Muita ranskan opiskelijoita täällä
Itse opiskelen yliopistossa. Alotin d-kielenä lukiossa. En koko lyhyttä ranskaa tehnyt, mutta jonkinlaiset taidot on. mietin nyt oonko ahne kun otan oman aineen lisäksi ylimäärästä ranskaa yliopistossa. Kiva kieli. Ranskan taitajia kuitenkin harvassa. Saksaa ja enkkua osataankin sitten jo enempi
Kuinka hyvin osaat? itse ymmärrän melko hyvin, mutta puheen tuottaminen jo vaikeampaa.
Kommentit (8)
Mitä enemmän opiskelet kieltä, sitä paremmin alat osata sitä --> paremmat työllistymismahdollisuudet ja sujuvampi kommunikaatio sillä kielellä.
Vaikea kieli se on. Olen asunut Belgiassa ja Ranskassa kohta 20 vuotta, enkä siltikään voi sanoa osaavani täydellisesti.
Otatko siis ranskalaisen filologian sivuaineeksi vai suoritatko kielikeskuksessa kursseja?
Kannattaa lähteä ranskankieliseen maahan vielä vaihtoon, jos haluat vahvistaa kielitaitoa. Otatko sivuaineeksi ranskan? Siinähän vaihto pitää tehdä aineopinnoissa? Työelämässä pitää kuitenkin olla joku ymmärrys myös Ranskasta eikä pelkästään kielestä, jos sitä haluaa hyödyntää.
Vaikea ja kaunis kieli, 5 vuotta ranskan kielisellä alueella, edelleen tuntuu, että olen aloittelija....
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lähteä ranskankieliseen maahan vielä vaihtoon, jos haluat vahvistaa kielitaitoa. Otatko sivuaineeksi ranskan? Siinähän vaihto pitää tehdä aineopinnoissa? Työelämässä pitää kuitenkin olla joku ymmärrys myös Ranskasta eikä pelkästään kielestä, jos sitä haluaa hyödyntää.
Riippuu kyllä yliopistosta onko pakko käydä vaihdossa. Itse opiskelen erästä kieltä Helsingin yliopistossa eikä meille kuulu pakollista vaihtoa. Asuin ulkomailla jo ennen opintoja joten oon ilonen ettei uudestaan pakotettu lähtemään kun se ei ois hyvin silloseen elämäntilanteeseen sopinu. Toki moni menee vaihtoon kuitenkin.
Se on minulla ylimääräinen sivuaine. Atm 15 op tehtynä, ja 10 op ois jäljellä.
aapee
Kuinka niin ahne?