Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että vanhetessa rintavarustus kasvaa valtavasti?

Vierailija
10.11.2016 |

Tätä olen nyt ihmetellyt. Siis paino on pyörinyt näillä hujakoilla aina, mutta nyt viimeisen vuoden aikana rinnat ovat paisuneet kaksi kuppikokoa. Helvetti. Kaikki vanhat housut mahtuu päälle mutta ei mikään pusero tai takki.
Vanhoilla mummoillahan on sellaiset maatalon emännän hinkit, nytkö 44-vuotiaana tämä on minun kohtaloni??? Hitto että ottaa päähän.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Hormonaalista.

Vierailija
2/14 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saman ikänen ja mulla sama juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhetessa rintavarustus riipahtaa roimasti.

Vierailija
4/14 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se vain on niin, vaikka tekisin mitä? Voi elämä. Ja kävin juuri mammografiassa ettei ole mitään kasvaimia tmv. Kaikki ok, paitsi että nämä hinkit täyttivät koko hemmetin kuvauslevyn. 

Mutta jotenkin huojentavaa kuulla että muillakin. Kaksi lasta olen imettänyt mutta se ei noita silloinkaan pienentänyt.

ap

Vierailija
5/14 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vuosien aikana kasvanut kuppikoko 75A -> 75D

Vierailija
6/14 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienennysleikkaus on päiväkirurginen juttu. Suosittelen!

Vierailija
7/14 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma, mutta olen vasta 21-vuotias. Yläasteella rintani kasvoivat b/c -> f ja lukiossa g -> j, korkeakoulussa vain yhden pykälän, eli k ja nyt tuo ei enää riitä millään. Kaksi viikkoa sitten ostettu takki alkoi kinnaamaan rintojen kohdalta ja alkusyksystä ostetut aiemmin täysin oikean kokoiset liivit ovat selkeästi jo liian pienet. 

Olen käyttänyt yhdistelmäehkäisyä jo 6 vuotta ja pitänyt välissä taukoja, jolloin en ole huomannut muutoksia. Paino ei ole noussut radikaalisti, muutama kilo on kyllä tullut, mutta nyt syksyllä paino on taas pysynyt samassa. Erittäin ärsyttävää, kun on jo muutenkin rajatut vaateostomahdollisuudet ja nyt ne harvatkin vähenevät tämän takia. Inhoan ostaa telttoja, koska olen muuten sopusuhtainen ja niissä näytän monta kymmentä kiloa isommalta, kun tissit vievät paitojen kankaat eteen -> alle mahtuisi 9kk raskausmaha piiloon.

Pienennykseen olen menossa kunhan lapset on saatu tehtyä (olen lapseton), sillä kaiken järjen mukaan on helpompaa pistää ne "kerralla kuntoon" kun ei tule enää toivottavasti niin radikaaleja muutoksia kehoon kuin raskaus ja imetys, jotka saattaisi muuttaa niiden ulkonäköä. 

Suvussani isoisoäidilläni on ollut aivan törkeät emännän kannut, mutta muuten molempien sukujen puolelta keskimäärin b-kuppia, eikä siskoillanikaan ole sen enempää. 

Tipahtiko Luojalta vähän liikaa rintavarustusta minulle vai voiko tämä johtua jostain muusta? 

Vierailija
8/14 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ongelma, mutta olen vasta 21-vuotias. Yläasteella rintani kasvoivat b/c -> f ja lukiossa g -> j, korkeakoulussa vain yhden pykälän, eli k ja nyt tuo ei enää riitä millään. Kaksi viikkoa sitten ostettu takki alkoi kinnaamaan rintojen kohdalta ja alkusyksystä ostetut aiemmin täysin oikean kokoiset liivit ovat selkeästi jo liian pienet. 

