ostaneet taikka tekevät siivouksia itse.
Oma asunto on kolmio, joten olisi kiva jos kertoisitte että millaiseen asuntoon siivous oikein tehtiin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
2/16 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin soittelemaan alueesi siivousfirmoihin ja pyytämään tarjousta, kannattaa kilpailuttaa.. Itse tilattiin sykyllä Kotipalvelu Ykköseltä, maksoi vajaa satasen.

Vierailija
4/16 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin soittelemaan alueesi siivousfirmoihin ja pyytämään tarjousta, kannattaa kilpailuttaa.. Itse tilattiin sykyllä Kotipalvelu Ykköseltä, maksoi vajaa satasen.

Todella halpa hinta. Pieni asunto?

Ohis

Vierailija
5/16 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydettiin kertomaan asunnon koko. T. Ei AP

Vierailija
6/16 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin sen hinnan saa selville kun kysyy niistä siivousfirmoista eikä täältä palstalta...

Vierailija
7/16 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksettiin 300€. Sisälsi tyhjän asunnon siivouksen, mm kaappien pyyhkimisen sisäpuolelta, ikkunoiden sisäruutujen pesun  jne. Erikseen mainitsivat ennen siivousta useampaan kertaan, että asunnon on oltava tyhjä ennen siivousta eli roskien vienti yms. ei kuulu tuohon hintaan. Asunto oli pienehkö rivari kolmio keskisuuressa kaupungissa ja aikaa tästä on n. vuosi.

Vierailija
8/16 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari sataa, noin 40 e tunti ja menee 4-6 tuntia. 

Vierailija
9/16 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me maksettiin 300€. Sisälsi tyhjän asunnon siivouksen, mm kaappien pyyhkimisen sisäpuolelta, ikkunoiden sisäruutujen pesun  jne. <b>Erikseen mainitsivat ennen siivousta useampaan kertaan, että asunnon on oltava tyhjä ennen siivousta eli roskien vienti yms. ei kuulu tuohon hintaan.</b> Asunto oli pienehkö rivari kolmio keskisuuressa kaupungissa ja aikaa tästä on n. vuosi.

Ohis, mutta voin vaan kuvitella millaisiin pommeihin on aiemmin menty siivoamaan jos asiaa on pitänyt oikein erikseen korostaa.

Vierailija
10/16 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksoi Helsingissä 44 m2 yksiön muuttosiivous 120 €, 56 m2 kaksiossa 150 € ja viimeisimpänä Tampereella 68 m2 kaksion 125 €.

Hinnoissa on todella suuria eroja. Viimeksi kallein oli yli 300 € ja kaksi halvinta tuon 125 €. Olen joka kerta pyytänyt tarjoukset viideltä eri yritykseltä ja valinnut niistä. Tarjouspyyntöön kannattaa erotella hyvin tarkasti, mitä haluaa tehtävän, kaikilla ei esim. ikkunoiden pesu kuulu automaattisesti muuttosiivouspakettiin.

Kannattaa myös muistaa, että muuttosiivouksestakin saa kotitalousvähennyksen.

Vierailija
11/16 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla maksoi Helsingissä 44 m2 yksiön muuttosiivous 120 €, 56 m2 kaksiossa 150 € ja viimeisimpänä Tampereella 68 m2 kaksion 125 €.

Hinnoissa on todella suuria eroja. Viimeksi kallein oli yli 300 € ja kaksi halvinta tuon 125 €. Olen joka kerta pyytänyt tarjoukset viideltä eri yritykseltä ja valinnut niistä. Tarjouspyyntöön kannattaa erotella hyvin tarkasti, mitä haluaa tehtävän, kaikilla ei esim. ikkunoiden pesu kuulu automaattisesti muuttosiivouspakettiin.

Kannattaa myös muistaa, että muuttosiivouksestakin saa kotitalousvähennyksen.

Tämä on täysin totta. Ja https://kodinplaza.fi/ mukaan hintoihin saattaa vaikuttaa myös muuttosiivouksen ajankohta. Kysyntähän saattaa olla kovin juuri kuun vaihteessa. Itse pyytäisin myös ainakin 3 tarjousta ja sopisin tarkasti mitä siivoukseen kuuluu ja mitä ei.

Vierailija
12/16 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen tosiaan millä alueella ollaan. 30-40e tunti on sellainen haarukka, mitä itse olen yrityksien hinnoittelua seurannut.

Kolmion siivoukseen riippuen, mitä tehdään tietenkin ja kuinka paljon on esim pinttynyttä likaa jne. Voisi sanoa, että ns perussiisti asunto tyhjänä , kaapit sisältä pyyhittynä ja ikkunoiden sisäpinnat menee siihen 4-6h.

Vierailija
13/16 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko noin vähän asioita riittää muuttosiivoukseksi? Oon ollut siinä käsityksessä, että muuttosiivouksessa pitäisi puhdistaa mm. liesituulettimen suodatin, kodinkoneiden alta, uunin pesu, lattiakaivon tyhjennys jne. Niissä menee tosi paljon aikaa. Eikö noita siis oikeasti tarvisi tehdä muuttosiivouksessa?

Vierailija
14/16 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko noin vähän asioita riittää muuttosiivoukseksi? Oon ollut siinä käsityksessä, että muuttosiivouksessa pitäisi puhdistaa mm. liesituulettimen suodatin, kodinkoneiden alta, uunin pesu, lattiakaivon tyhjennys jne. Niissä menee tosi paljon aikaa. Eikö noita siis oikeasti tarvisi tehdä muuttosiivouksessa?

Voi kai nuo tehdä itsekin jo ennen muuttopäivää? 

Lisäksi nuo vaatimuksethan koskevat vain vuokra-auntoja. Myytävän asunnon siisteydestä harvemmin on sovittu niin tarkasti, tosin en tiedä kuka kehtaisi likoineen luovuttaa. 

Vierailija
15/16 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me maksettiin 300€. Sisälsi tyhjän asunnon siivouksen, mm kaappien pyyhkimisen sisäpuolelta, ikkunoiden sisäruutujen pesun  jne. <b>Erikseen mainitsivat ennen siivousta useampaan kertaan, että asunnon on oltava tyhjä ennen siivousta eli roskien vienti yms. ei kuulu tuohon hintaan.</b> Asunto oli pienehkö rivari kolmio keskisuuressa kaupungissa ja aikaa tästä on n. vuosi.

Ohis, mutta voin vaan kuvitella millaisiin pommeihin on aiemmin menty siivoamaan jos asiaa on pitänyt oikein erikseen korostaa.

Itse yksinyrittäjänä otan muuttosiivouksia enää harkiten. Vaikka olen käynyt paikanpäällä sopimassa, mitä tehdään ja miten. Arvioinut ajan sen mukaan. Siivous on sovittu hyvissä ajoin ja sopimus on ollut,että kohde on tyhjä.

Olen törmännyt näihin, kun muutetaan samalla 3-4h. Esimerkiksi keittiö on raivaamatta, pakastin täynnä tavaraa jne. Silloin on pakko sopia uusiksi mitä tehdään ja miten paljon menee aikaa. Usein juuri näistä tulee yritystä saada hintaa alas. Lähtökohtaisesti se yrittäjä pyrkii tyytyväiseen asiakkaaseen. Eikä yksinyrittäjällä ainakaan ole mahdollisuutta todeta paikanpäällä, että tulen huomenna uudestaan. Kun olette saaneet asunnon sovittuun kuntoon.

Vierailija
16/16 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti käytäntöjä on erilaisia. Itse pyydän mahdollisen muuttotarkastuslistan asiakkaalta. Jolloin käydään läpi asiat, joitakin juttuja ihmiset haluavat tehdä itse. Usein juuri muistutan näistä hellantaustoista jne. Juuri se sopiminen on tärkeää ja kirjallisena.