Onko täällä ex-vegaaneja?
Kiinnostaisi kuulla, miten teihin suhtaudutaan. Miltä tuntuu kummastelu, vähättely ja joskus jopa vihamielinen tenttaaminen? Vai kohtaatteko tällaista käytöstä? Jätättekö kertomatta uusille ihmisille, että olette olleet vegaaneja?
Musta tuntuu, että entisiin vegaaneihin suhtaudutaan paljon pahemmin kuin sekasyöjiin. Huomaa sen tältä palstaltakin. Juuri eilen kuuntelin ruuhkassa, kun joku vegaani puhui paskaa toisesta kuullessaan tämän olleen ennen vegaani. Hän ei voinut käsittää, miksi tämä toinen oli alkanut syömään taas eläinkunnan tuotteita.
Kommentit (3)
Lopetin allergioiden takia, ja tuon kertomisen jälkeen ei ole sen kummemmin tenttailtu. Ne vegaanit, joita tunnen ovat olleet sitä pitkään ja luultavasti nähneet, että joillekin ko. ruokavalio on liian tiukka. Kiihkeimpiä ovat yleensä ne jotka ovat vasta aloittaneet. Syön melko paljon kasvisruokaa vieläkin, mutta täydennän sitä eläinproteiinilla jottei mene yksipuoliseksi.
En mä kuuntele kenenkään mielipiteitä mun ex-ruokavalioista. Eikä kukaan mulle ole tullut mielipiteitään naamaan hieromaankaan, vaikken asiaa salaile.
Miksi sitä pitäisi mitenkään selitellä? Sehän on oma asiani, eikä kenenkään kuulu tuomita toisen ruokavaliota. Vegaanista takaisin sekaaniksi oli elämäni paras päätös ja jos joku haluaa siitä valittaa, niin siitä vaan.