V: 1980-1990 Luvulla syntyneet nuoret: Minkälaista liikuntaa harrastit lapsena?
Kommentit (30)
Enpä oikeastaan mitään. Kaverit harrasti lentopalloa, mutta jotenkin en itse koskaan innostunut. Kävin soittotunneilla.
Balettia ja kävelylenkkejä koiran kanssa. Myös muuta kävelyä/pyöräilyä tuli aika paljon kun lyhyet matkat käveltiin/pyöräiltiin. Lisäksi normaalit pihaleikit.
En paljon mitään. En ollut liikunnallinen lapsi, inhosin koululiikuntaakin. Mutta joskus 16 vuotiaana innostuin salitreenistä ja lenkkeilystä ja sitä jatkan edelleen. Olen nyt 20 vuotias.
Balettia 7-9 -vuotiaana. Ulkoilutin perheen koiraa koulun jälkeen. Siinäpä se.
8-12 v. jalkapalloa, 10-15 v. ratsastusta.
En varsinaisesti harrastanut mitään liikuntaa. Kävin kyllä päivittäin koiran kanssa lenkillä 12-vuotiaasta alkaen ja pienempänä olin myös aika aktiivinen ja oli esim. metsässä leikkimistä ja pulkkamäessä pyörimistä tottakai päivittäin.
Varsinaiset harrastukset mulla oli käsityökerho, 4H-kerho, kuvataidekoulu ja pianonsoitto.
Pelailtiin jalka- ja kaukalopalloa. Jokusen vuoden harrastin judoakin.
Harrastin jalkapalloa ja lentopalloa ja olin partiossa. Lisäksi tuli pyöräiltyä aika paljon. Esim pienenä jos kaverin luokse soittaessani sieltä ei vastattu, saatoin silti joskus mennä pyörällä käymään, jos olisivatkin olleet vaikka pihalla. Naapurin lasten ja siskon kanssa leikittiin paljon pihapelejä, kuten 10 tikkua laudalla.
Nykyään lähinnä lenkkeilenja hiihdän ja satunnaisesti käyn salilla.
-m32
Balettia 6-11 vuotiaana, kouluun kävelin/pyöräilin päivittäin ja iskän kanssa käytiin talvella hiihtolenkeillä.
Ratsastusta 7-18v. Myös pyöräiltyä tuli paljon.
No ensinnäkin fillarilla painettiin jokapaikkaan, kesät talvet. Myös -30 asteen pakkasessa. Jos ei ollut mitään muuta tekemistä, saatettiin lähteä ajelemaan.
Muuten harrastin sulkapalloa, koripalloa ja kyllä, aerobickiä.
Kansantanhuja...:D nyt naurattaa.
En varsinaisesti "harrastanut" mitään. Eka koira tuli meille, kun olin 10-vuotias ja toinen, kun olin 11-vuotias. Niiden kanssa lenkkeilin joka päivä. Muuten se oli semmoista normaalia: pienempänä ennen koiria hypin aika paljon hyppynarua, pyöritin hulavannetta, pelasin sulkkista ja muita ulkopelejä veljien ja kavereiden kanssa, pyöräilin ja yhdessä vaiheessa käytiin aika paljon kaverin kanssa uimassa.
Jalkapallo, tennis, ratsastus, taitoluistelu, myöhemmin ringette, teatteri, lentopallo, voimistelu, baletti, myöhemmin jazz ja nykytanssi. Soitin myös pianoa ja lauluin kuorossa. Vähän harrastukset vaihtui vuosien aikana, mutta teatteri, fudis ja voimistelu pysyivät 11 vuotta. Nykyään juoksen maratoneja, tanssin aikuisbalettia, ratsastan ja pyöräilen. Nyt ekaa kertaa tavoitteena finlandia-hiihto talvella, ammattina fyssari ja viime keväänä pääsin oikikseen sisälle. Harrastukset ja vapaaehtoistoiminta vieläkin lähellä sydäntä:)
En mitään ohjattua liikuntaa. Halusin ratsastaa, mutta vanhemmillani ei ollut tähän varaa. Pyörin sitten talleilla kaverien ratsastustunteja katsomassa ja taluttelemassa ym. Hoitohevonen oli joskus. Tallille pyöräiltiin ala-asteella useita kilometrejä suuntaansa.
Tanssia, Liikuntakerhoa (pelailtiin eri pelejä vuodenajan mukaan, jalkapalloa, pesäpalloa, lentopalloa,jääkiekkoa), ringetteä.
Ei kunnollisia harrastuksia: lähialueen lasten kanssa vapaa-ajalla pelattiin jalkapalloa, pesäpalloa, jääkiekkoa, yleisurheilua ja pihapelejä läheisellä urheilukentällä.
Salibandyä ja laskettelua. Minäkin pyöräilin joka paikkaan, kesät talvet.
Pyöräilin, hiihdin ja kirmailin pitkin metsiä ja peltoja muiden lasten kanssa. Muistan muutenkin ulkoilleeni lapsena tosi paljon. Ainoana ohjattuna liikuntana myös minulla oli tanhuaminen. Nyt naurattaa, mutta meidän pikkukylässä ei erityisemmin ollut harrastusmahdollisuuksia.
6v baletti
9v Yleisurheilu
13v kokeilin balettia, ei tullut fiilistä, Loppu
Tällä hetkellä 30v en harrasta mitään. Joskus käyn kuntosalilla.