Olen käyttänyt yhdistelmäehkäisyä jo 6 vuotta ja pitänyt välissä taukoja, jolloin en ole huomannut muutoksia. Paino ei ole noussut radikaalisti, muutama kilo on kyllä tullut, mutta nyt syksyllä paino on taas pysynyt samassa. Erittäin ärsyttävää, kun on jo muutenkin rajatut vaateostomahdollisuudet ja nyt ne harvatkin vähenevät tämän takia. Inhoan ostaa telttoja, koska olen muuten sopusuhtainen ja niissä näytän monta kymmentä kiloa isommalta, kun tissit vievät paitojen kankaat eteen -> alle mahtuisi 9kk raskausmaha piiloon.

Pienennykseen olen menossa kunhan lapset on saatu tehtyä (olen lapseton), sillä kaiken järjen mukaan on helpompaa pistää ne "kerralla kuntoon" kun ei tule enää toivottavasti niin radikaaleja muutoksia kehoon kuin raskaus ja imetys, jotka saattaisi muuttaa niiden ulkonäköä. 

Suvussani isoisoäidilläni on ollut aivan törkeät emännän kannut, mutta muuten molempien sukujen puolelta keskimäärin b-kuppia, eikä siskoillanikaan ole sen enempää. 

Tipahtiko Luojalta vähän liikaa rintavarustusta minulle vai voiko tämä johtua jostain muusta? 

E-pillereiden varhainen aloittaminen kasvattaa rintoja. Jatkuva käyttö myös pitää rintoja isona.

Ehkäisy lopettaminen pienentää rintoja mutta se kestää ainakin vuoden.

Vierailija
9/14 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt mä sitten odotan sitä vanhenemista! Rinnat on vain tyhjät pussit, joten ihan mielellään otan sen kasvamisen vastaan.

Ikää nyt 35, että sellaiset vajaa 10 vuottako tarvii enää odotella?

Vierailija
10/14 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, olen käyttänyt hormonaalista ehkäisyä parikymppisestä asti. Toki siis tauot lasten aikana. Se on varmaan tosiaan yksi syy.

ap

Vierailija
11/14 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään näköjään ehdotetaan pienennysleikkausta aika helposti, jonkinlaisena pika-apuna ja helppona juttuna joka tehdään tuosta vaan.

Vierailija
12/14 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako tuokin olla yksilöllistä miten e-pillerit kasvattavat rintoja? Kaveripiirissäni on monia, jotka ovat käyttäneet hormonaalista ehkäisyä suunilleen yhtä kauan kuin minä, mutta pääasiassa heillä on a-c-kupin rinnat. Lääkärin mukaan rinnoissani on paljon mastopaattista kudosta, enkä laihduttamalla todennäköisesti saa niistä paljoa pois :( Olisiko muilta emänniltä edes vinkkejä siihen, mistä saa hyviä hinta-laatusuhteen omaavia liivejä?

N21

Vierailija
13/14 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako tuokin olla yksilöllistä miten e-pillerit kasvattavat rintoja? Kaveripiirissäni on monia, jotka ovat käyttäneet hormonaalista ehkäisyä suunilleen yhtä kauan kuin minä, mutta pääasiassa heillä on a-c-kupin rinnat. Lääkärin mukaan rinnoissani on paljon mastopaattista kudosta, enkä laihduttamalla todennäköisesti saa niistä paljoa pois :( Olisiko muilta emänniltä edes vinkkejä siihen, mistä saa hyviä hinta-laatusuhteen omaavia liivejä?

N21

Lumingeriesta, niiden sivustolta löytyvällä kokolaskurilla lasket kokosi ja tilaat eri mallisia ja/tai rinnakkaiskokoja muutamat liivit ja sovittelet.Puolalaisilla merkeillä (mm. Nessa, Ava, Gorsenia) on hyviä ja edullisia liivejä, n.40€ luokkaa. Palautus on maksuton. Sitten kun olet löytänyt kokosi kannattaa tilata myös englannista esim. Figleaves, bravissimo ja brastop ovat halpoja.

Vierailija
14/14 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N21

Niin, et voi tietää, olisivatko ne c-kupit pienemmät ilman pillereitä, joten vaikea arvioida. Se on ainakin fakta, että nuorten suomalaisnaisten rintojen keskikoko on kasvanut .. oisko ollut parinkymenen viime vuoden aikana. Pillerien käyttö yhä nuorempana samoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme