Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka ei välitä jouluruoasta?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko muita?

Yleensä skippaan laatikot, kinkun ja rosollin kokonaan. En näe mitään erikoista jouluruoissa, kalat on ihan ok mutta siihen se loppuukin.

Yleensä aattoon mennessä olen syönyt kyllästymiseen asti pipareita, konvehteja ja torttuja ettei aattona nekään oikein enää nappaa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan ainoa. Mä taas olen sun ääripää. Voisin syödä laatikoita vaikka kuukauden joka päivä. Tosin teen ne itse ja oman maun mukaan, esim ei mitään vauvansosetta juureksista, vaan kunnolla karkeaa ja maukasta. Mausta niitä erilaisia, vaikka chiliä lanttuun, ja rosolliin sillin tilalle pähkinöitä ja aurajuustoa.

Vierailija
2/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en voi sietää jouluruokia. Lihaa ja kalaa en syö muutenkaan, mutta että kasvisruuista (rosolli, laatikot) on saatu niin pahanmakuista, on ihan käsittämätöntä. Syön joulupöydästä ainoastaan riisipuuroa. Ja pipareita ja suklaata. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rosolliin sillin tilalle pähkinöitä ja aurajuustoa.

Onko se enää rosolli, jos se on tehty eri aineksista?

Vierailija
4/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Kalat syön mielelläni, mutta en kinkkua, kalkkuna tai laatikoita.

Meillä ei syödäkään jouluna ns. perinteisiä jouluruokia, vaikka muuten hyvin syödäänkin. Mies saa kyllä jouluruokia maistella ihan tarpeeksi ennen joulua ja anopilla joulupäivänä

Vierailija
5/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän joulun ajan lähinnä lohella, omenoilla ja suklaalla. No, onneksi kaapissa on leipää ja yhden annoksen voin syödä riisipuuroakin.

Vierailija
6/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkää jouluruuista. Joululoma on mun parasta dieettiaikaa kun kaikki muut haluaa syödä niitä perinteisiä, joten ei sitten hankita paljon muita ja toisaalta lomalla on aikaa urheilla tosi paljon. :)

Viime tammikuussa erehdyin ostamaan vaatteita, jotka ei sitten mahtuneet myöhemmin enää päälle.

Vierailija
7/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käsittänyt että rosolli on sellainen sekasotku mihin voi laittaa kaikkea tuoretta mitä löytyy. Entisaikaan talvella vaan ei ollut kuin juureksia. Meillä kotona oli rosollissa aina omenaa.

Vierailija
8/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oot

Vierailija
9/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käsittänyt että rosolli on sellainen sekasotku mihin voi laittaa kaikkea tuoretta mitä löytyy. Entisaikaan talvella vaan ei ollut kuin juureksia. Meillä kotona oli rosollissa aina omenaa.

Minusta omena käy tosi hyvin rosolliin. Tykkään enemmän kuin suolakurkkukuutioista. Jos saisi valita kumpaa.

Vierailija
10/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä taas olen luullut, että siihen kuuluvat ne kasvikset (keiteittyinä ei tuoreina!) ja sitten lisäksi se silli, jos haluaa - tuon kalan kanssa on varaa valita - ja kastike.

Ja ne kasvikset on porkkana, suolakurkku, etikkapunajuuri, peruna, sipuli ja omena.

Koska en pysty syömään happamia ruokia, oli tämä minulle aivan ylitsepääsemätön ruoka lapsena, enkä ole kammosta päässyt yli aikuisenakaan.

Vierailija
11/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä  ei syödäkään mitään jouluruokia. Yäk, en voi sietää mitään laatikkoo tai  juureksii.  Mulla jää kyllä syömättä. Sanoin anopille, et en syö, et pitää olla luomuu ja lähirruokaa niinku  vegaanista kauramaitoo, tofuu, gojii, tonnikalaa ja tolleen.

Meillä on niinku  kansainvälinen joulupöytä.  Syödään niinku kasvisruokaa, ja sit pizzaa ja pippuripihvii. Et niinku juomana voi olla vaik semmost hyvää pinkkii valkkarii mitä tuotiin virost.

Vierailija
12/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ainoa taidat olla! En usko, että löytyy muita, jotka eivät pidä jouluruuasta, ei Suomesta, Ruotsista, Saksasta, Iso-Britanniasta tai Usastakaan.

Sääliksi käy, sillä oikein tehtynä jouluruoka on herkullista! Nyt en puhu halvimmista tarjouseineksistä, viikkokausia seisoneesta rosollista jne. vaan kunnolla ja ajatuksella tehdystä ruuasta. Esim. Teen aina kolmenlaisia silakoita: sinappi-, chili- ja joku uusi esim. rakuuna-homejuusto. Mätiä on myös yleensä kolmea lajia, jne.

Vierailija
13/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset jouluruoat on kyllä jännä sekoitus. Mikään niistä ei oikeastaan sovi keskenään toistensa kanssa. Toki sienisalaatti ja kinkku menee ja sitten toisaalta kalat ja mäti. Mutta on kyllä hirveä sekametelisoppa aina koko joulupöytä. Paljon punaviiniä, graavilohta ja tummaa leipää, siitä on minun lautasmallini jouluna tehty.

Vierailija
14/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön vain kalat ja osan laatikoista.

Vierailija
15/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita?

Yleensä skippaan laatikot, kinkun ja rosollin kokonaan. En näe mitään erikoista jouluruoissa, kalat on ihan ok mutta siihen se loppuukin.

Yleensä aattoon mennessä olen syönyt kyllästymiseen asti pipareita, konvehteja ja torttuja ettei aattona nekään oikein enää nappaa.

Eolet ainoa. Kaikki muut suomalaiset pitävät jouluruuasta.

Vierailija
16/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasta tykkään, osasta en. Rosollista en pidä, koska punajuurikaan ei maistu, eikä silli. Kinkusta en erityisemmin pidä, mutta saatan maistella. 

Vierailija
17/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään jouluruuista! Just niistä perinteisistä laatikoista (porkkana-, lanttu-,maksa-,imelletty peruna- ja hämäläinen makaronilaatikko), silleistä, silakoista, rosollista.

Mutta mä teenkin ne itse vanhoilla hyviksi havaituilla resepteillä.

Ja nyt kun mietin, niin olen niin rajoittunut, etten ole koskaan maistanut niitä kaupan valmiita. Edes maksalaatikkoa.

Vierailija
18/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kyllä niitä ruokia, aah nam. Tortut ja piparit on pläääh.

Vierailija
19/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas rakastan rosollia, teen sitä ympäri vuoden :) perinteisestä joulupöydästä syön sitä ja kaloja, muusta en välitä, en myöskään viinistä enkä suklaasta.

Vierailija
20/20 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan myös jouluruokia! Viime joulu oli eka joulu, jonka vietimme kotona miehen ja vauvan kanssa. Siinä oli ihanaa se, että sain syödä, mitä halusin! Lapsena kotona piti maistaa tiettyjä ruokia ja jos se ei ollut tarpeeksi paha, niin se oli, kun niitä piti syödä monena päivänä peräkkäin... Joulu oli muuten ihanaa aikaa, mutta tuo ruokapuoli teki siitä osin painajaisen. Nyt aikuisena aiempina vuosina taas piti kohteliaisuudesta yrittää saada niitä ruokia alas, kun oltiin usein miehen kotona. Lapsena oli se etu, että niitä kaikkein ällöimpiä ei ollut pakko syödä, mutta anoppilassa taas ei oikein voinut/kehdannut "herkuista" kieltäytyä.

Maha tulee mulla myös jostain syystä kipeäksi noista ruoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä