Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstapsykologeja paikalla? Luottamuspulasta...

Vierailija
11.11.2016 |

Olen lähemmäs kolmekymppinen nainen ja viime aikoina olen tajunnut, kuinka vaikea minun on luottaa keneenkään. En oikeastaan luota yhteenkään ihmiseen. En ole ikinä ollut parisuhteessa eikä minulla ole ollut koskaan läheisiä ystäviä. Kaikki ihmissuhteet jäävät todella pintapuolisiksi. Uskoisin tämän johtuvan siitä, etten kykene luottamaan. Pelkään paljastaa itsestäni liikaa. En halua, että kukaan tuntee minua liian hyvin, sillä pelkään sen jotenkin lopulta kostautuvan ja kääntyvän minua vastaan.
Jossainmäärin toivoisin löytäväni puolison, mutta toisaalta asia ahdistaa. Varmasti saattaisin parisuhteessa olla todella mustasukkainen ja pelkäisin jatkuvasti että kumppani pettäisi luottamukseni.
Lisäksi minulla on todella suuri menettämisen pelko. Pelkään jatkuvasti, että joku läheisistäni sairastuu/joutuu onnettomuuteen tai jotain muuta pahaa tapahtuu.

Osaako joku kertoa miten tai miksi tällainen luottamuspula syntyy? Entä miten siitä voisi opetella pääsemään irti?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osaako joku kertoa miten tai miksi tällainen luottamuspula syntyy? "

Lapsuudesta heitteillejätön tunnetta? Luottamuksen pettämistä? Huonot suhteet äitiin tai isään? Hetken miettimisellä löydät varmasti syyn/syitä lapsuudestasi, että mikset pysty luottamaan muihin ihmisiin.

"Entä miten siitä voisi opetella pääsemään irti?"

Ajan, ammattiavun ja pienten harppausten kautta tod.näk traumaperäisestä luottamuspulastasi voi päästä irti, ihmelääkettä ei tähän vaivaan ole.

Ainoa tapa oppia luottamaan ihmisiin on siis se, että alat pikkuhiljaa luottamaan enemmän muihin ihmisiin. Ilman ammattiapua tämä realistisesti sanottuna tuskin onnistuu, joten suosittelen sinun rohkeasti hakeutuvat psykoterapeutin juttusille.

Vierailija
2/2 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Kimmo Taksen kirjoittama Tunne lukkosi -kirja. Auttaa löytämään syitä omalle käytökselle ja sitä kautta pystyy tekemään muutoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan