Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu turhalta hakea työpaikkaa, kun tietää, ettei sitä saa kuitenkaan

Vierailija
11.11.2016 |

Tähän pisteeseen sitä on nyt sitten tultu, että mitään ns. kunnon paikkaa ei edes innosta hakea, kun tietää, ettei sitä saa kuitenkaan. Järki kuitenkin sanoo, että pitäisi hakea, kun ilman hakemista sitä ei ainakaan saa.

Nyt olisi taas tosi kivan oloinen paikka avoinna, mutta tuntuu todella vaikealta hakea. Kannattaako edes turhaa stressata ja herätellä toiveita ja nähdä sitä hakemuksen tekemisen vaivaa...

Kyllästyttää jo kotona oleminen, mutta kyllästyttää tuo turhien hakemusten lähtteleminenkin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei minulta olla ikinä kysytty missään työhaastattelussa mitään kouluarvosanoja. Ja suurim ongelma on se, ettei pääse edes sinne haastatteluun asti.

Vierailija
22/26 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä niille arvosanoille on ihan yks ja sama. Ei niitä kukaan kysele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuossa taannoin kauhukseni tajusin, että enhän mä ole kuin kerran saanut työpaikan ilmoituksen kautta, ja sekin oli puoliksi suhteilla (ilman suhteita en olisi koskaan nähnyt ilmoitusta). Kaikki muut olen saanut avointen hakemusten kautta tai muuten tuurilla! Pitäisi siis aloittaa suoranainen hakuammunta.

Vierailija
24/26 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan turhaa tuota opiskelu kommenttia alaspeukutetaan, ei kukaan järkevä työnantaja palkkaa henkilöä, joka ei ole edes kouluun panostanut, vaan palkkaa mielummin ne, jotka ovat. 

Kuinka pihalla voi olla? Aikuisia ihmisiä tässä ollaan, eikä ensimmäistä kesätyötä etsiviä koululaisia. Kokemukseni on, että todistuksia numeroneen ei katsota, ja jos katsotaankin, pomon kommentti keskinkertaiseen arvosanariviini on ollut "vau, no on sinulla parempi kuin minulla". Että sellasta.

Vierailija
25/26 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan turhaa tuota opiskelu kommenttia alaspeukutetaan, ei kukaan järkevä työnantaja palkkaa henkilöä, joka ei ole edes kouluun panostanut, vaan palkkaa mielummin ne, jotka ovat. 

Ei kukaan järkevä työnantaja palkkaa kympin todistuksen perusteella, jos hakija ei ole työhön pätevä. Se ottaa sen kehnon todistuksen omaavan, jos tämä on parempi työhön kuin huippuarvosanat saanut. Eikä kukaan edes katso todistusta, ootko ihan pölhö

Vierailija
26/26 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Olet varmaan vielä opiskelija ja kovin nuori.

Olen 45-vuotias, ikinä, ei edes harjoitteluissa eikä kesätöissä aikanaa multa ole kysytty todistuksia tai arvosanoja.

Yhden kerran aikaa sitten kysyttiin gradun aihetta. Silloinkaan ei kysytty arvosanaa.

Hain syksyn yhteishaussa yhteen koulutukseen ja jouduin todella pinnistelemään muistiani, että missä mulla mahtaa olla ylioppilastodistus ja tutkintotodistus yliopistosta. Löytyihän ne pölyttyneinä siististi kansiosta. Pariinkymmeneen vuoteen en ole tarvinnut kumpaakaan.

Mutta tottakai varmaan jo olemuksesta ja muusta näkee, ketkä ovat panostaneet kouluun ja muuhun. Ei 16-vuotiaaltanikaan kysytty yhtäkään todistusta kesätöihin hakiessaan, mutta CV kyllä piti olla ja siellä oli plussana kaksi kunnollista TET-paikkaa, isoskoulutus ja isosena toimiminen ja kielitaito harvinaisessa mutta tuiki tarpeellisessa kielessä, niin paikka irtosi.

Sanoinko missään arvosanoista? Puhuin opiskelun panostamisesta, koska kyllä se näkyy, jos on kouluun panostanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän